Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 5. 12. 2019
Líbí se mi

Běžné návyky, kterými si ubližujete. Pozor si dejte i na kýchání

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 5. 12. 2019
Líbí se mi
Běžné návyky, kterými si ubližujete. Pozor si dejte i na kýchání

Běžné návyky, kterými si ubližujete. Pozor si dejte i na kýchání

Každý člověk má pár denních návyků, které dělá špatně, ale vůbec o tom neví. Nesprchujete se náhodou špatně? A za jak dlouho po probuzení si dopřáváte šálek kávy?

Vaše každodenní zvyky jsou něco, co máte hluboko vryté do paměti a děláte je bez zbytečného přemýšlení. Ve skutečnosti si jimi často nevědomky ubližujete. Které na první pohled obyčejné věci se vám dokáží nehezky vymstít?

Není jedno, jakou vodou se sprchujete

Co může být příjemnějšího, než horká lázeň? Přestože se jedná o jeden z nejlepších způsobů relaxace, neměli byste zapomínat ani na studenou sprchu. Právě ta přináší množství zdraví prospěšných benefitů. Střídání teplé a studené vody zlepšuje krevní oběh, imunitní systém, redukuje stres a dokonce může nastartovat i hubnutí. Stačí 10 až 30 sekund pod studenou vodou (každý den) a vaše tělo vám za to poděkuje.

Přehnaná hygiena, která je někdy kontraproduktivní

Snažíte se i vy dennodenně bojovat proti bakteriím? Přílišné používání antibakteriálních produktů mnohdy způsobuje více problémů než užitku. Některé bakterie se totiž vůči těmto prostředkům stávají odolnými! Navíc platí, že tělo je osídleno i přátelskými bakteriemi, které se podílejí na udržení silného imunitního systému. Proto pokud je člověk zdravý, na běžné mytí stačí staré dobré mýdlo.

Chodíte do postele s mobilem?

Téměř každý si před spaním zkontroluje sociální sítě či stráví první minuty v posteli čtením článků v mobilu. Bohužel, světlo, které vám září z obrazovky přímo do očí, snižuje tvorbu melatoninu, jenž ovlivňuje kvalitu spánku. Kvůli tomu se často objevují problémy nejen se spánkem, ale také s usínání. Zkuste si nejbližší večer v posteli přečíst raději knihu nebo časopis.

Kýchnutí by se nemělo zadržovat

Pozor, přestože se to na veřejnosti mnohdy nehodí, nechytejte váš nos ve chvíli, kdy na vás přijde kýchnutí! Jeho potlačování je velmi nebezpečné. Můžete si poškodit ušní bubínek, uvěznit vzduch v plicích nebo poškodit cévku v mozku. Kýchání je přirozená součást lidského bytí, tak ho v žádném případě nepřerušujte!

Zrádný kofein

Téměř každé ranní ptáče se neobejde bez šálku kávy. Myslíte si, že pití tohoto nápoje hned po probuzení vám dodá víc energie? Omyl. Lidské tělo totiž přirozeně produkuje hormon kortizol, který se nazývá stresovým hormonem. A ten se nejvíce tvoří právě ráno. Kofein se však s tímto procesem bije, a tak ho tělo po jeho požití vytváří méně. Organismus se pak spoléhá víc na kofein a nikoli na vlastní zdroje energie. A tak máte pocit, že se bez kávy nedokážete ani zvednout z postele. Dopřejte si proto první šálek nejdříve 3 hodiny po probuzení a věčný pocit únavy se brzy zlepší.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
xxkouckaxx
xxkouckaxx 7. 12. 2019

vše znám a vlastně i dodržuji

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 7. 12. 2019

S tou kávou jsem to nevěděla... Po lepším se...

Odpovědět
gustawka
gustawka 7. 12. 2019

opravdu zajímavé

Odpovědět
mishell_k
mishell_k 7. 12. 2019

Odpovědět
avatar
jana andrýsková 7. 12. 2019

zajímavé

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
91 525
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.