Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 10. 4. 2020
Líbí se mi

Kolik vody byste měli denně vypít, pokud chcete zhubnout

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 10. 4. 2020
Líbí se mi
Kolik vody byste měli denně vypít, pokud chcete zhubnout

Kolik vody byste měli denně vypít, pokud chcete zhubnout

Působí nenápadně a v podstatě se tváří jako jedno velké nic, i když vlastně znamená naprosto všechno. Voda je základem života. Víte, kolik jí musíte vypít v případě, že chcete zhubnout? Záleží na pohlaví i fyzické aktivitě!

Pitná voda je tím nejlepším prostředkem urychlujícím hubnutí. Vědci a výživoví poradci se shodují, že právě ona snižuje příjem energie, ale naopak urychluje nástup pocitu sytosti a podporuje metabolismus. To je důvod, proč odborníci v oblasti fitness a stravy neustále a pořád dokola opakují svým klientům větu „musíte víc pít“. Je tu však jedna otázka. Kolik vody je tak akorát?

Líbivý experiment

Tak ještě jednou. Ano, pitná voda pomáhá při hubnutí. Výzkum potvrdil, že zvyšuje termogenezi a produkci tepla v těle, což v podstatě znamená, že popohání metabolismus. Navíc jistá korejská studie odhalila, že voda před jídlem zabraňuje nadměrné spotřebě potravin. Tamní vědci na to přišli pozorováním několika lidí po dobu 12 týdnů. Polovina dobrovolníků přitom před každou porcí vypila sklenici vody. A právě tahle skupina zaznamenala úbytek hmotnosti o 44 procent. Svatá voda! V neposlední řadě odplavuje toxiny, takže snižuje jejich hromadění v těle.

Žádané přestávky

Výzkumníci zároveň doporučují denně vypít 2200 ml vody (u žen) a 3000 ml (u mužů), pokud fyzicky nepracujete. V případě, že pravidelně cvičíte, nebo si dvakrát či třikrát týdně jdete zaběhat, měl by být příjem vody větší, a to už jenom kvůli ztrátě vody vinou pocení. Během workoutu popíjejte 150 až 300 ml vody každých 15 až 20 minut.

Chcete-li podpořit spalování kalorií a termogenezi, je vhodné dát si skleničku čiré tekutiny 20 až 30 minut před jídlem, ale pozor, i po něm. Budete tak méně hladoví. Pro buněčnou detoxikaci, včetně hubnutí, jsou potřebné adekvátní elektrolyty. Pokud však nemáte rozsáhlý tréninkový režim, mělo by stačit jíst hydratační jídla bohatá na minerální látky.

Mezi potraviny, které můžete konzumovat, patří celer, okurka, kiwi, citrusové ovoce, mrkve, ananas, ledový salát či ředkvičky. A ještě dobře míněná rada na závěr. Jestli se chystáte věnovat extrémnímu tréninku nebo aktivitě, je vhodné hovořit o zvýšení dávek elektrolytů s odborníkem.

Foto: Shutterstock

Autorka: Šárka Mikulová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Gudrun
Gudrun 2. 10. 2020

ráno vždy uvařím konvici neslazeného čaje a podle množství které zbývá aspoň vidím, kolik jsem vypila

Odpovědět
kosanka
kosanka 3. 9. 2020

taky je to můj nešvar, vůbec nemám potřebu pít, musím se nutit

Odpovědět
Pawlii
Pawlii 23. 6. 2020

Můj velký nešvar - nedostatečný pitný režim. A musím říct, že je to pak vždy znát na pleti. Takže díky za připomenutí

Odpovědět
Svata
Svata 10. 6. 2020

Odpovědět
benca
benca 9. 6. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 467
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.