Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Alena Ratajova
Alena Ratajova
Vloženo 4. 3. 2016
Líbí se mi

Vraťme se do dětských let a naučme se zase klást otázky

Alena Ratajova
Alena Ratajova
Vloženo 4. 3. 2016
Líbí se mi
Vraťme se do dětských let a naučme se zase klást otázky

Vraťme se do dětských let a naučme se zase klást otázky

Ten, kdo chce úspěšně komunikovat, by neměl umět jen srozumitelně a poutavě hovořit, měl by být také dobrým posluchačem. Poslouchání a naslouchání je základem a když se pro ostatní stanete pozorným posluchačem, stanete se pro ně i oblíbenějším a vyhledávanějším společníkem.

Další neméně důležitá součást úspěšné komunikace je klást otázky.

Představte si, že máte klienta, se kterým chcete spolupracovat. Máte jistě spoustu otázek, potřebujete o něm zjistit co nejvíce. Dostupné informace si zjistíte na webu, ale není nad vlastní prezentaci zúčastněného. Můžete se ho zeptat na jeho vize, hodnoty, jaké má plány do budoucna, na koho cílí, co chce svým webem a texty na něm komunikovat, proč si vybral zrovna tenhle obor, jak se mu daří, co ho aktuálně nejvíce zajímá… Máte neomezené pole možností.

V pracovním procesu s pokládáním otázek nemáme problém. Jde to, řekla bych, i celkem automaticky bez větší námahy

 

Ale jak na to s kladením otázek ve vašem osobním životě?

Pokud máte děti, nebo si jistě sami pamatujete ze svého dětství ty otázky typu „Jak bylo ve škole“, „Co jste dnes dělali“ atd. s krátkými, mnohdy znuděnými a odsekávajícími odpověďmi ve stylu „nic, dobrý, hmmmm, normálka“. To není úplně ideální způsob, jak si trénovat otázky, když druhá strana nejeví moc aktivity.

Zachovejte paniku, i na dětech si můžete zkoušet klást otázky. To, že moc nevypráví do detailů o škole, ještě neznamená, že o jiných – pro ně zajímavých – tématech mluvit nebudou. Mám osobní zkušenost s 11-letým puberťákem, že o škole mluvit nechce, ale momentálně ho zajímá rybářství. Takže o tom, jak si udělal rybářský průkaz a všech možných druzích ryb, by dokázal mluvit hodiny a hodiny.

 

Naučte se naslouchat, ptejte se na to, co druhé baví

Sama teď trénuji se svými nejbližšími a rodinou a více se jich ptám.

U klientů s tím problém nemám, mám miliony otázek, abych se dozvěděla co nejvíc informací a mohla jim tak co nejlépe poradit a poskytnout jim to nejlepší řešení.

Zkuste brát každého člověka jako toho nejvážnějšího a nejdůležitějšího klienta, ptejte se ho a zajímejte se o něj.

PS: Zkoušejte otázky, na které druhý může odpovědět víc než ano, ne, či nevím. Nějaké, které ho rozpovídají. Pokud vás nic nenapadá, poslouchejte, o čem druhý hovoří. Na to reagujte a chtějte o tom vědět víc.

 

Více článků na http://www.alenaratajova.cz/

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 29. 6. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 4. 4. 2020

super

Odpovědět
Ovace
Ovace 21. 12. 2016

Souhlasim

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 5. 3. 2016

tak s tímto jsem většinou neměla problémy...i když jsou někdy věci, na které se těžko ptáte kohokoliv....

Odpovědět
Alena Ratajova
Alena Ratajova 6. 3. 2016

to je pravda, chce to hodně velkou diplomacii...

hudlenka
hudlenka 6. 3. 2016

tak tak

gustawka
gustawka 4. 3. 2016

Pravda

Odpovědět
Alena Ratajova
Alena Ratajova 6. 3. 2016

díky

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 284
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.