Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 3. 4. 2020
Líbí se mi

Kde hledat vitamin C, když už se vám přejedly citrusy

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 3. 4. 2020
Líbí se mi
Kde hledat vitamin C, když už se vám přejedly citrusy

Kde hledat vitamin C, když už se vám přejedly citrusy

Zodpovědný příjem vitaminu C, jenž podle odborníků podstatně snižuje pravděpodobnost některých onemocnění, by neměl podceňovat vůbec nikdo. Pokud vám pomeranče a citrony, které ho v hojné míře obsahují, dvakrát nechutnají, vlastně to ničemu nevadí.

Jsou i jiné potravinové zdroje!

Brokolice jako nízkokalorické léčivo

Jedlou rostlinu pocházející ze Středomoří se skutečně vyplatí zakomponovat do jídelníčku co možná nejčastěji. V jedné její porci se skrývá přibližně 130 miligramů „céčka“, stejně jako nezanedbatelné množství vlákniny, kyseliny listové a betakarotenu. Pravidelná konzumace brokolice je navíc spojována s prevencí rakoviny, rychlejším hubnutím i zlepšeným zrakem. Ostříží pohled se vám pak bude hodit v obchodě, kde se mezi nabízeným sortimentem schovává i další zásobárna výše uvedené látky.

Paprika jako stopka bacilům

Až v rámci nákupu i ochrany svého zdraví v supermarketu zabrousíte do oddělení zeleniny, bez povšimnutí tam nenechávejte ani červené papriky. V šálku téhle červené dobroty se totiž skrývá třikrát více vitaminu C. Tedy aspoň v porovnání s pomeranči. Typicky salátová surovina je však i úžasným zprostředkovatelem vitaminu A, jenž má přímý vliv na krvetvorbu, přičemž prospívá kostem a zkvalitňuje pokožku. Vstupte s paprikami do dalšího ročního období ve formě a se zářivou pletí!

Kiwi, poklad ukrytý ve slupce

Pokud jde o celou denní doporučovanou dávku jmenovaného vitaminu posilujícího imunitu, spolehnout se můžete na jediný plod. Tím je kiwi! Mimochodem, nelze nezmínit, že šťavnaté cizokrajné občerstvení zároveň bojuje proti škodlivým volným radikálům, příznivě ovlivňuje schopnost soustředění, usnadňuje zvládání stresu a navozuje dobrou náladu. Mezi jeho velká pozitiva patří i to, že zvyšuje energetickou hladinu a „dohlíží“ na metabolické procesy.

Foto: Shutterstock

Autorka: Karolína Dostálová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Ivana Navrátilová 30. 5. 2020

Parádní článek. Určitě souhlasím s tím, že vitamin C je nejlepší brát hlavně z ovoce a zeleniny, nicméně jsem toho názoru, že občas je ho dobré doplnit například i pomocí nějakých doplňků stravy. Mně se například velmi osvědčil tento: https://www.senzamedical.cz/senza-vitamin-c-250ml-lipozomalni-vitamin-c/

Odpovědět
Svata
Svata 6. 4. 2020

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 5. 4. 2020

Odpovědět
Ovace
Ovace 5. 4. 2020

to vše mám rád

Odpovědět
gustawka
gustawka 5. 4. 2020

brokolici a kiwi mám moc ráda

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 238
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.