Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 21. 10. 2020
Líbí se mi

Dietní chyby, kvůli kterým vám padají vlasy a lámou se nehty

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 21. 10. 2020
Líbí se mi
Dietní chyby, kvůli kterým vám padají vlasy a lámou se nehty

Dietní chyby, kvůli kterým vám padají vlasy a lámou se nehty

Nevyvážená strava může ovlivnit zdraví vlasů a nehtů. Neděláte náhodou nějakou z častých stravovacích chyb? Pokud se vám nehty lámou a vlasy řídnou, rozhodně svůj jídelníček zkontrolujte!

V pokožce, vlasech a nehtech se odráží to, jak dobře nebo naopak špatně krmíte své tělo. Příliš málo, ale taky příliš mnoho, živin ovlivňuje celkové zdraví i krásu. Nevyvážená strava se jednoznačně podílí na křehkosti nehtů a vlasů, lámání kštice i jejím vypadávání. Převezměte zodpovědnost a zrevidujte to, co si nandáváte na talíř!

Nedostatek zinku a železa

Ty malé bílé skvrny v nehtech jsou známkou nedostatku zinku. Zinek a železo jsou přitom spojenci při tvorbě keratinu (druh proteinu, který představuje základní stavební složku vlasu, nehtu i pleti). Nedostatek těchto živin tedy může způsobit problémy. Zinek i železo se přirozeně nacházejí v červeném mase, některých mořských plodech a fazolích.

Příliš mnoho mastných ryb

Tučné ryby jako makrela, losos či sardinky jsou plné omega-3 mastných kyselin chránících nejen srdce a cévy, ale také další buňky lidského těla. Proti tomu se nedá vůbec nic vytknout. Bohužel, jejich nevýhodou je, že konkrétně mečoun, makrela a některé druhy tuňáka obsahují vysoké množství rtuti. A právě ta si se silnými nehty a vlasy nerozumí. Nadměrná konzumace těchto ryb se proto nedoporučuje (víc jak třikrát týdně).

Záliba v cukru

Cukr je pro pokožku, vlasy a nehty hrobařem. Sladkosti způsobují prudký vzestup hladiny cukru v krvi, kvůli čemuž slinivka vytváří více inzulínu. V závislosti na tom se zvyšuje hladinu androgenu, mužského hormonu, který může způsobit zmenšení vlasového folikulu u žen i mužů. Bonbony, sladké pečivo, zákusky a další laskominy by se tak na váš stůl měly dostat pouze výjimečně. Podobně to však platí i u potravin s vysokým glykemickým indexem (těstoviny, chléb, housky z bílé mouky a podobně).

Nadměrný přísun vitaminu A

Vitamin A je důležitý antioxidant nezbytný pro tvorbu kožního mazu na pokožce hlavy. Udržuje vlasy hydratované, podporuje krevní oběh a posiluje vlasové folikuly, čímž přispívá k růstu pramenů. V neposlední řadě působí proti akné. Jenže každá mince má dvě strany.

Dlouhodobé podávání vysokých dávek „áčka“ v některých případech způsobuje celkovou slabost a co hůř, závažné poškození jater. Častými důsledky nadbytku tohoto vitaminu také bývá suchá, popraskaná kůže, křehké nehty, vypadávání vlasů, únava a nevolnost.

Nízký přísun bílkovin

Vlasy a nehty jsou vyrobeny z bílkovin, takže je nutné je bílkovinami přikrmovat. Nemáte-li ve svém jídelníčku dostatek tofu, špenátu, čočky či třeba fazolí, nedivte se, že máte drápky tenké jako papír.

Foto: Shutterstock

Autorka: Šárka Mikulová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
sipeji
sipeji 22. 10. 2020

Výživa zevnitř je vždy základ.

Odpovědět
avatar
Kateřina Šlimarová 21. 10. 2020

a jíst hodně vitamínů

Odpovědět
Tamara
Tamara 21. 10. 2020

Takže měl pan Werich pravdu? "Přiměřeně, přiměřeně."

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 999
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.