Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 9. 12. 2020
Líbí se mi

Jak se po probuzení správně protáhnout, abyste si neublížili

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 9. 12. 2020
Líbí se mi
Jak se po probuzení správně protáhnout, abyste si neublížili

Jak se po probuzení správně protáhnout, abyste si neublížili

Říká se, že ráno dělá den. A Tohle rčení není daleko do pravdy. Ovšem co kdyby vám někdo řekl, že na tom, jaký budete mít den, se podílí i to, jak se ráno protáhnete?

Protažení je totiž většinou prvním pohybem, kterému naše tělo ráno vystavíme. A tak není překvapením, že když to přeženeme (nebo naopak neprotáhneme svaly dostatečně), můžeme se „těšit“ na bolavé klouby, záda nebo svaly po celý den. Jak se tedy protáhnout správně?

Protáhnout a dýchat

Namísto nekoordinovaného protahování zkuste ještě vleže přitáhnout kolena k hrudi, snažte se uvolnit horní polovinu těla a zhluboka a pomalu dýchejte. Protáhnete páteř a stimulujete vnitřní orgány.

Poté se posaďte se zkříženýma nohama na posteli a pomalu zvedněte ruce dlaněmi nahoru, jako byste se snažili dotknout stropu. To samé opakujte poté, co vylezete z postele – rozkročte nohy na šíři boků a vytáhněte se směrem ke stropu. Až budete stát s rukama nahoře, pomalu a opatrně se ohněte na jednu a poté na druhou stranu. Ale pozor, nesnažte se tělo zbytečně namáhat, abyste si neublížili – cílem je protáhnout svaly a klouby, neměli byste cítit bolest nebo jiné nepříjemné pocity.

Jako kočka i dítě

Když už máte protažená ramena a paže, zkuste starý dobrý kočičí hřbet – na všech čtyřech střídavě prohýbejte nebo vyklenujte záda (při nádechu jde trup dolů, při výdechu nahoru).

Nakonec můžete vyzkoušet lehce upravenou, velmi příjemnou protahovací pozici z jógy, pozici dítěte. Klekněte si, posaďte se na paty, chodidla natočte tak, abyste se dotýkali se palci na nohou, kolena dejte mírně od sebe, hrudník spusťte směrem k podlaze a čelem se dotkněte podlahy. Ruce můžete buď natáhnout před sebe, nebo naopak za sebe. Zkuste se zcela uvolnit a soustřeďte se na dýchání.

Nejenže díky těmto cvikům protáhnete tělo tak, abyste si neublížili, ale zároveň abyste ho „probudili“, ale bude vám i lehce na duši. Dobrá nálada po celý den zaručena!

Autorka: Lucie Pražáková

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Kahomar
Kahomar 13. 12. 2020

vzhledem k tomu, že do práce vstávám ve 4:45 hod, nezbývá, než po zazvonění budíku "vyskočit" a jít, na nějakou protahovanou není kdy

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 10. 12. 2020

Odpovědět
Tvořilka97
Tvořilka97 10. 12. 2020

Chce to pomalu a pozvolna, ale stojí to za to

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 10. 12. 2020

Pokud nemusím utíkat rychle čurat, tak si ráno taky protahuji tělo....ale musím opatrně, jak píšete.

Odpovědět
sipeji
sipeji 10. 12. 2020

Už se mi stalo, že jsem se protáhla, něco si natáhla a pak jsem se celý den nemohla hnout.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
101 424
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.