Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 9. 3. 2020
Líbí se mi

Cvičení nepomáhá jen naší postavě, ale i pleti či mozku

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 9. 3. 2020
Líbí se mi
Cvičení nepomáhá jen naší postavě, ale i pleti či mozku

Cvičení nepomáhá jen naší postavě, ale i pleti či mozku

Rozhodli jste se začít zdravě žít a tím pádem do svého rozvrhu zahrnout i pravidelné cvičení. Jenže vaše odhodlání začíná pomalu mizet. Kdo má neustále hledat energii a čas na návštěvu fitness centra nebo si jít zaběhat? Pohybu byste se ale vzdávat neměli. Prospívá totiž nejen vaší postavě!

Chcete změnit svůj životní styl od základů, zhubnout pár nadbytečných kil, vytvarovat si postavu a zapracovat na kondičce? Vaše odhodlání je na začátku silné, ale postupem času bohužel upadá. Jen málokdo má takovou motivaci vytrvat a dojít ke svému vysněnému cíli. Jaké jsou další pozitivní účinky cvičení, díky kterým neztratíte své odhodlání?

Srdce jako zvon

Kardiovaskulární trénink má významný vliv na správné fungování srdce a je nezbytný pro udržení celkové fyzické kondice. Srdce je sval, který je potřeba posilovat stejně jako ostatní svaly v těle. Jaký typ cvičení si pod pojmem „kardio“ představit? Do této skupiny se řadí oblíbené běhání, dále pak svižná chůze do kopce, skákání přes švihadlo, rychlé zvedání kolen do výšky nebo opakování cviku horolezec. Tento komplexní cvik, během kterého se zvyšuje tepová frekvence, vám pomůže nejen hubnout, ale i zpevnit celé tělo.

Pleť bez chybičky

Klasická péče o pleť spočívá v pravidelném čištění a výživě pleti vhodnými kosmetickými produkty. Tuto metodu v podobě drahých krémů, speciálních masek a kosmetických ošetření volí mnoho z nás. Mimo to ale můžete vsadit i na aktivní pohyb, díky kterému docílíte viditelného zlepšení stavu pokožky.

„Během cvičení se zrychluje průtok krve a dochází k odplavování toxinů. Tím, že cvičením zahřejete celé tělo, uvolníte póry a předejdete vzniku nežádoucích pupínků,“ vysvětluje fitness expertka Samantha Clayton. Pleť bude po cvičení odpočatá, svěží a zdravá. V kombinaci s vyváženou životosprávou můžete zabít dvě mouchy jednou ranou – zbavíte se nejen tukových polštářků, ale i unavené pleti bez života.

Rovná záda

Jakmile začnete více cvičit, vaše okolí si začne všímat nejen úbytku na váze, ale i lepšího držení těla. Ulevíte své páteři, zádovým svalům a vazům

Ve chvíli, kdy začnete být spokojená s nově vytvarovanou figurou, začne růst i vaše sebevědomí a automaticky začnete chodit vzpřímeně. Tato fyzická i psychická proměna se projeví i tak, že budete vypadat vyšší. A říká se, že vyšší lidé jsou i úspěšnější,“ zmiňuje Samantha.

Sbohem, bolesti

Pokud vás trápí bolest kloubů a máte ztuhlé svalstvo po celodenním sezení v kanceláři, pravidelný pohyb vám pomůže zbavit se nepříjemných problémů. Zvolte jakýkoli typ cvičení, který umožní rozhýbat klouby a prokrvit šlachy a svaly. Úklony, předklony, protahování a rotace procvičí celou páteř. Bolest postupně ustoupí a rozsah pohybu kloubů se zvětší.

Dobrá nálada

Vneste do svého života aktivní pohyb a buďte šťastnější. Ano, je to takto jednoduché. Při sportování vaše tělo uvolňuje zvýšené množství endorfinů, tzv. hormony štěstí. Jejich hladina v krvi vzrůstá už po desetiminutovém cvičení. Navíc ještě půl hodiny po fyzické námaze si tělo drží zhruba desetinásobné množství endorfinů. Při sportování si také skvěle odpočinete a „vypnete“. Odsunete stres a běžné starosti na vedlejší kolej, zaměříte se jen a jen na sebe a po cvičení budete mít radost z toho, že jste nabrala novou energii.

Energie na rozdávání

Pravidelná fyzická aktivita zlepší vaši svalovou sílu a také zvýší vytrvalost. Během cvičení musí vaše tělo dodat více kyslíku a další živiny do tkání, aby kardiovaskulární systém fungoval efektivněji. Když vaše srdce a plíce fungují na vyšší obrátky, máte více energie na plnění každodenních úkolů. Z nově nabyté energie budete mít radost nejen vy, ale i lidé ve vašem okolí, které svojí dávkou energie a šťastné nálady nakazíte.

Mozek v kondici

Aktivní pohyb má blahodárný vliv i na každodenní fungoí mozku. Jednotlivá pozitiva však závisí na zvoleném druhu pohybové aktivity. Aerobní cvičení vám umožní zlepšit verbální paměť, zatímco posilovací cviky podpoří asociativní paměť, pomocí které si například dokážete přiřadit tvář ke správnému jménu. Pokud nejste příznivkyní výbušných a energických stylů cvičení a upřednostňujete spíše klidnější aktivity (jógu, meditaci, tanec nebo chůzi), podporujete zas rozvoj kreativity, snižujete stres a trénujete soustředěnost.

Spánek jako z pohádky

Aktivní životní styl zlepší kvalitu vašeho spánku. V průběhu cvičení zvyšujete teplotu těla, která následně klesá a vrací se zpět do normálu. Během této fáze se budete cítit uvolněná a připravená na odpočinek a spánek. Tím, že sportováním odbouráváte stres a zvyšujete hladinu endorfinů v krvi, budete usínat snadněji a dokonce se vám můžou zdát hezké sny.

Foto: Shutterstock

Autorka: Nikola Strnadová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Ovace
Ovace 10. 3. 2020

cvičení mi nic neříká

Odpovědět
gustawka
gustawka 10. 3. 2020

necvičím

Odpovědět
potkanek
potkanek 10. 3. 2020

mám ráda jen chůzi

Odpovědět
lemur
lemur 10. 3. 2020

Cvičení je zdravé.

Odpovědět
beata0063
beata0063 9. 3. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
88 742
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.