Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Petra Kratochvilová
Petra Kratochvilová
Vloženo 8. 12. 2016
Líbí se mi

Zhoršují mléčné výrobky vaše akné? Jak předejít problémům s pletí?

Petra Kratochvilová
Petra Kratochvilová
Vloženo 8. 12. 2016
Líbí se mi
Zhoršují mléčné výrobky vaše akné? Jak předejít problémům s pletí?

Zhoršují mléčné výrobky vaše akné? Jak předejít problémům s pletí?

Mléčné výrobky spoustě z nás chutnají, jsme zvyklí je konzumovat i několikrát denně. Tu si dáme mléko do kávy nebo k müsli, jogurt na svačinu nebo na snídani, sýr s chlebem na večeři. A možná ani netušíme, že konzumace mléka může našemu tělu škodit.

Internet je plný studií, výzkumů a dohadů, zda mléčné výrobky škodí našemu tělu nebo ne. Někteří výživoví poradci konzumaci mléka striktně zakazují, jiní ji doporučuj, ale s určitými omezeními. Nemyslím si, že mléko je samo o sobě škodlivé, Ajurvéda dokonce doporučuje konzumaci teplého mléka s kořením pro vyrovnání organismu.

U mléka je škodlivá spíše jeho forma zpracování a následná konzumace. Pokud mléko vydrží v lednici otevřené několik dní a nezkazí se, asi je s jeho kvalitou a hodnotou něco špatně – je to už jen voda bez výživových hodnot, které byly zničeny dlouhým zpracovatelským procesem. Pasterizace v mléku zničí bakterie, které by vašem trávení mohly prospívat.

A že mléčných výrobků konzumujeme víc, než je třeba, asi dodávat nemusím.

akne_syr_mleko_plet

Proč mléčné výrobky neprospívají vaší pleti?

Výzkumy ukázaly, že mléčné výrobky mohou být hlavní potravinovou příčinou pro lidi, kteří trpí akné a omezení jeho konzumace často vede ke zlepšení stavu pleti a vyléčení akné. Velmi zjednodušeně mohou být mléčné výrobky nevhodné proto, že způsobují přehnanou reakci hladiny cukru v krvi, což způsobuje výkyvy, které mohou vyvolat hormonální nerovnováhu. Navíc se do mléka dostávají hormony a aditiva, kterými jsou krávy krmeny pro lepší dojivost. Škodlivým hormonem je zejména IGF-1 – růstový hormon, který způsobuje zánět v organismu, a který tak často vede k akné. Někteří lidé jsou na mléčné výrobky alergičtí a proto jejich konzumace poškozuje trávení, které má velký vliv na stav pleti.

Každý jsme jiný. Někomu mohou mléčné výrobky nadělat pořádnou paseku v trávení, někomu vůbec nevadí. Není třeba, aby všichni plošně přestali jíst mléčné výrobky, ale pokud vás trápí dlouhodobější kožní problémy, zkuste na pár týdnu vysadit všechny mléčné výrobky ze své stravy a uvidíte, zda se to nějak projeví na vzhledu vaší pleti. Věřím, že ano!

Nedalo mi to a sama na sobě jsem vyzkoušela vysazení mléčných výrobků po dobu tří měsíců, a to v době, kdy jsem měla silné cystické akné a už jsem opravdu nevěděla kudy kam. Ze svého jídelníčku jsem vyřadila máslo, sýry, jogurty, tvarohy, mléko, kefíry. Ze začátku to bylo těžké. Nevěděla jsem čím všechny tyto potraviny nahradit a tak jsem hledala alternativy. Mixovala jsem si rostlinná mléka a vyráběla domácí veganské pomazánky.

Po třech měsících bez mléka jsem pocítila změnu nejen ve vzhledu své pleti, ale zmírnil se i pocit zahlenění a ucpaný nos, který mě trápil vždy po ránu. Od té doby jím mléčné výrobky jen výjimečně a řídím se aktuálními chutěmi mého těla. Když mám silnou potřebu dopřát si opravdu kvalitní jogurt, tak si koupím farmářský jogurt a sním ho s vědomím, že mému tělu neublíží a udělá mu dobře. Ale běžně prodávaný tvrdý sýr, tvaroh a jogurty už nejím, nemám na ně chuť a už mě vůbec nelákají.

Čím nahradit mléčné výrobky?

Existuje spousta možností, jak nahradit výrobky z mléka nebo jejich příjem alespoň omezit!

Pokud se nechcete vzdát mléčných výrobků, konzumujte alespoň ty kysané, tedy kefíry a různé syrovátkové nápoje. Kefír je při léčbě akné i doporučován, protože podporuje stav střevní mikroflóry, díky obsahu prospěšných bakterií.

Naše tělo lépe snáší kozí mléko, než to kravské, tak vyzkoušejte, zda vám bude chutnat. Existují i kozí jogurty. Když mám někdy chuť na sýr, tak si koupím kvalitní kozí sýr, který je k sehnání téměř všude.

Alternativou mléka jsou rostlinné nápoje z oříšků nebo semínek – mandlové, makové, rýžové, konopné. Variant je spousta. Dokonce i sýry se dají jednoduše vyrobit z namáčených ořechů a od mléčných sýrů je téměř nerozeznáte.

Možná budete namítat, že v mléku je přece vápník a ten musíte odněkud brát – i pro vás mám alternativu. Spoustu vápníku obsahuje: zelenina(brokolice, kapusta, petržel, zelí), citrusy, mandle, cizrna i tahini (pasta ze sezamových semínek).

TIP na skvělé rostlinné mléko z kešu ořechů:

(originální recept tady)

Ingredience:
1 šálek kešu + 4 para ořechy namočené po dobu alespoň pár hodin nebo přes noc
4 šálky vody
2 lžičky bio vanilkového extraktu
4 lžíce práškové želatiny (za studena rozpustné)
Špetka mořské soli
Volitelné pro dochucení: 2 namočené datle, skořice nebo jakékoliv koření dle vlastního výběru

Postup:
Okapejte namočené ořechy a vhoďte je do výkonného mixéru. Přidejte zbývající přísady a mixujte pár minut. Zceďte přes plátýnko nebo hadrový kapesník a skladujte ve vzduchotěsné nádobě. Mléko vydrží v lednici 3-4 dny.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Glady
Glady 13. 12. 2016

přesně tak

Odpovědět
lemur
lemur 12. 12. 2016

Skvělý tip na mléko z kešu.

Odpovědět
Amanda
Amanda 11. 12. 2016

Hm

Odpovědět
Ovace
Ovace 10. 12. 2016

Nejíst mléčné výrobky,vyzkouseno!!(

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 10. 12. 2016

dcera něco podobného vypozorovala...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 026
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení
a

Chci odebírat novinky na svůj email.