Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 18. 11. 2020
Líbí se mi

Kde hledat omega-3 mastné kyseliny, když nemáte rádi ryby

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 18. 11. 2020
Líbí se mi
Kde hledat omega-3 mastné kyseliny, když nemáte rádi ryby

Kde hledat omega-3 mastné kyseliny, když nemáte rádi ryby

Omega-3 mastné kyseliny se nacházejí hlavně v tučných rybách. Co si ale mají počít ti, kteří mořské stravě „neholdují“? Těm pomocnou ruku nabízejí třeba vejce nebo mandle.

K omega-3 mastným kyselinám se pozornost výživových poradců upírá poměrně často. Bohužel ani častá upozornění na jejich důležitost nestačí k tomu, aby jich moderní populace měla dostatek, jak uvádí nejnovější statistiky. Jakou roli v organismu vlastně hrají a odkud je získat?

Buďte na vlně omega

První a zásadní informací je, že si omega-3 mastné kyseliny tělo nedokáže vytvořit samo, ani kdyby sebevíc chtělo. Nezbývá tedy nic jiného, než se spolehnout na externí zdroje, které optimální hladinu těchto důležitých tuků zajistí. Proč je to nutné?

Jmenované látky jsou klíčové pro správné funkce mozku, přičemž snižují riziko degenerativních poruch. Zároveň omezují pravděpodobnost srdečních onemocnění, obezity, rakoviny i diabetu. Neobejdou se bez nich ani svaly, nehty, vlasy a pokožka, takže posuďte sami – jen s nimi můžete být zdraví a v plné kondici. Za bohaté zprostředkovatele omega-3 mastných kyselin vždycky byly, jsou a budou považovány tučné ryby. Co když je ale nejíte? Naštěstí tu jsou i jiní potravinoví dárci!

Vejce nejen ke snídani

Celá léta byla vejce označována za úhlavního gastronomického nepřítele, protože jejich vysoký obsah cholesterolu údajně škodí úplně všemu. Není to tak dávno, co lékaři úplně otočili s tím, že jsou naopak prospěšná, protože svědčí očím i psychice. Buď jak buď, jedno se jim odepřít nedá, platí za neskromnou zásobárnu zmiňovaných kyselin.

Mandle jako fitness strava

Že jsou mandle tučné a přihrají vám kilogramy navíc? Nevěřte všemu, co se říká! Jistá americká studie publikovaná v časopise zaměřeném na obezitu prokázala, že jejich příznivci mají ve srovnání s těmi, kteří se jim vyhýbají, zpravidla nižší index tělesné hmotnosti. Kromě toho, že vás křupavá úroda mandloně obohatí o omega-3 mastné kyseliny, navýší také energetickou hladinu a posílí kosti.

Nepodceňujte semínka

Chia, lněná nebo slunečnicová? To máte celkem jedno, protože všechny uvedené druhy omega-3 kyseliny obsahují. A rozhodně nejde o žádné zanedbatelné množství! Navíc vyrovnají hladinu hormonů, prospějí trávicímu systému, zlepší náladu, „nakopnou“ metabolismus a zvýší odolnost organismu vůči stresu a bacilům.

Autorka: Karolína Dostálová

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
k.eva
k.eva 21. 11. 2020

zajímavé informace

Odpovědět
lemur
lemur 21. 11. 2020

Máme rádi vejce i mandle. Používáme chia semínka, dýňová i slunečnicová.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 20. 11. 2020

miluji vejce, i mandle

Odpovědět
JanouskovaB27
JanouskovaB27 18. 11. 2020

zajímavé

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 933
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.