Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 10. 2020
Líbí se mi

Proti břišnímu tuku vám pomůže obyčejná cibule

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 10. 2020
Líbí se mi
Proti břišnímu tuku vám pomůže obyčejná cibule

Proti břišnímu tuku vám pomůže obyčejná cibule

Hlídáte si příjem kalorií a možná i cvičíte. Ale ani tak se nemůžete zbavit tvrdohlavého břišního tuku! Co s tím? Vsaďte na silného protivníka – cibuli! Jakým způsobem vám pomůže?

Břišní nebo také abdominální tuk je tuk vyskytující se v oblasti břicha. Dělí se na dvě kategorie. Podkožní, tedy nacházející se mezi kůží a břišní stěnou a viscerální (tuk vystýlající břišní dutinu a obklopující vnitřní orgány). Jeho přítomnost může vést k metabolickým poruchám, zvýšenému riziku kardiovaskulárních onemocnění a cukrovky 2. typu. Každý, kdo usiluje o snížení tělesné hmotnosti a vyrýsování svalů ví, jak moc je těžké se ho zbavit! A s tím pomůže kuchyňská cibule! Proč právě ona?

Prebiotická potravina

Cibule má extrémně nízký obsah kalorií, ale vysoký obsah rozpustné viskózní vlákniny, což z ní dělá silnou potravinu pro hubnutí. Ukrývá v sobě živiny, jako je vitamin C, vitaminy skupiny B, kyselina listová, železo a draslík. Cibule je také bohatá na mangan, který vás může chránit před nachlazením a chřipkou. V neposlední řadě obsahuje dvě fytochemikálie, jmenovitě allium a allyldisulfid, které se po požití přeměňují na alicin.

Studie prokázaly, že alicin má schopnost bojovat proti rakovině a cukrovce. Zároveň snižuje tuhost krevních cév a hladinu krevního tlaku. Cibule rozhodně není tak obyčejnou zeleninou, neboť nabízí i kvercetin, antioxidant, který bojuje proti zánětu.

Jak ji jíst?

Ať už ji konzumujete syrovou nebo vařenou, určitě získáte mnoho jejích výhod. Ale upřímně, syrová verze je pro krocení břišního tuku nejlepší. Tepelně neupravená cibule má vyšší hladinu organických sloučenin síry, jež pomáhají metabolizovat jídlo, snižovat zánět a bojovat proti oxidačnímu stresu.

Z tohoto důvodu cibuli oloupejte, nakrájejte na plátky, vložte do misky, vymačkejte na ni limetkovou šťávu a posypte trochou růžové himalájské soli. Podávejte jako přílohu. Řešením je i cibulová šťáva. Rozpustná vláknina se postará o delší pocit sytosti bez zatížení kalorickým příjmem. Již zmíněný flavonoid kvercetin zapůsobí proti hromadění tuků a podpoří metabolismus. A je tu ještě další bonus, který se vám bude nesmírně líbit!

Příjemné vedlejší účinky

Díky vysokému obsahu vitaminu C může cibule zlepšit produkci kolagenu, který dodává strukturu pokožce a vlasům. Zinek zase pokožku regeneruje a omlazuje. (I proto je pleťová maska z cibule ideální proti vráskám, vyrážkám i akné.) Přidání cibule do stravy se postará i o silné kosti, a to díky přítomnosti slušného množství vápníku.

Foto: Shutterstock

Autorka: Karolína Dostálová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
sipeji
sipeji 29. 10. 2020

Proč nezkusit

Odpovědět
JanouskovaB27
JanouskovaB27 28. 10. 2020

Super

Odpovědět
Tvořilka97
Tvořilka97 28. 10. 2020

Odpovědět
kosanka
kosanka 28. 10. 2020

syrovou nemužu

Odpovědět
Svata
Svata 28. 10. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
93 050
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.