Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 11. 4. 2020
Líbí se mi

Bylinky a doplňky stravy, které vám zaručeně zvednou náladu

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 11. 4. 2020
Líbí se mi
Bylinky a doplňky stravy, které vám zaručeně zvednou náladu

Bylinky a doplňky stravy, které vám zaručeně zvednou náladu

Posilovačů nálady pro jedince, kteří zažívají pocity smutku nebo beznaděje, nikdy není dost. Ze kterých i vy můžete vybírat? Zde je několik bylin a doplňků stravy, jež mohou pomoci zvýšit vaši náladu.

Třezalka tečkovaná

Třezalka tečkovaná je rostlina pocházející z Evropy, západní Asie a severní Afriky. Užívání třezalky tečkované bylo spojeno se zvýšením množství serotoninu v těle, což je při depresi více než žádoucí. Přehled 29 studií o této bylince potvrdil, že uvedená rostlina působí skoro jako antidepresivum. Je však důležité si uvědomit, že třezalka tečkovaná je známá svou interakcí se spoustou léků. To platí zejména pro medikamenty na ředění krve, antikoncepční pilulky a léky při chemoterapii. Před užitím třezalky tečkované se vždy poraďte se svým lékařem.

Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny jsou zdravým typem tuků vyskytujících se v rybách, jako je losos, pstruh a sardinky. Jsou k dispozici v doplňkové formě a někdy se nazývají tobolky z rybího oleje. Podle vědců lidé, kteří mají nízké hladiny dvou chemických látek v mozku nalezených právě v doplňcích z rybího oleje, mohou mít zvýšené riziko deprese. Kromě doplňků stravy můžete také zvýšit množství ryb. Ale pozor, že některé druhy mohou mít vysokou hladinu rtuti. Patří mezi ně mečoun, makrela velká a žralok.

Kyselina listová

Mezi nízkými hladinami kyseliny listové (syntetická forma folátu) a depresí může existovat vazba. Ve skutečnosti užívání 500 mikrogramů kyseliny listové denně pozitivně působí na duševní svěžest a pohodu. Jedním ze způsobů, jak zvýšit hladinu folátu, je každodenní konzumace potravin, jako jsou fazole, čočka, obohacené cereálie, tmavá listová zelenina, slunečnicová semínka a avokádo.

Zinek

Zinek je živina spojená s mentálními funkcemi, jako je učení a chování. Podle analýzy uveřejněné v odborném časopise Biological Psychiatry právě nízký příjem zinku stojí za depresivními stavy. Přitom stačí užívat 25 mg denně po dobu aspoň 12 týdnů.

Foto: Shutterstock

Autorka: Šárka Mikulová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Macina Nováková 21. 5. 2020

Super tipy. Myslím si, že to příjde vhod. Zinek užívám, ale třeba to s tou kyselinou listovou jsem nevěděla. Jinak co se týče doplňků stravy, tak mě nedávno docela zaujaly ty od Harmonela, viz https://imunity2go.harmonelo.shop/ Hlavně teda to Harmonelo Life s goji a dračím ovocem. Dost uvažuji nad tím, že bych to zkusila.

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 2. 5. 2020

super

Odpovědět
Jana101
Jana101 16. 4. 2020

užitečné

Odpovědět
sipeji
sipeji 14. 4. 2020

tyto tipy se mi nyní skutečně hodí, děkuji

Odpovědět
beata0063
beata0063 12. 4. 2020

Využívam tiež tieto spôsoby

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 105
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.