Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 12. 3. 2021
Líbí se mi

Jak zhubnout? Začněte pít vodu!

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 12. 3. 2021
Líbí se mi
Jak zhubnout? Začněte pít vodu!

Jak zhubnout? Začněte pít vodu!

Působí nenápadně a v podstatě se tváří jako jedno velké nic, i když vlastně znamená naprosto všechno. Voda je základem života. Víte, kolik jí musíte vypít v případě, že chcete zhubnout? Záleží na pohlaví i fyzické aktivitě!

Pitná voda je tím nejlepším prostředkem urychlujícím hubnutí. Vědci a výživoví poradci se shodují, že právě ona snižuje příjem energie, ale naopak urychluje nástup pocitu sytosti a podporuje metabolismus. To je důvod, proč odborníci v oblasti fitness a stravy neustále a pořád dokola opakují svým klientům větu „musíte víc pít“. Je tu však jedna otázka. Kolik vody je tak akorát?

Líbivý experiment

Tak ještě jednou. Ano, pitná voda pomáhá při hubnutí. Výzkum potvrdil, že zvyšuje termogenezi a produkci tepla v těle, což v podstatě znamená, že popohání metabolismus. Navíc jistá korejská studie odhalila, že voda před jídlem zabraňuje nadměrné spotřebě potravin. Tamní vědci na to přišli pozorováním několika lidí po dobu 12 týdnů. Polovina dobrovolníků přitom před každou porcí vypila sklenici vody. A právě tahle skupina zaznamenala úbytek hmotnosti o 44 procent. Svatá voda! V neposlední řadě odplavuje toxiny, takže snižuje jejich hromadění v těle.

Žádané přestávky

Výzkumníci zároveň doporučují denně vypít 2200 ml vody (u žen) a 3000 ml (u mužů), pokud fyzicky nepracujete. V případě, že pravidelně cvičíte, nebo si dvakrát či třikrát týdně jdete zaběhat, měl by být příjem vody větší, a to už jenom kvůli ztrátě vody vinou pocení. Během workoutu popíjejte 150 až 300 ml vody každých 15 až 20 minut.

Chcete-li podpořit spalování kalorií a termogenezi, je vhodné dát si skleničku čiré tekutiny 20 až 30 minut před jídlem, ale pozor, i po něm. Budete tak méně hladoví. Pro buněčnou detoxikaci, včetně hubnutí, jsou potřebné adekvátní elektrolyty. Pokud však nemáte rozsáhlý tréninkový režim, mělo by stačit jíst hydratační jídla bohatá na minerální látky.

Mezi potraviny, které můžete konzumovat, patří celer, okurka, kiwi, citrusové ovoce, mrkve, ananas, ledový salát či ředkvičky. A ještě dobře míněná rada na závěr. Jestli se chystáte věnovat extrémnímu tréninku nebo aktivitě, je vhodné hovořit o zvýšení dávek elektrolytů s odborníkem.

Foto: Shutterstock

Autorka: Šárka Mikulová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Eveta72
Eveta72 13. 3. 2021

Nejraději mám čistou vodu ze studánky z lesa, kam pro ni jezdíme

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 12. 3. 2021

přes zimu piji spíš čaje, v létě pak čistou vodu

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 12. 3. 2021

piju jen vodu, čaje nebo kávu... a piju od rána do večera...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
96 134
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.