MEDITUJTE JAKO INDIÁNI. Až si to přečtete, bude to chtít zažít.

avatar
kamila76
vloženo 27. 2. 2018
Líbí se mi
image

MEDITUJTE JAKO INDIÁNI. Až si to přečtete, bude to chtít zažít.

Únik z rutiny najdete i na tom nejnečekanějším místě: uvnitř sebe samých. Zkuste techniku indiánů z kmene Apačů. Začněte několika nádechy a výdechy. Zaměřte pozornost na srdce, dokud nezačnete vnímat jeho tlukot. Pokračujte dalším nádechem a výdechem. Spolu s tlukotem srdce se snažte vnímat, jak pulz prostupuje celým tělem. Soustřeďte se na oběhový systém, který přivádí krev do orgánů a končetin. Představte si, jak jimi proudí krev. Zkuste s tímto pocitem vykonávat jednoduché činnosti, třeba umýt nádobí.

 

Meditacemi vytváříme nástroj pro poznání sebe i okolí a pro „vnitřní klid“. Lze tak rozpouštět bloky hluboko v podvědomí a ve výjimečných případech dosáhnout i osvícení. Meditace posiluje i naši sebedůvěru a celkový růst. Spočívá v podstatě na tom, že prožíváme myšlení jiným způsobem než obyčejným. Když člověk vidí, slyší, tak pozoruje, jak přijaté vnější dojmy pokračují v tvorbě myšlenek. Oddává se situaci a myšlenky přicházejí. Tímto způsobem, ale sám neučiní znatelný pokrok, protože obyčejné myšlenky nemají takovou sílu. Záleží na tom, aby člověk začal myšlení prožívat. Budeme-li jednotlivé myšlenky či procesy stupňovat v meditaci, sílu získají, stejně jako ji získávají svaly fyzickým cvičením. V jistém slova smyslu nás počáteční jednoduchá cvičení mohou dovést k tomu, že začneme běžné dny prožívat jinak. Tak se krátké meditativní cvičení může postupně přenést do celého dne. Jestliže se naučíme myšlenky uchopovat, nebudou již slabé a budeme je moci používat stejně, Jako používáme svalstvo k pohnutí ruky. Je zkrátka potřeba pracovat na tom, aby se myšlenky staly opravdu pozitivním tvořivým procesem. A k tomu nám napomáhá meditace.

 

Tak trochu mi to připadá popisování ideálního světa.

 

.

 

Únik z rutiny najdete i na tom nejnečekanějším místě: uvnitř sebe samých. Zkuste techniku indiánů z kmene Apačů. Začněte několika nádechy a výdechy. Zaměřte pozornost na srdce, dokud nezačnete vnímat jeho tlukot. Pokračujte dalším nádechem a výdechem. Spolu s tlukotem srdce se snažte vnímat, jak pulz prostupuje celým tělem. Soustřeďte se na oběhový systém, který přivádí krev do orgánů a končetin. Představte si, jak jimi proudí krev. Zkuste s tímto pocitem vykonávat jednoduché činnosti, třeba umýt nádobí.

 

 

Zdroj: Moje psychologie, červenec 2017 a http://www.energytalisman.eu/cz/meditace-navod-sebeduvera-dechove-cviceni.html

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar

Indiáni ví jak na to

odpovědět
avatar
sipeji 28. 2. 2018

ráda si čtu o moudrosti indiánů

odpovědět
avatar
kamila76 28. 2. 2018

avatar
sasidlo 28. 2. 2018

Něco na tom bude...

odpovědět
avatar
kamila76 28. 2. 2018

avatar
lemur 28. 2. 2018

Pěkné.

odpovědět
avatar
kamila76 28. 2. 2018

avatar
gustawka 27. 2. 2018

Miluji meditace

odpovědět
avatar
kamila76 28. 2. 2018

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
9
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
67 087
registrovaných inspirativních žen
2 876
testovaných produktů
108 234
vložených hodnocení