Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 11. 8. 2020
Líbí se mi

Díky józe posílíte svaly, srdce i nervy

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 11. 8. 2020
Líbí se mi
Díky józe posílíte svaly, srdce i nervy

Díky józe posílíte svaly, srdce i nervy

Rizikové období viróz je opět tady, takže na posílení imunity se klade velký důraz. O důvod víc, proč zkusit jógu, která vás učiní odolnější proti všemožným bacilům. Také vaše srdce si ale přijde na svoje, stejně jako vypjaté nervy!

Jóga se poslední dobou stala opravdovou módou. A podle odborníků je to móda velice užitečná! Jaké má tato činnost, kterou praktikuje stále více nadšenců, vlastně účinky? Kvůli těmto benefitům se možná zapíšete do kurzu i vy!

Srdce v kondici? Můžete ho mít

O blahodárném působení uvedeného cvičení na kardiovaskulární systém se spekuluje zhruba od 70. let minulého století, kdy byly na toto téma provedeny první studie. Nedávný výzkum, jehož poznatky publikoval odborný magazín Lancet, s definitivní platností prokázal, že jóga může u osob s hypertenzí významně přispět k redukci krevního tlaku. Experti se dokonce netají názorem, že společně s úpravou jídelníčku a dalšími změnami životního stylu mnohdy dochází i k regulaci cholesterolu, jenž je dalším nezpochybnitelným faktorem rozvoje srdečních chorob.

Silnější imunita, co k vám bacily nepustí

Podzim je svým způsobem kouzelné roční období, nicméně jeho temnou stránkou je zvýšená pravděpodobnost nachlazení, viróz a dalších nepříjemných „radostí“. Jak se bránit? To je snadné, zapracujte na své obranyschopnosti! Jednou z možností je právě zmíněná pohybová aktivita. Nedávný výzkum norských expertů působících na univerzitě v Oslu poukázal na skutečnost, že má okamžitý dopad na genovou expresi, zejména tedy u imunitních buněk. Jinými slovy, každá lekce vás učiní silnější vůči nejrůznějším zdravotním komplikacím, a to od těch banálních až po ty závažnější.

Blaho pro nervy, které si budou libovat

Pokud jde o to, jak udržet stres na uzdě, jóga se přímo nabízí. Když na toto téma američtí psychologové provedli rozsáhlou studii, zjistili, že jedinci, kteří ji provozují dvakrát týdně, jsou mnohem odolnější vůči nervozitě, úzkostem, zlosti i neurotickým příznakům. Tedy alespoň oproti těm, co polehávají na gauči a stěžují si na všechno možné i nemožné. Zkusíte tímto „sportem“ obnovit svou duševní rovnováhu i vy? Minimálně za pokus to určitě stojí.

Foto: Shutterstock

Autorka: Kateřina Málková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Maruš11
Maruš11 9. 9. 2020

joga je fajn

Odpovědět
Tamara
Tamara 13. 8. 2020

Jogu praktikuji již několik let a je to pro životní styl.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 12. 8. 2020

jojo, joga má něco do sebe

Odpovědět
lemur
lemur 12. 8. 2020

Prima cvičení.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 127
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.