Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 4. 1. 2020
Líbí se mi

Mandlová mouka je zdravější než pšeničná a dokáže ji snadno nahradit

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 4. 1. 2020
Líbí se mi
Mandlová mouka je zdravější než pšeničná a dokáže ji snadno nahradit

Mandlová mouka je zdravější než pšeničná a dokáže ji snadno nahradit

Mouka, která obzvláštní vaše recepty, a navíc je bez lepku? Ta mandlová! Připravte si ji v pohodlí domova a objevte její sílu. Pomůže vám například se zpomalením stárnutí i lepší kontrolou hladiny cukru v krvi!

Příprava bezlepkové mandlové mouky? Nesmírně jednoduchá! Jediné, co potřebujete, jsou mandle a mixér. Výsledek se pak dá použít do koláčů, cukroví, chlebů a dalších dobrot. Někdo mandlovou moukou z větší části nahrazuje tu klasickou, pšeničnou, a sází na ni třeba i při přípravě zdravé pizzy. Tak proč byste to nemohli zkusit i vy?

Namáčení i skladování

Přes noc nechte namočit jeden šálek mandlí. Ty ráno důkladně osušte, dejte je do mixéru a ten zapněte na nejvyšší výkon. Míchejte, dokud nezískáte konzistentní práškovou formu. Jemnou a načechranou mandlovou mouku skladujte ve vzduchotěsné nádobě mimo přímé sluneční světlo. A proč je mandlová mouka lepší než většina ostatních druhů?

Nutriční profil

Má nízký obsah sacharidů, je plná živin a vyniká slabou, sladší chutí. Může také poskytovat více zdravotních výhod než tradiční pšeničná mouka, konkrétně například snižuje hladiny „špatného“ LDL cholesterolu. 28 gramů obsahuje 163 kalorií, 14,2 gramů tuku, 6,1 gramů proteinu, 5,6 gramů sacharidů, 3 gramy vlákniny, dále pak vitamin E, mangan, hořčík, měď a fosfor.

Co se týče uvedeného „éčka“, tak tento vitamin působí jako antioxidant, který zabraňuje poškození volnými radikály, jež urychlují stárnutí a zvyšují riziko srdečních chorob a rakoviny. Několik studií spojilo vyšší příjem vitaminu E s nižším výskytem Alzheimerovy choroby. Zanedbatelné není ani množství hořčíku. Ten se zase podílí na lepší kontrole hladiny cukru v krvi.

Vhodná i na obalování?

Odhaduje se, že mezi 25 až 38 % lidí s diabetem 2. typu trpí nedostatkem hořčíku a jeho korekce prostřednictvím stravy nebo doplňků může významně snížit hladinu cukru v krvi, zlepšit funkci inzulinu a bojovat proti vysokému krevnímu tlaku. Už jen proto je příjem mandlové mouky více než žádaný. Proto se nebojte obalit v ní maso, nebo s její pomocí obohatit svůj oblíbený nedělní dezert. Akorát počítejte s tím, že tento druh mouky „nenafukuje“ těsto tak jako v případě mouky pšeničné. Pečivo je tak plošší.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
xxkouckaxx
xxkouckaxx 17. 1. 2020

a kde na to vzít a nekrást ?

Odpovědět
konatovka
konatovka 15. 1. 2020

Tuto mouku používá již delší dobu moje snachu na dietu Low Carb a jsou z ní výborné a zdravé dortíky, samozřejmě bez cukru.

Odpovědět
Majina
Majina 7. 1. 2020

Vďaka za zdravý tip.

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 6. 1. 2020

Až na tu cenu

Odpovědět
4vladku
4vladku 6. 1. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
88 004
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.