Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Petra Kratochvilová
Petra Kratochvilová
Vloženo 8. 12. 2016
Líbí se mi

Zhoršují mléčné výrobky vaše akné? Jak předejít problémům s pletí?

Petra Kratochvilová
Petra Kratochvilová
Vloženo 8. 12. 2016
Líbí se mi
Zhoršují mléčné výrobky vaše akné? Jak předejít problémům s pletí?

Zhoršují mléčné výrobky vaše akné? Jak předejít problémům s pletí?

Mléčné výrobky spoustě z nás chutnají, jsme zvyklí je konzumovat i několikrát denně. Tu si dáme mléko do kávy nebo k müsli, jogurt na svačinu nebo na snídani, sýr s chlebem na večeři. A možná ani netušíme, že konzumace mléka může našemu tělu škodit.

Internet je plný studií, výzkumů a dohadů, zda mléčné výrobky škodí našemu tělu nebo ne. Někteří výživoví poradci konzumaci mléka striktně zakazují, jiní ji doporučuj, ale s určitými omezeními. Nemyslím si, že mléko je samo o sobě škodlivé, Ajurvéda dokonce doporučuje konzumaci teplého mléka s kořením pro vyrovnání organismu.

U mléka je škodlivá spíše jeho forma zpracování a následná konzumace. Pokud mléko vydrží v lednici otevřené několik dní a nezkazí se, asi je s jeho kvalitou a hodnotou něco špatně – je to už jen voda bez výživových hodnot, které byly zničeny dlouhým zpracovatelským procesem. Pasterizace v mléku zničí bakterie, které by vašem trávení mohly prospívat.

A že mléčných výrobků konzumujeme víc, než je třeba, asi dodávat nemusím.

akne_syr_mleko_plet

Proč mléčné výrobky neprospívají vaší pleti?

Výzkumy ukázaly, že mléčné výrobky mohou být hlavní potravinovou příčinou pro lidi, kteří trpí akné a omezení jeho konzumace často vede ke zlepšení stavu pleti a vyléčení akné. Velmi zjednodušeně mohou být mléčné výrobky nevhodné proto, že způsobují přehnanou reakci hladiny cukru v krvi, což způsobuje výkyvy, které mohou vyvolat hormonální nerovnováhu. Navíc se do mléka dostávají hormony a aditiva, kterými jsou krávy krmeny pro lepší dojivost. Škodlivým hormonem je zejména IGF-1 – růstový hormon, který způsobuje zánět v organismu, a který tak často vede k akné. Někteří lidé jsou na mléčné výrobky alergičtí a proto jejich konzumace poškozuje trávení, které má velký vliv na stav pleti.

Každý jsme jiný. Někomu mohou mléčné výrobky nadělat pořádnou paseku v trávení, někomu vůbec nevadí. Není třeba, aby všichni plošně přestali jíst mléčné výrobky, ale pokud vás trápí dlouhodobější kožní problémy, zkuste na pár týdnu vysadit všechny mléčné výrobky ze své stravy a uvidíte, zda se to nějak projeví na vzhledu vaší pleti. Věřím, že ano!

Nedalo mi to a sama na sobě jsem vyzkoušela vysazení mléčných výrobků po dobu tří měsíců, a to v době, kdy jsem měla silné cystické akné a už jsem opravdu nevěděla kudy kam. Ze svého jídelníčku jsem vyřadila máslo, sýry, jogurty, tvarohy, mléko, kefíry. Ze začátku to bylo těžké. Nevěděla jsem čím všechny tyto potraviny nahradit a tak jsem hledala alternativy. Mixovala jsem si rostlinná mléka a vyráběla domácí veganské pomazánky.

Po třech měsících bez mléka jsem pocítila změnu nejen ve vzhledu své pleti, ale zmírnil se i pocit zahlenění a ucpaný nos, který mě trápil vždy po ránu. Od té doby jím mléčné výrobky jen výjimečně a řídím se aktuálními chutěmi mého těla. Když mám silnou potřebu dopřát si opravdu kvalitní jogurt, tak si koupím farmářský jogurt a sním ho s vědomím, že mému tělu neublíží a udělá mu dobře. Ale běžně prodávaný tvrdý sýr, tvaroh a jogurty už nejím, nemám na ně chuť a už mě vůbec nelákají.

Čím nahradit mléčné výrobky?

Existuje spousta možností, jak nahradit výrobky z mléka nebo jejich příjem alespoň omezit!

Pokud se nechcete vzdát mléčných výrobků, konzumujte alespoň ty kysané, tedy kefíry a různé syrovátkové nápoje. Kefír je při léčbě akné i doporučován, protože podporuje stav střevní mikroflóry, díky obsahu prospěšných bakterií.

Naše tělo lépe snáší kozí mléko, než to kravské, tak vyzkoušejte, zda vám bude chutnat. Existují i kozí jogurty. Když mám někdy chuť na sýr, tak si koupím kvalitní kozí sýr, který je k sehnání téměř všude.

Alternativou mléka jsou rostlinné nápoje z oříšků nebo semínek – mandlové, makové, rýžové, konopné. Variant je spousta. Dokonce i sýry se dají jednoduše vyrobit z namáčených ořechů a od mléčných sýrů je téměř nerozeznáte.

Možná budete namítat, že v mléku je přece vápník a ten musíte odněkud brát – i pro vás mám alternativu. Spoustu vápníku obsahuje: zelenina(brokolice, kapusta, petržel, zelí), citrusy, mandle, cizrna i tahini (pasta ze sezamových semínek).

TIP na skvělé rostlinné mléko z kešu ořechů:

(originální recept tady)

Ingredience:
1 šálek kešu + 4 para ořechy namočené po dobu alespoň pár hodin nebo přes noc
4 šálky vody
2 lžičky bio vanilkového extraktu
4 lžíce práškové želatiny (za studena rozpustné)
Špetka mořské soli
Volitelné pro dochucení: 2 namočené datle, skořice nebo jakékoliv koření dle vlastního výběru

Postup:
Okapejte namočené ořechy a vhoďte je do výkonného mixéru. Přidejte zbývající přísady a mixujte pár minut. Zceďte přes plátýnko nebo hadrový kapesník a skladujte ve vzduchotěsné nádobě. Mléko vydrží v lednici 3-4 dny.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Maruš11
Maruš11 1. 4. 2020

tak u mně to asi nezabírá, ač mléčné produkty nejím, zatím změnu moc nevidím

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 1. 4. 2020

Odpovědět
Glady
Glady 13. 12. 2016

přesně tak

Odpovědět
lemur
lemur 12. 12. 2016

Skvělý tip na mléko z kešu.

Odpovědět
Amanda
Amanda 11. 12. 2016

Hm

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
88 714
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.