Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 8. 4. 2020
Líbí se mi

Klouby si umíme zhuntovat v každém věku. Kloubní výživa je téměř nezbytnost

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 8. 4. 2020
Líbí se mi
Klouby si umíme zhuntovat v každém věku. Kloubní výživa je téměř nezbytnost

Klouby si umíme zhuntovat v každém věku. Kloubní výživa je téměř nezbytnost

Na bolesti kloubů si stěžuje až 50 % z nás. U 80 % lidí nad 50 let se již dokonce objevují příznaky artrózy. Častější je u nás žen než u mužů. Co z toho plyne? Především to, že klouby bychom si měly hýčkat už od mladí. Tehdy zejména zdravým pohybem, správným výběrem sportů a vhodnou stravou. Od středního věku, či při větší zátěži při sportu, je vhodná též sportovní výživa pro vazy a klouby.

Jaké sporty nejvíce zatěžují klouby?

Nelze to říct jednoznačně, protože dost záleží na tom, jak tento sport provozujeme. Typickým je například běh. Jestli je běh pro klouby zdravým, ovlivní celá řada faktorů. Předně na jakém terénu běháme. Běh v přírodě po trávě je pro klouby milosrdnější než běh po tvrdém asfaltu. Ale příznivé či nepříznivé účinky na naše zdraví u běhu ovlivňuje i naše obuv pro běh a predispozice. Ploché nohy, patní ostruha, potíže s achilovkou a další problémy s nohami mohou negativně ovlivnit působení běhu na náš kosterní aparát a klouby.

Obecně nejsou pro klouby zdravé sporty na tvrdé podložce a sporty způsobující otřesy. Typicky pranýřovaný sport je dnes florbal. Na tvrdém povrchu si spolu se stylem této hry umí klouby zhuntovat již děti.

V globálu se za nejhorší sporty pro klouby považují sálové sporty, jako je squash, florbal, volejbal a basketbal, dále fotbal, běh, sporty s jednostranným zatížením, což jsou tenis nebo golf, a nakonec extrémní sporty typu bungee jumping.

Chraňte své klouby ve více rovinách

Předně sportujte, ale vyberte si vhodný sport, nebo vhodnou techniku. Pomozte vybrat správný sport už svým dětem. Pozor, řešením není přestat se hýbat! Nedostatek pohybu naopak stav kloubů výrazně zhoršuje, ještě více pak mnohdy průvodní obezita. Klouby je nutné rovněž správně nakrmit. Ať již vhodnou stravou, tak účinnými doplňky stravy známými jako kloubní výživa.

Jaké přípravky mohou pomoci a jaké jsou druhy kloubní výživy?

Sportovní výživa pro vazy a klouby sází tradičně na glukosamin, chondroitin, kolagen a vápník. Glukosamin je nejdůležitějším stavebním kamenem tkání chrupavek. Prokázána je jeho role, pokud jde o prevenci úrazů. Chondroitin je zas složkou pojivových tkání a vazů a funguje laicky řečeno jako kloubní mazivo. Kolagen je součást pojivových tkání, a právě těm dává sílu. Nakonec je tady vápník, který je základní složkou lidských kostí, ale nachází se i v tkáních. Tyto účinné pomocníky pro klouby najdeme v celé řadě přípravků, od známého ALAVIS Triple Blend extra silný 700g, až po různé další přípravky, obsahující jednu z těchto složek, nebo jejich kombinaci.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
libka5
libka5 19. 4. 2020

Veškeré přípravky možná pomohou jako prevence ve vývoji a růstu člověka, v mládí. Ve stáří už je pozdě. To vám řekne i ortoped. Mám také vlastní zkušenost, totální endoprotéza pravé kyčle, druhá možná v budoucnu. Ale nikomu užívání nezakazuji. Doma mám Alavis Triple blend nedobraný. Pomáhají injekce rovnou do kloubu, ale jen dočasně.

Odpovědět
gustawka
gustawka 12. 4. 2020

již dlouho používám kolagen

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 10. 4. 2020

super informace

Odpovědět
susinkasl
susinkasl 10. 4. 2020

????

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 9. 4. 2020

Ano, beru kloubní výživu, nyní mám zrovna pauzu

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 237
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.