Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 10. 2019
Líbí se mi

Bylinky a doplňky stravy, které vám pomohou, když se cítíte pod psa

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 10. 2019
Líbí se mi
Bylinky a doplňky stravy, které vám pomohou, když se cítíte pod psa

Bylinky a doplňky stravy, které vám pomohou, když se cítíte pod psa

Na depresi se předepisují chemicky vyrobená antidepresiva – to je všeobecně známá věc. Jenže při méně vážných stavech hledají lidé taky byliny a další přírodní prostředky. Patříte k nim? Pak se spolehněte na tyto alternativní možnosti, mezi které patří třeba i losos!

Posilovačů nálady pro jedince, kteří zažívají pocity smutku nebo beznaděje, nikdy není dost. Ze kterých i vy můžete vybírat? Zde je několik bylin a doplňků stravy, jež mohou pomoci zvýšit vaši náladu, když se u vás vyskytne mírná až střední deprese.

Třezalka tečkovaná

Třezalka tečkovaná je rostlina pocházející z Evropy, západní Asie a severní Afriky. Užívání třezalky tečkované bylo spojeno se zvýšením množství serotoninu v těle, což je při depresi více než žádoucí. Přehled 29 studií o této bylince potvrdil, že uvedená rostlina působí jako antidepresivum. Je však důležité si uvědomit, že třezalka tečkovaná je známá svou interakcí se spoustou léků. To platí zejména pro medikamenty na ředění krve, antikoncepční pilulky a léky při chemoterapii. Před užitím třezalky tečkované se vždy poraďte se svým lékařem.

Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny jsou zdravým typem tuků vyskytujících se v rybách, jako je losos, pstruh a sardinky. Jsou k dispozici v doplňkové formě a někdy se nazývají tobolky z rybího oleje. Podle vědců lidé, kteří mají nízké hladiny dvou chemických látek v mozku nalezených právě v doplňcích z rybího oleje, mohou mít zvýšené riziko deprese. Kromě doplňků stravy můžete také zvýšit množství ryb. Ale pozor, že některé druhy mohou mít vysokou hladinu rtuti. Patří mezi ně mečoun, makrela velká a žralok.

Kyselina listová

Mezi nízkými hladinami kyseliny listové (syntetická forma folátu) a depresí může existovat vazba. Ve skutečnosti užívání 500 mikrogramů kyseliny listové denně pozitivně působí na duševní svěžest a pohodu. Jedním ze způsobů, jak zvýšit hladinu folátu, je každodenní konzumace potravin, jako jsou fazole, čočka, obohacené cereálie, tmavá listová zelenina, slunečnicová semínka a avokádo.

Zinek

Zinek je živina spojená s mentálními funkcemi, jako je učení a chování. Podle analýzy uveřejněné v odborném časopise Biological Psychiatry právě nízký příjem zinku stojí za depresivními stavy. Přitom stačí užívat 25 mg denně po dobu aspoň 12 týdnů.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
libka5
libka5 29. 10. 2019

Můj tchán nakládal třezalku do rumu.

Odpovědět
beata0063
beata0063 28. 10. 2019

super vedieť

Odpovědět
Tvořilka97
Tvořilka97 27. 10. 2019

Zinek v kombinaci s vitamínem A je skvělý na pět

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 27. 10. 2019

není nad přírodní produkty

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 26. 10. 2019

Díky za nové poznatky...něco jsem už věděla, ale něco dalšího ještě ne

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 034
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení
a

Chci odebírat novinky na svůj email.