avatar
Martina | ŽENA s.r.o.
vloženo 24. 2. 2017
Líbí se mi

Zdraví na dlani – Chia semínka! Už jste jim také podlehli?

avatar
Martina | ŽENA s.r.o.
vloženo 24. 2. 2017
Líbí se mi
Zdraví na dlani – Chia semínka! Už jste jim také podlehli?

Zdraví na dlani – Chia semínka! Už jste jim také podlehli?

V poslední době se doslova roztrhl pytel se zdravými potravinami, o kterých jsme před lety vůbec neměli ani ponětí. Chia semínka na první pohled vypadají jako mák. Jakmile je však vyzkoušíte, brzy pochopíte, proč na ně naši předkové nedali dopustit. Takže na zdraví!

Zázračná semena šalvěje hispánské

Narazíte na ně v každém obchodě se zdravou výživou, i v klasickém supermarketu. Chia semínka se pomalu, ale jistě stávají běžnou součástí našeho jídelníčku. Přesto o nich víme tak málo. Jsou zdravé, ano to je to nejdůležitější. Ovšem málokdo tuší, že se jedná o semena šalvěje hispánské a používají se již více než 3000 let.

Ano, šalvěj hispánská je vzdálená příbuzná naší šalvěje lékařské a také máty peprné. Roste převážně v Jižní Americe a její účinky byly v našich končinách dlouho podceňované. Znovuobjevení se jí dostalo teprve před pár lety. A je moc dobře, že se vracíme doslova „ke kořenům“ a k čistě přírodním pokladům.

 

Pro štíhlou linii i „věčné“ mládí

Zní to pěkně, ale je to pravda! Chia semínka totiž představují nutriční bombu. Obsahují velký podíl kvalitních bílkovin, omega-3 mastné kyseliny, sodík, vlákninu, fosfor, železo, zinek a mangan. Mají v sobě obrovské množství antioxidantů, které přispívají k tomu, abychom se dobře cítili a také dobře vypadali.

A hlavně pomohou nám s hubnutím. Vláknina podporuje metabolismus a činnost střev. Jejich veledůležitou schopností je nabobtnat až na desetinásobek svého objemu. Vznikne takzvaný chia-gel, který dokáže prodloužit hydrataci a také zasytit. Ocení jej tedy sportovci i ženy, které touží shodit pár kilogramů. A to se nyní před blížícím se jarem hodí, co říkáte?

Porce zdraví pro každý den

Přemýšlíte, jak je konzumovat? Samotné určitě ne. Ale jsou velmi dobré například do müssli, do jogurtu, do ovocných a zeleninových salátů. Vyzkoušet je můžete také ve formě energetických gelů nebo různých nápojů.

Jak si vytvořit chia-gel? Není to nic složitého. Jednoduše smíchejte pár lžiček chia semínek s teplou vodou a vložte do lednice. Za pár hodin semínka nabobtnají. Chia gel vydrží v chladničce až tři týdny. Ne však každému tato gelová hmota chutná.

Proč jsou chia semínka tak zdravá?

Potřebujete motivaci? Tady ji máte!

Chia semínka totiž obsahují:

-        3 x větší porci železa než špenát

-        3 x více antioxidantů než borůvky

-        5 x větší množství vápníku, než mléko

Můj tip: Chia semínka pravidelně přidávám do smoothie. Nemají prakticky žádnou chuť a nápoj vypijí i děti. Gel jsem ještě nezkoušela, ale budu ráda, když se podělíte o své zkušenosti s tímto hispánským pokladem.

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
hudlenka 26. 2. 2017

jj, jíme je už asi rok a půl, chutnají nám všude, já je dávám, kam se jen trochu hodí - pudink, kaše, polévky-krémové, zákusky...

odpovědět
avatar
Iva Glauben 9. 3. 2017

presne i ja tak,,aj do rýchleho koláča

avatar
LittleKatty 26. 2. 2017

Chia a Goji

odpovědět
avatar

odpovědět
avatar
Clairest 24. 2. 2017

Přidávám každý den do ovesné kaše, nebo smoothie. Je to srdcovka !

odpovědět
avatar
Tenderka 24. 2. 2017

objednala som si za dotaznikove body a obcas si dam vecer do jogurtu, zasyti

odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
9
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
67 925
registrovaných inspirativních žen
2 887
testovaných produktů
108 807
vložených hodnocení