Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 21. 9. 2019
Líbí se mi

Co dělat, aby vaše tělo konečně přestalo zadržovat vodu

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 21. 9. 2019
Líbí se mi
Co dělat, aby vaše tělo konečně přestalo zadržovat vodu

Co dělat, aby vaše tělo konečně přestalo zadržovat vodu

Stačí pár hodin v kanceláři nebo autě a vaše nohy se změní k nepoznání? Není divu. Zadržování vody v těle je totiž častý problém, který zbytečně přidává kila navíc. Jak zatočit s nateklými lýtky jednou provždy? Platí zde staré známé pravidlo!

Zavodnění je stav, kdy se v tkáních, dutinách nebo v oběhovém systému nahromadí voda. Je to poměrně běžné během těhotenství. S touto nepříjemností se však častěji potýkají málo aktivní lidé se sedavým způsobem života nebo ti, kteří dlouhodobě holdují nezdravé stravě. Jak se zbavit přebytečné vody „uvězněné“ ve vašem těle?

Jste to, co jíte

Pokud jste přesvědčeni o tom, že u vás zadržování vody pramení ze špatné stravy, pak je vhodná doba na změnu jídelníčku. Příjem soli omezte na minimum. Vzdejte se všeho slaného, co vám přijde do cesty. Vyhněte se rychlému občerstvení, zpracovaným jídlům a polotovarů. Nevhodné jsou také slané sýry a uzeniny.

Dál si odpusťte i cukr. Jestliže to myslíte vážně, dejte sbohem všem cukrovinkám, sladkostem, zákuskům, pečivu, bílé mouce, těstovinám a bílé rýži. Množství cukru se skrývá ve slazených a energetických nápojích, proto pozor i na ně.

Nezbytnosti, prevence i léčba

Také je vhodné doplnit draslík. Tento minerál je klíčový pro udržení rovnováhy tělesných tekutin. Neváhejte proto jíst více ovoce a zeleniny, které ho obsahují. Bohatými zdroji draslíku jsou například banány, meruňky, pomeranče, brambory, drůbež či mléčné výrobky. A další zlaté pravidlo?

Pijte, pijte, pijte. Zní to sice jako nesmysl na druhou, ale co se zpočátku může zdát jako ještě větší zlo, je naopak přínosem. Dostatek čerstvé vody dokáže vyplavit z těla nahromaděný sodík a s ním společně i zadrženou tekutinu.

Váš jídelníček by měl obsahovat i množství zeleniny. Vhodný je například chřest a kořenová zelenina. Dbejte rovněž na přísun luštěnin (zejména sója a mungo). Z obilovin upřednostněte oves a ječmen. Hlídejte si i vitaminy A a C.

Bez pohybu to nepůjde!

Existuje množství skutečně lákavých rad, jak se zbavit nalitých nohou, ale úspěch spočívá především v pravidelném pohybu! Ať se vám to líbí nebo ne, bez něho to nepůjde. A proč je právě fyzická aktivita nezbytná?

Pohyb nejlépe přispívá k prokrvení. Je nutné, aby živiny procházely do celého těla. Čím pomalejší je krevní oběh, tím hůře se zbavujete i nadbytečných tekutin a sodíku. A právě vysoký příjem sodíku je nejčastějším důvodem, proč dochází k zavodňování! Do těla se dostává převážně konzumací pochutin, jako jsou slané oříšky, chipsy a krekry. Dalším zdrojem je přesolené jídlo a polotovary. Proto se hýbejte každý den. Ať už se budete věnovat běhu nebo rychlé chůzi, 30 minut denně zcela stačí.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
lemur
lemur 23. 9. 2019

Pěkný článek.

Odpovědět
xxkouckaxx
xxkouckaxx 22. 9. 2019

dost dobrý článek

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 22. 9. 2019

Prima rady, díky za článek

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
85 693
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.