Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 13. 2. 2020
Líbí se mi

Kterými potravinami nahradíte doplňky stravy pro krásnou pleť

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 13. 2. 2020
Líbí se mi
Kterými potravinami nahradíte doplňky stravy pro krásnou pleť

Kterými potravinami nahradíte doplňky stravy pro krásnou pleť

Chodíte si pro důležité živiny, jež mimo jiné zajišťují zdravou a krásnou pleť, do lékárny? Pak se raději vydejte do supermarketu. Řada potravin vám totiž nabídne stejně kvalitní vitaminy, navíc ve formě, jež je pro nás organismus přátelštější.

Za co tedy můžete vyměnit (často velmi drahé) doplňky stravy?

Vitamin A

Vitamin A je pro krásnou a zdravou pokožku životně důležitý. Nechcete v jeho příjmu spoléhat pouze na pilulky? Pak se v obchodě vydejte do oddělení ovoce a zeleniny pro mrkev, sladké brambory, meruňky, špenát, kapustu, červené zelí nebo třeba meloun. V těchto dobrotách najdete betakaroteny, jež si naše tělo na vitamin A přemění. Samotný vitamin pak najdete spíše v živočišných zdrojích – v rybím tuku, játrech, v mléčných výrobcích nebo třeba ve vaječném žloutku.

Vitamin E

Hraje důležitou roli v pevnosti a stárnutí pleti. Zdrojů v potravě je v porovnání s jinými vitaminy poskrovnu, a proto je důležité se na ně soustředit. Vitamin E najdete především v oříškách, sóje, pšeničných klíčkách, rostlinných olejích, případně v másle nebo v masu.

Vitamin C

Je důležitý především v produkci kolagenu, který naše pleť potřebuje, aby zůstala pružná a pevná, navíc představuje silný antioxidant bojující se záněty a proti stárnutí. Jistě, můžete ho zobat ve formě prášků, ale mnohem lepší je vsadit například na citrusy, jablka, papriky, brokolici a další a další druhy ovoce a zeleniny. Dodají vám totiž nejen zmíněný vitamin, ale i řadu dalších – společně s minerály, antioxidanty a také s vlákninou.

Vitaminy skupiny B

Tato skupina vitaminů zajišťuje jednotný tón pleti, zmírňuje následky stárnutí nebo vrásky. Najdete je v řadě dobrot – v mase, rybách, vnitřnostech, celozrnných potravinách, zelenině a ovoci, semenech a oříškách…Vzhledem k tomu, že potřebujeme celé spektrum vitaminů B, nejlepší je vsadit na co nejpestřejší stravu.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
xxkouckaxx
xxkouckaxx 15. 2. 2020

dobré tipy

Odpovědět
lemur
lemur 15. 2. 2020

Dobré vědět.

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 14. 2. 2020

Důležité

Odpovědět
beata0063
beata0063 14. 2. 2020

presne...vitamínov máme dost okolo seba aj bez nejakých doplnkov

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
87 984
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.