Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 9. 2019
Líbí se mi

Jakým jídlům se nevyhýbat, abyste měli dostatek draslíku

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 9. 2019
Líbí se mi
Jakým jídlům se nevyhýbat, abyste měli dostatek draslíku

Jakým jídlům se nevyhýbat, abyste měli dostatek draslíku

Brambory, rajčata nebo fazole. Tahle svatá trojice vám dodá látku, jež ocení celý kardiovaskulární systém, trávení i nervy, které teď dostávají pořádně zabrat. Vyrazíte do obchodu doplnit zásoby?

Draslík je mimořádně činný prvek, neboť v organismu aktivuje více než 40 enzymatických reakcí. Kromě jiného povzbuzuje peristaltiku střev, ovlivňuje aktivitu svalů, tlumí účinky nadměrné konzumace soli a prospěšný je i pro krevní cévy. Závěry nedávné studie zveřejněné v časopise Journal of the American College of Cardiology dokonce naznačují, že dostatečný příjem tohoto minerálu snižuje riziko mrtvice o 21 %, přičemž předchází mnoha srdečním onemocněním. Chcete mít jistotu, že vám v těle nechybí? Zaměřte se na tyto potravinové zdroje!

Brambory? Učiněný poklad

Brambory jsou u nás oblíbenou přílohou. Potvrzuje to nejen pohled do sklepů českých domácností, ale také statistiky. Z těch jednoznačně vyplývá, že čtyřčlenná rodina sní v průměru 290 kilogramů za rok. Je pro vás tato plodina až příliš obyčejná, proto si ji moc často nedáváte? Nechceme vám mluvit do stravovacích návyků, ale děláte chybu. Zmíněná surovina vám zprostředkujte požehnané množství draslíku, stejně jako benefity zahrnující vylepšené trávení, rychlejší hojení ran, prevenci kožních onemocnění i silnější imunitu.

Rajčata, přátelé do nepohody

Další báječnou zásobárnou uvedeného prvku jsou rajská jablíčka. Překvapuje vás to? Možná byste je měli do své kuchyně zvát pravidelně. I kvůli tomu, že tyto šťavnaté plody platí za „dárce“ antioxidantů, o nichž je známo, že značně zpomalují biologické stárnutí a prospívají pleti. Sluší se dodat, že rajčata díky svému jedinečnému složení omezují pravděpodobnost rakoviny i osteoporózy.

Nevyhýbejte se fazolím

A teď ruku na srdce, jak jste na tom s fazolemi? Ani tato mnohdy opomíjená luštěnina by ve vašem jídelníčku scházet neměla. A zdaleka nejen kvůli tomu, že je doslova napěchována hořčíkem, který je spojován s lepší náladou i optimismem! Načerpáte z ní také neskromně draslíku, vlákniny a bílkovin. Fazole jako takové pomáhají při hubnutí a pozitivně působí na nervové přenosy, zatímco zabraňují odvápnění kostí. Jsou tedy vyloženě na lékařský předpis!

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 29. 9. 2019

jíme brambory i rajčata rádi, fazole byly zrovna dneska k obědu

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 26. 9. 2019

Super rady

Odpovědět
KamilaK
KamilaK 26. 9. 2019

Odpovědět
lemur
lemur 26. 9. 2019

Užitečné rady.

Odpovědět
Ovace
Ovace 25. 9. 2019

Dobré vědět

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 034
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení
a

Chci odebírat novinky na svůj email.