Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 10. 2020
Líbí se mi

Proti břišnímu tuku vám pomůže obyčejná cibule

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 10. 2020
Líbí se mi
Proti břišnímu tuku vám pomůže obyčejná cibule

Proti břišnímu tuku vám pomůže obyčejná cibule

Hlídáte si příjem kalorií a možná i cvičíte. Ale ani tak se nemůžete zbavit tvrdohlavého břišního tuku! Co s tím? Vsaďte na silného protivníka – cibuli! Jakým způsobem vám pomůže?

Břišní nebo také abdominální tuk je tuk vyskytující se v oblasti břicha. Dělí se na dvě kategorie. Podkožní, tedy nacházející se mezi kůží a břišní stěnou a viscerální (tuk vystýlající břišní dutinu a obklopující vnitřní orgány). Jeho přítomnost může vést k metabolickým poruchám, zvýšenému riziku kardiovaskulárních onemocnění a cukrovky 2. typu. Každý, kdo usiluje o snížení tělesné hmotnosti a vyrýsování svalů ví, jak moc je těžké se ho zbavit! A s tím pomůže kuchyňská cibule! Proč právě ona?

Prebiotická potravina

Cibule má extrémně nízký obsah kalorií, ale vysoký obsah rozpustné viskózní vlákniny, což z ní dělá silnou potravinu pro hubnutí. Ukrývá v sobě živiny, jako je vitamin C, vitaminy skupiny B, kyselina listová, železo a draslík. Cibule je také bohatá na mangan, který vás může chránit před nachlazením a chřipkou. V neposlední řadě obsahuje dvě fytochemikálie, jmenovitě allium a allyldisulfid, které se po požití přeměňují na alicin.

Studie prokázaly, že alicin má schopnost bojovat proti rakovině a cukrovce. Zároveň snižuje tuhost krevních cév a hladinu krevního tlaku. Cibule rozhodně není tak obyčejnou zeleninou, neboť nabízí i kvercetin, antioxidant, který bojuje proti zánětu.

Jak ji jíst?

Ať už ji konzumujete syrovou nebo vařenou, určitě získáte mnoho jejích výhod. Ale upřímně, syrová verze je pro krocení břišního tuku nejlepší. Tepelně neupravená cibule má vyšší hladinu organických sloučenin síry, jež pomáhají metabolizovat jídlo, snižovat zánět a bojovat proti oxidačnímu stresu.

Z tohoto důvodu cibuli oloupejte, nakrájejte na plátky, vložte do misky, vymačkejte na ni limetkovou šťávu a posypte trochou růžové himalájské soli. Podávejte jako přílohu. Řešením je i cibulová šťáva. Rozpustná vláknina se postará o delší pocit sytosti bez zatížení kalorickým příjmem. Již zmíněný flavonoid kvercetin zapůsobí proti hromadění tuků a podpoří metabolismus. A je tu ještě další bonus, který se vám bude nesmírně líbit!

Příjemné vedlejší účinky

Díky vysokému obsahu vitaminu C může cibule zlepšit produkci kolagenu, který dodává strukturu pokožce a vlasům. Zinek zase pokožku regeneruje a omlazuje. (I proto je pleťová maska z cibule ideální proti vráskám, vyrážkám i akné.) Přidání cibule do stravy se postará i o silné kosti, a to díky přítomnosti slušného množství vápníku.

Foto: Shutterstock

Autorka: Karolína Dostálová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
4vladku
4vladku 4. 2. 2021

mám ráda cibuli, pomáhá mi při trávení

Odpovědět
avatar
Renata Petříčková 20. 1. 2021

Pěkné, ale ježiši.... ono se to pak dost vypařuje pokožkou... Je prosím ještě něco jinšího než cibule?

Odpovědět
Li
Li 17. 1. 2021

superrrr

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 14. 1. 2021

super

Odpovědět
sipeji
sipeji 29. 10. 2020

Proč nezkusit

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
100 269
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.