Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 16. 11. 2020
Líbí se mi

Jak se dobře vyspat, i když vás trápí nachlazení

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 16. 11. 2020
Líbí se mi
Jak se dobře vyspat, i když vás trápí nachlazení

Jak se dobře vyspat, i když vás trápí nachlazení

Na chřipku očkování existuje, na nachlazení nikoli, přitom se jedná o velmi časté virové onemocnění postihující dýchací cesty. Obvykle ho doprovází rýma, bolest v krku, kašel, bolest hlavy a svalů či únava. A s takovými nepříznivými podmínkami se spí jen horko těžko!

Jistě to znáte. Každou chvíli jste vzhůru, potřebuje smrkat, nemůžete dýchat a kašel vás budí několikrát za hodinu. A to je špatně, neboť kvalitní spánek je pro uzdravení naprosto nezbytný. Naštěstí existují způsoby, jak dočasně zmírnit příznaky nachlazení a dopřát tělu čas na regeneraci. Co všechno můžete udělat?

Pijte horké nápoje

Teplý čaj před spaním, zhruba tak hodinu před ulehnutím do postele, zklidní bolest v krku a uvolní rýmu. Volte mátový, heřmánkový nebo zázvorový. Skvělou volbou je i horká voda s citronovou šťávou a medem nebo poctivý vývar z kostí. Dobře uděláte i tehdy, když se na chvíli zavřete v koupelně a dopřejete si teplou sprchu či koupel.

Kloktejte slanou vodou

Při nachlazení nesmírně oceníte i kloktání slané vody. Sůl taktéž působí proti bolesti v krku, ale také zabraňuje zhoršení infekce. Z tohoto důvodu rozpusťte lžičku soli v půl šálku vody, roztok nalijte do zadní části krku a kloktejte, jak dlouho to půjde.

Vypláchněte nos

Solí vypláchněte i ucpaný nos. Odstraní choroboplodné zárodky a usnadní dýchání. Je však důležité používat pouze sterilní, destilovanou nebo minimálně převařenou vodu a konvičku, kterou zakoupíte v lékárně. (Voda z vodovodu může obsahovat škodlivé organismy způsobující infekci.)

Začněte tím, že se nakloníte nad umyvadlo. Dejte hlavu na stranu a snažte se udržet bradu a čelo na stejné úrovni tak, aby vám roztok nekapal do úst. Přitiskněte ústí konvičky k nosní dírce - ze strany a lehce zatlačte tak, aby byl nosní otvor uzavřen špičkou nálevky. Nakloňte konvičku směrem vzhůru a voda začne samovolně protékat vnitřkem nosu a vytékat druhou dírkou ven. Během tohoto procesu dýchejte ústy. Postup opakujte i u druhé nosní dírky.

Tělo vypodložte polštářem

Hlava by měla být vyvýšená, aby nedocházelo k hromadění hlenu v krku. Proto tělo vypodložte jedním nebo dvěma polštáři. S množstvím to samozřejmě nepřehánějte, jinak vás bude bolet za krkem.

Zapněte zvlhčovač vzduchu

Suchý vzduch může dráždit dutiny a potenciálně zhoršit příznaky nachlazení. Použijte zvlhčovače nebo aspoň difuzéry s esenciálními oleji. Lépe se dýchá s eukalyptem a mátou, kašel potlačuje kafr.

Příliš netopte

Podle vědců je správná teplota v ložnici jedním z nejdůležitějších faktorů, které mohou ovlivnit kvalitu spánku. A při nachlazení je ještě důležitější. Není-li vám dobře, udržujte teplotu v rozmezí 15 až 19 stupňů Celsia.

Foto: Shutterstock

Autorka: Karolína Dostálová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 20. 11. 2020

dobré rady, které se hodí. Já se naučila nos proplachovat každý večer při sprchování., už je to u mně rituál

Odpovědět
JanouskovaB27
JanouskovaB27 17. 11. 2020

zajímavé

Odpovědět
kosanka
kosanka 17. 11. 2020

dobré rady

Odpovědět
sipeji
sipeji 17. 11. 2020

To jsou rady nad zlato. Moc děkuji.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
93 052
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.