Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 19. 12. 2020
Líbí se mi

Nejběžnější „výmluvy“, které vás brzdí ve cvičení. Jak s nimi zatočit?

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 19. 12. 2020
Líbí se mi
Nejběžnější „výmluvy“, které vás brzdí ve cvičení. Jak s nimi zatočit?

Nejběžnější „výmluvy“, které vás brzdí ve cvičení. Jak s nimi zatočit?

Nejtěžší je začít! Pokud jste se rozhodli, že teď je váš čas, gratuluji! To nejdůležitější rozhodnutí už jste udělala. Ano, nebudu lhát… Mnohdy to nebude lehké, ale ta odměna v podobě padnoucích džín a dobrého pocitu sama ze sebe za to stojí!

„Jsem daleko od svého vysněného cíle a perfektní postavy. Proč tedy začínat…“

Pokud jste se rozhodla, že je vaším cílem zhubnout, vězte, že to nebude běh na krátkou trať. Začněte třeba rychlou chůzí. Například každodenní chůzí můžete zhubnout za 12 týdnů. Když například ženy, které denně nachodili o 470 kroků více - to je asi pětiminutová procházka - než tomu bylo před týdnem, bez jakékoliv diety ztratily 2 centimetry v pase. Postupně přidejte chůzi kombinovanou s během. Důležité je stanovit si reálné cíle. Pokud jste nikdy neběhala, je šílené myslet si, že rovnou uběhnete 10 kilometrů. Začněte malými úseky, které můžete pomalu prodlužovat. Malá, ale pravidelná vítězství jsou váš cíl. 

„Nesnáším cardio!“

Pokud nepatříte mezi příznivce aerobní aktivity (cardio) jako je běhání, jízda na rotopedu nebo rychlá chůze, řešením je pro vás kruhový trénink. Jednotlivé cviky jsou totiž rozdělené do kratších úseků a cardio se v nich střídá s více statickými a posilovacími cviky. Všechny cviky jsou pak časově jasně ohraničeny, takže s nadsázkou řečeno„uvidíte světlo na konci tunelu“. Tato kombinace zvyšuje vaši svalovou vytrvalost a srdeční frekvenci. Jinými slovy při ní účinně hubnete. Pokud cvičíte doma, střídejte minutové sady pohybů horní a dolní části těla, mezi nimi odpočítejte vždy 30 sekund odpočinku.

„Nudí mě stále stejná rutina.“

Sportovci a lidí, kteří chtějí zhubnout se většinou dělí do dvou skupin. Té první vyhovuje rutina a pocit, že přesně vědí, co od svého tréninku mohou očekávat, ta druhá naopak potřebuje stále zkoušet něco nové. Pokud do ní patříte, stáhněte si do telefonu jakoukoliv aplikaci pro trénink a cvičte podle ní. Každý den se tak můžete těšit na novou dávku emocí a endorfinů. Jednou může být váš trénink složený z jógových pozic, jindy zase z cardia. Počítač vám automaticky nastaví takový režim, díky kterému půjdou vaše kila dolů.

„Nemám žádnou energii.“

Ráno máte problémy prakticky vylézt z postele a v kanceláři usínáte nad monitorem. Potom je samozřejmě pro vás myšlenka na nějaké cvičení absolutně nereálná. Podívejte se na to z druhé strany. Když si ráno zacvičíte 30 minut, váš mozek i tělo se nastartuje k daleko lepším fyzickým výkonům i během dne. Ten nejtěžší úkol bude svléknout pyžamo a natáhnout legíny. Nic horšího už vás ten den nečeká. Vyzkoušejte třeba na týden a uvidíte tu změnu!

„Cvičím, zdravě jím a pak přijde den, kdy všechno poruším a mám chuť praštit se vším.“

Toto je asi největší problém nás všech. Týden startujete 30 minutovou rozcvičkou, staráte se o svůj jídelníček a pak přijdou neovladatelné chutě a sníte na posezení celé balení čokolády. Je vám to povědomé? Mě určitě ano! Moje rada: Nestresujte se! S jednou čokoládou vaše snažení nepadá a nekončí. Naplánujte si každý týden jeden den v týdnu jako svůj „cheat day“ - neboli den, kdy můžete sníst cokoliv, na co máte chuť. Vaše snažení to nijak neovlivní a vy se nebudete muset stresovat, že vás už třetí den budí ze spaní chuť na pizzu. A ráno zase z pyžama rovnou do legín a rozbalit podložku na cvičení.

„Prostě na cvičení nemám čas.“

Většina lidí si myslí, že musí cvičit minimálně hodinu denně, aby jejich tělo zaznamenalo nějaký výsledek. Omyl! Pokud máte kariéru, rodinu, přátelé… je prakticky nemožné najít tolik času, aby jste si mohla pravidelné tréninky dopřát. Pokud však budete cvičit jen 20 minut denně, je to jiná písnička. Vstaňte o 20 minut dříve a pusťte se do cvičení každé ráno (nebo ideálně 5x týdně). Klidně s dětmi v kuchyni, zatímco snídají. Tento časový úsek je naprosto zanedbatelný a s vaší postavou během pár týdnů udělá zázraky. 

„Nikde blízko nemám fitko.“

Dojíždění do fitness centra, placení vysokých měsíčních poplatků a spousta času nejsou zrovna ideální motivační spojenci. Začněte cvičit doma! Nepotřebujete nic kromě pohodlného oblečení a případně podložky na cvičení, kterou koupíte za pár korun. Že potřebujete dohled a pevnou ruku trenéra? V tom případě si pusťte YouTube nebo stáhněte nějakou fitness aplikaci do telefonu. Ta vám bude třeba každý den připomínat, že je čas cvičit, napít se, relaxovat… Problém vyřešen!

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Martina Kočková 20. 12. 2020

Tak musím přiznat, že i já jsem některé z těchto výmluv už použila. Sport miluju, ale občas se člověku prostě nechce... Teď jsem si teda koupila nové krásné dámské sportovní legíny, které jsem našla na tomto e-shopu: http://www.jadberg.eu/jadberg-women/leginy-a-capri/. Vždycky když mám jít cvičit, vzpomenu si na ně a hned se těším o něco víc!

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 20. 12. 2020

pokud mohu dýchat, tak cvičím nebo hodně chodím...ale jsem astmatik a v těchto mlhových dnech jsem ráda, když to udýchám i bez zátěže

Odpovědět
sipeji
sipeji 20. 12. 2020

Já už se sama sobě nevymlouvám, ale musela jsem se tomu naučit.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
101 423
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.