Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 6. 9. 2020
Líbí se mi

Jeden z nejzdravějších plodů pěstujete na zahradě

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 6. 9. 2020
Líbí se mi
Jeden z nejzdravějších plodů pěstujete na zahradě

Jeden z nejzdravějších plodů pěstujete na zahradě

Ne všechny plody jsou si rovnocenné. Některé z nich poskytují jedinečné zdravotní přínosy. Které dobroty patří k těm nejzdravějším? Jeden z nich určitě máte na své zahradě!

Posilovačů zdraví nikdy není dost. Které patří k těm nejvýkonnějším? Možná budete překvapeni!

Grapefruit

Grapefruit je jedním z nejzdravějších citrusových plodů. Kromě toho, že patří k dobrým zdrojům vitaminů a minerálů, je známý svou schopností napomáhat hubnutí a snižovat rezistenci na inzulin. Například ve studii s 91 lidmi ti, kteří před jídlem jedli půl čerstvého grapefruitu, ztratili během několika dní 1,3 kilo. Ukázalo se také, že konzumace grapefruitu snižuje hladinu cholesterolu a pomáhá předcházet ledvinovým kamenům. 

Ananas

Jeden šálek ananasu poskytuje 131 % referenčního denního příjmu vitaminu C a 76 % denního příjmu manganu. Ananas také obsahuje bromelin, směs enzymů známých svými protizánětlivými vlastnostmi a schopností trávit bílkoviny.

Avokádo

Avokádo se od většiny ostatních druhů ovoce liší. Vyniká totiž nízkým obsahem sacharidů a zdravými tuky. Většinu tuku v avokádu zastupuje kyselina olejová a mononenasycený tuk spojený se snižováním rizika zánětu a lepším zdravím srdce. Kromě zdravých tuků je avokádo napěchováno i draslíkem, vlákninou a hořčíkem.

Borůvky

I borůvky mají silné zdravotní přínosy. Patří k domovině vlákniny, vitaminu C, vitaminu K a manganu, poskytují také výjimečně vysoký obsah antioxidantů. Ve skutečnosti se předpokládá, že jejich antioxidační působení je jedno z nejsilnějších.

Podle všeho snižují riziko chronických stavů, jako jsou srdeční choroby, cukrovka a Alzheimerova choroba. Borůvky jsou také známé svými silnými účinky na imunitní systém. Chrání před oxidačním stresem a virovými infekcemi. Kromě toho antioxidanty v borůvkách mohou mít ochranný účinek na mozek. Ukázalo se například, že konzumace tohoto drobného ovoce zlepšuje paměť u starších dospělých. Nejen v lese však najdete pramen zdraví.

Jablka

Jablka patří k nejoblíbenějším plodům a jsou také neuvěřitelně výživná. Pochlubit se mohou velkým množstvím vlákniny, vitaminu C, draslíku a vitaminu K. Poskytují také některé vitaminy skupiny B. Studie dále naznačují, že antioxidanty v jablíčkách podporují zdraví srdce a snižují riziko diabetu typu 2, rakoviny a Alzheimerovy choroby. Antioxidační aktivita u jablek byla zároveň spojena se zvýšenou hustotou kostí. Dalším pozoruhodným zdravotním přínosem je jejich obsah pektinu. (Pektin je prebiotická vláknina, která živí dobré bakterie ve střevě a pomáhá zlepšit trávení a metabolické zdraví.)

A které další druhy potravin patří ke špičce? Granátové jablko, mango, brusinky, citrony či jahody.

Foto: Shutterstock

Autorka: Kateřina Málková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Siraellen
Siraellen 9. 9. 2020

mám je moc ráda

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 8. 9. 2020

akorát začíná sezóna jablíček

Odpovědět
Amanda
Amanda 8. 9. 2020

Jablek mame plnou zahradu.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 8. 9. 2020

jablka nemohu, avokádo jsem ještě neměla, ale borůvky, ananas a další, to mohu

Odpovědět
JanouskovaB27
JanouskovaB27 7. 9. 2020

Zajímavé

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 077
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.