Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 21. 10. 2020
Líbí se mi

Dietní chyby, kvůli kterým vám padají vlasy a lámou se nehty

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 21. 10. 2020
Líbí se mi
Dietní chyby, kvůli kterým vám padají vlasy a lámou se nehty

Dietní chyby, kvůli kterým vám padají vlasy a lámou se nehty

Nevyvážená strava může ovlivnit zdraví vlasů a nehtů. Neděláte náhodou nějakou z častých stravovacích chyb? Pokud se vám nehty lámou a vlasy řídnou, rozhodně svůj jídelníček zkontrolujte!

V pokožce, vlasech a nehtech se odráží to, jak dobře nebo naopak špatně krmíte své tělo. Příliš málo, ale taky příliš mnoho, živin ovlivňuje celkové zdraví i krásu. Nevyvážená strava se jednoznačně podílí na křehkosti nehtů a vlasů, lámání kštice i jejím vypadávání. Převezměte zodpovědnost a zrevidujte to, co si nandáváte na talíř!

Nedostatek zinku a železa

Ty malé bílé skvrny v nehtech jsou známkou nedostatku zinku. Zinek a železo jsou přitom spojenci při tvorbě keratinu (druh proteinu, který představuje základní stavební složku vlasu, nehtu i pleti). Nedostatek těchto živin tedy může způsobit problémy. Zinek i železo se přirozeně nacházejí v červeném mase, některých mořských plodech a fazolích.

Příliš mnoho mastných ryb

Tučné ryby jako makrela, losos či sardinky jsou plné omega-3 mastných kyselin chránících nejen srdce a cévy, ale také další buňky lidského těla. Proti tomu se nedá vůbec nic vytknout. Bohužel, jejich nevýhodou je, že konkrétně mečoun, makrela a některé druhy tuňáka obsahují vysoké množství rtuti. A právě ta si se silnými nehty a vlasy nerozumí. Nadměrná konzumace těchto ryb se proto nedoporučuje (víc jak třikrát týdně).

Záliba v cukru

Cukr je pro pokožku, vlasy a nehty hrobařem. Sladkosti způsobují prudký vzestup hladiny cukru v krvi, kvůli čemuž slinivka vytváří více inzulínu. V závislosti na tom se zvyšuje hladinu androgenu, mužského hormonu, který může způsobit zmenšení vlasového folikulu u žen i mužů. Bonbony, sladké pečivo, zákusky a další laskominy by se tak na váš stůl měly dostat pouze výjimečně. Podobně to však platí i u potravin s vysokým glykemickým indexem (těstoviny, chléb, housky z bílé mouky a podobně).

Nadměrný přísun vitaminu A

Vitamin A je důležitý antioxidant nezbytný pro tvorbu kožního mazu na pokožce hlavy. Udržuje vlasy hydratované, podporuje krevní oběh a posiluje vlasové folikuly, čímž přispívá k růstu pramenů. V neposlední řadě působí proti akné. Jenže každá mince má dvě strany.

Dlouhodobé podávání vysokých dávek „áčka“ v některých případech způsobuje celkovou slabost a co hůř, závažné poškození jater. Častými důsledky nadbytku tohoto vitaminu také bývá suchá, popraskaná kůže, křehké nehty, vypadávání vlasů, únava a nevolnost.

Nízký přísun bílkovin

Vlasy a nehty jsou vyrobeny z bílkovin, takže je nutné je bílkovinami přikrmovat. Nemáte-li ve svém jídelníčku dostatek tofu, špenátu, čočky či třeba fazolí, nedivte se, že máte drápky tenké jako papír.

Foto: Shutterstock

Autorka: Šárka Mikulová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Renata Petříčková 20. 1. 2021

Ten cukr potvrzuju'

Odpovědět
sipeji
sipeji 22. 10. 2020

Výživa zevnitř je vždy základ.

Odpovědět
avatar
Kateřina Šlimarová 21. 10. 2020

a jíst hodně vitamínů

Odpovědět
Tamara
Tamara 21. 10. 2020

Takže měl pan Werich pravdu? "Přiměřeně, přiměřeně."

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
94 660
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.