Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 18. 8. 2021
Líbí se mi

Břicho, stehna, paže: jak zhubnout problematické partie podle odborníků

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 18. 8. 2021
Líbí se mi
Břicho, stehna, paže: jak zhubnout problematické partie podle odborníků

Břicho, stehna, paže: jak zhubnout problematické partie podle odborníků

Většina z nás má jednu oblast těla, o které si přejeme, aby byla hubenější, pevnější nebo víc vyrýsovaná. Bohužel právě v této oblasti se nás tuk odmítá pustit, bez ohledu na to, kolik kliků, sklapovaček nebo výpadů uděláme. Odborníci se shodují: ženy a muži jsou naprogramováni tak, aby ukládali tuky různými způsoby. Toto dědictví je dáno dávnou minulostí, kdy ženy byly zodpovědné za péči a muži o jejich výživu. Přestože se způsob, jakým žijeme, dramaticky změnil, způsob fungování našich těl tak velkou změnou neprochází. To znamená, že ženy jsou stále náchylnější k ukládání tuků v určitých oblastech, včetně boků, zad nebo břicha. 

Teď, když je plavková sezóna v plném proudu, jsme proto požádali odborníky, aby nám ukázali nejlepší přístup k řešení tělesného tuku právě v těchto problematických partiích. 

Jak zhubnout problematické partie?

1. Horní část paží

U rukou většinu žen trápí hlavně takzvaná „křídla“ nebo „mávátka“ chcete-li. U ní totiž pozorujeme největší ztrátu pružnosti a hromadění tuku. Výsledkem je neesteticky provedený vzhled. Problém pak mnohdy zhoršuje nedostatek pohybu.

Cvičení: 

Fitness trenéři doporučují vyměnit izolované cviky, jako je zvedání činek za sestavu cviků, které se budou více zaměřovat na kombinaci aerobní aktivity a posilování. Můžete si vytvořit svůj kruhový trénink na míru, ve kterém budete kombinovat ideálně kliky (ty na kolenou), zvedání rukou bez závaží na čas a spolu s cviky, které budou posilovat váš vnitřní kór. 

2. Boky a břicho

Zvlášť pro ženy ve středním věku je nejvíce problematickou partií na shazování kilogramů právě oblast břicha a boků. A právě změna hormonů této situaci více než pomáhá. 

Cvičení: 

Alfou a omegou je soustředit se na pohyb všeobecně a jen část tréninku zaměřit právě na tyto problematické partie. Vašimi nejlepšími pomocníky mohou být cviky jako jsou hluboké dřepy, plank nebo úklony, které rozvinou vaši svalovou strukturu a zpevní váš střed těla. 

3. Hýždě

Hýždě patří mezi rizikové partie, a to zejména u žen. Tato partie také představuje největší skupinu svalů v lidském těle. Zbavit se přebytečného tuku z hýždí bývá zdlouhavé, navzdory tomu, že danou partii zatěžujete cvičením více než ostatní. Hlavním důvodem je opět to, že tělo nikdy nespaluje tuk izolovaně, ale vždy celkově.

Cvičení: 

Zařaďte do své denní hubnoucí rutiny cviky, které působí na velké svalové partie a zatěžují celé tělo. Mezi ideální patří kliky, průtahy, plank a další cvičení na nohy, ruce, břicho nebo záda. Volte spíše nižší intenzitu, ale cvičte déle. 

4. Dvojitá brada

Velký vliv na ukládání tuku v oblasti brady a krku má genetika a věk. Podle odborníků se kůže s věkem uvolňuje a vy přirozeně ztrácíte svalový tonus, což způsobuje, že tato oblast klesá. 

Cvičení:

Je obtížné zaměřit se jen na tuto svalovou oblast, ale pomoci vám může obličejová gymnastika. Jedná se o cviky vypracované speciálně pro obličejové svaly, aby posílily jejich pružnost a vrátily jim původní pevnost. Navíc se snadno dají provádět v domácím prostředí. Můžete například nabrat plná ústa vzduchu a převalovat je z jedné tváře do druhé jako imaginární kouli. Nebo pevně stisknout rty a pokoušet se násilím usmát. Každý cvik trénujte 10 vteřin a několikrát opakujte. 

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
evabel
evabel 24. 8. 2021

Břicho, ach jo...

Odpovědět
konatovka
konatovka 20. 8. 2021

Samozřejmě, že mi záleží jaká jsem, zdraví je mi nadevše. Jediné, co bych chtěla zlepšit je horní část paží, ale kliky na kolenou mi doktor nedovolí, protože už mám artrózu a čeká mě výměna kolenního kloubu. Jinak břicho, pas a boky, s tím jsem spokojená, stačí rychlá chůze denně několik kilometrů. Děkuji za velmi pěkný článek, tyto mě zajímají nejvíce.

Odpovědět
sipeji
sipeji 19. 8. 2021

Břicho je problém a stojí to čím dál více námahy.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 18. 8. 2021

jsem jaká jsem

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 18. 8. 2021

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
100 232
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.