Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 27. 9. 2019
Líbí se mi

Chrápání ohrožuje vaše zdraví. Takto mu ale můžete zamezit

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 27. 9. 2019
Líbí se mi
Chrápání ohrožuje vaše zdraví. Takto mu ale můžete zamezit

Chrápání ohrožuje vaše zdraví. Takto mu ale můžete zamezit

Stěžuje si váš partner či vaše partnerka, že je v noci budíte nevyžádanými koncerty? Pak vězte, že spánek nekazíte jen své drahé polovičce, ale ohrožujete i sebe. I proto byste se měli co pokusit najít řešení tohoto problému.

Chrápání, především pokud je pravidelné, je totiž úzce spojené s nemocí zvanou spánková apnoe. Při ní – zjednodušeně řečeno – člověk jakoby zapomíná ve spánku dýchat, často lapá po dechu (doba, po kterou člověk nedýchá, může být i delší než 10 vteřin a tyto epizody se klidně opakují i 10krát za minutu). Je jasné, že takový stav už člověka rozhodně ohrožuje na zdraví.

Je jasné, že v takovém případě je na čase co nejrychleji vyhledat lékařskou pomoc. Pokud je ale chrápání méně závažné, případně se neobjevuje každou noc, můžete vyzkoušet některou z osvědčených rad, jak ho zastavit.

Obejmutí pro polštář

Velmi často chrápání zhoršuje (nebo přímo spustí) nevhodná poloha při spaní. Nejčastěji lidé chrápou, pokud usnou na zádech. A tak je jasné, že řešením může být změna této polohy, ideálně spaní na boku. Jak si zajistit, že v ní zůstanete po většinu noci? Pořiďte si dlouhý úzký polštář, obejměte ho a „přitulte se“ k němu.

Voda je klíč

Pokud míříte do postele dehydratovaní, je pravděpodobnost, že budete chrápat, o něco vyšší než obvykle. Řešením samozřejmě není vypít před spaním litr vody – to se namísto chrápání budete budit kvůli potřebě odskočit si –, ale měli byste dbát na dostatečný pitný režim v průběhu celého dne.

Pozor na prach

Za chrápáním mohou stát také alergeny, jež se v ložnici vyskytují. A tak této místnosti věnujte při úklidu obzvlášť pozornost. Především pečlivě stírejte prach a zkuste přesvědčit své chlupaté domácí mazlíčky, aby s vámi nesdíleli postel.

Žádná sklenka na dobrou noc

Alkohol je velký přítel chrápání. Pokud si ho dopřejete před spaním, dojde k přílišnému uvolnění svalů v krku a na klidný spánek můžete vy (a především vaše okolí) rovnou zapomenout. Tak na to raději pamatujte, pokud víte, že máte k chrápání sklony.

S čistým nosem

Spousta lidí chrápe, když je nachlazená nebo má prostě rýmu. Řešením je samozřejmě co nejrychlejší léčba neduhu, ovšem pomáhá také vypořádat se s příznaky, jako je ucpaný nos. Takže si pěkně před odchodem do postele aplikujte kapky do nosu (volte raději přírodní alternativy, zvláště budete-li kapky potřebovat delší dobu – patří totiž k velmi návykovým pomocníkům).

S váhou dolů

Obezita je bohužel jedním z nejčastějších rizikových faktorů chrápání (i zmíněné spánkové apnoe). A tak je jasné, že zhubnout nějaké to kilo vám může jen a jen prospět. Ostatně výzkumy prokázaly, že i stav pacientů se spánkovou apnoí se výrazně zlepšil, když zhubli na normální hmotnost!

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
lemur
lemur 29. 9. 2019

Pěkné čtení.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
85 552
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.