Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 12. 1. 2020
Líbí se mi

Zaručené tipy, jak letos konečně dodržet novoroční předsevzetí

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 12. 1. 2020
Líbí se mi
Zaručené tipy, jak letos konečně dodržet novoroční předsevzetí

Zaručené tipy, jak letos konečně dodržet novoroční předsevzetí

Začátek roku se u mnohých z nás nese ve znamení předsevzetí. Nadšení pro změnu ale častokrát střídá zklamání, když naše mety neumíme nebo nezvládáme plnit. Vyzkoušejte pár užitečných tipů na to, jak si stanovit a dosáhnout cíle, které vedou k lepší pohodě, zdraví a produktivitě.

Stačí se soustředit na několik základních věcí. Tyto tipy uplatníte při plnění všech svých cílů, nejenom při zlepšení svého zdraví a formy.

Otázky, na které je nutné znát odpovědi

Položte si otázku, proč se chcete zlepšit, a buďte k sobě upřímní. Odpověď si zapište, protože napsané věci mají daleko větší váhu.

  • Potřebujete být v kondici? Proč?
  • Potřebujete více energie? Proč?
  • Chcete shodit pár kilo? Proč?
  • Nebo chcete dosáhnout vyšší sportovní úrovně? Proč?

Takto jasně definovaný důvod vám pak pomůže se způsobem dosažení vašich cílů. „Pokud například potřebujete být v lepší kondici, abyste měli více energie pro hraní si s dětmi, pak dává smysl postavit plnění tohoto cíle právě na aktivitách s dětmi. Můžete s nimi závodit nebo se zapojit do jejich oblíbených aktivit. Plníte tak svůj cíl a zároveň jste i šťastnější,“ radí fitness expertka Samantha Clayton.

Co přesně chcete

Pro mnoho z nás znamená samotné stanovení cíle jasnou motivaci pro jeho plnění. Startovní meta by však měla být hmatatelná a zároveň splnitelná. Cíl „být v kondici“ je dost abstraktní. Vyjádřete jej konkrétními čísly. Řekněte si, že se chcete například každý den minimálně 10 minut procházet nebo zvládnout za tři měsíce uběhnout 8 kilometrů. Myslete tedy na to, co dokážete a co reálně uděláte pro svoji aktivitu.

Žádné tajnosti

Podělte se o svůj cíl se známými, aby vám mohli pomoct s jeho plněním, třeba jen sledováním. Je jedno, zdali jde o partnera, přátele nebo kolegy. Vyslovený závazek zvýší vaši motivaci. V tu chvíli totiž na sebe vytváříte určitý tlak: „Co když se mě pak zeptají, jak svoje cíle plním?“ Ten se pak může hodit v okamžicích, kdy jste unavení nebo se vám do cvičení zkrátka nechce.

Nepodceňujte motivaci

„Nepodrážejte nohy sami sobě. Pokud nesnášíte běhání, tak ho nezařazujte do svého plánu. Jenom si tím zkazíte svou motivaci. Běh je určitě zdravý, ale pokud ho máte spojený s nepříjemnou vzpomínkou na povinnou hodinou tělocviku, tak nucením se k němu pouze zvyšujete riziko odklonu od plnění svých cílů,“ doporučuje Samantha.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
potkanek
potkanek 13. 1. 2020

já si je nedávám, hned je poruším

Odpovědět
lemur
lemur 13. 1. 2020

Užitečné.

Odpovědět
lenin
lenin 12. 1. 2020

Předsevzetí jdou mimo mne....

Odpovědět
Ovace
Ovace 12. 1. 2020

přesně to co potřebuji

Odpovědět
gustawka
gustawka 12. 1. 2020

velmi užitečné

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 432
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.