Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Dominika Šimonová
Vloženo 15. 5. 2019
Líbí se mi

Zdravá svačinka

avatar
Dominika Šimonová
Vloženo 15. 5. 2019
Líbí se mi
Zdravá svačinka

Zdravá svačinka

Během redukčního jídelníčku bývá naší snahou omezit příjem "rychlých" sacharidů, zvýšit příjem bílkovin a nezapomínat ani na zdravé tuky. Krom toho je třeba pravidelně doplňovat potřebné vitaminy a minerální látky. 

Ovoce a zelenina by měly být samozřejmou součástí běžného jídelníčku, o tom redukčním to platí dvojnásob. V tomto období byste měli jejich příjem znásobit, protože právě zelenina (a v menší míře ovoce) vám prokážou velmi dobrou službu. Tyto potraviny zasytí, doplní často chybějící vlákninu, vitaminy a zpravidla nebývají ani příliš kalorické. Některé dokonce obsahují tak málo energie, že si je můžete dopřávat vrchovatě.

 

Jahody

Jedním z nejoblíbenějších druhů ovoce jsou bezesporu jahody. Skvělá zpráva je, že si jejich chuť můžete užívat třeba i v době redukční diety. Ze 100 gramů jahod získáte přibližně 38 kcal

Jahody obsahují velké množství vody, vitaminu C, draslíku, železa a organických kyselin. Jsou plné antioxidantů, zpomalují stárnutí a snižují hladinu škodlivého cholesterolu. K tomu údajně zvyšují sexuální výkonnost. 

Maliny

Dalším z oblíbených letních druhů ovoce jsou maliny. Tyto drobné šťavnaté plody obsahují - podobně jako jahody - velké množství vitaminů, navíc jsou bohaté na draslík a hořčík, dokážou snižovat chuť k jídlu, podporují správné fungování metabolismu a příznivě ovlivňují krevní tlak a stav pokožky. Obsahují necelých 60 kcal ve 100 gramech. 

Grapefruit

Grep se možná netěší tak velké oblibě jako jahody či maliny, ale v počtu kalorií a ozdravnými účinky na lidské tělo si s nimi rozhodně nezadá. 100 g těchto citrusů obsahuje maximálně 40 kcal. Grep vás zásobí vitaminy C, B1 a K, součástí ovoce jsou i blahodárné flavonoidy. Grapefruit navíc zvyšuje obranyschopnost organismu, zlepšuje krevní oběh, odvodňuje, snižuje hladinu "zlého" cholesterolu a působí proti některým civilizačním chorobám. Příznivě ovlivňuje pokožku a údajně pomáhá také s nespavostí.

Nektarinky

Nektarinky byly vyšlechtěny z broskví, ale oproti svým chlupatým příbuzným jsou hladké a lesklé. Obsahují hodně vody, vysoké množství vitaminu C, nezanedbatelný je i obsah vitaminů A, E a B. Za zmínku stojí i bohatá škála minerálů. Nektarinky mají i dobré "čisticí" vlastnosti - obsažená vláknina zlepšuje peristaltiku střev, jsou tedy dobrou prevencí rakoviny tlustého střeva. Ovoce obsahuje relativně malé množství kalorií, ve 100 gramech získáte přibližně 38 kcal.

Angrešt

Angrešt nepatří k příliš obvyklému ovoci a možná je to škoda. Obsahuje totiž mnoho vitaminů a větší množství kyseliny citronové, bohatý je také na křemík, karoten a minerální látky. Organismu pomáhá zbavovat se těžkých kovů, snižuje krevní tlak, podporuje trávení, a může mít až projímavé účinky. Posiluje cévy a vazovité tkáně. 100 gramů tohoto ovoce neobsahuje víc než 43 kcal

Vodní meloun

Meloun je plodová zelenina, která svou nasládlou chutí často vzbuzuje dojem, že jde o ovoce. Už samotný název potvrzuje, z čeho především jsou plody tvořeny. Obsahuje totiž minimálně 90 % vody, k tomu kyselinu listovou, vápník, železo, vitaminy A, B a C. Obsahuje jen velmi malé množství cukru. Doporučuje se při snižování nadváhy, protože ve 100 gramech se nachází pouhých 28 kcal. Spolehlivě zažene žízeň i hlad, má pozitivní účinek na zažívání a působí močopudně.

Salátové okurky

Klasika, která by neměla chybět v žádné kuchyni. Salátové okurky patří k oblíbeným a zdravým potravinám, jejichž ohromnou výhodou je vysoký obsah vody a velmi nízká kalorická hodnota. 100 g čerstvých okurek znamená pouhých cca 15 kcal a 95 % vody. Okurky navíc obsahují cenné minerály jako jod, draslík, dále kyselinu listovou a řadu vitaminů. Vysoký je také podíl vlákniny. Okurky působí proti otokům, detoxikují organismus, bojují proti "zlému" cholesterolu a usnadňují trávení.

Rajčata

Rajčata, podobně jako okurky, jsou obvyklou a velmi oblíbenou zeleninou s širokou škálou využití v kuchyni. Jejich velkou výhodou je nízká energetická hodnota (pouhých 22 kcal ve 100 g). Významný je obsah lykopenu (červené rostlinné barvivo s antioxidačním účinkem), jehož vliv tepelnou úpravou neklesá - naopak se zesiluje. Rajčata omlazují, příznivě působí na játra, ovlivňují nervovou soustavu a kardiovaskulární systém. 

Ředkvičky

Oblíbená zelenina, ředkvičky, patří také k nízkokalorickým variantám. Ve 100 g je pouze cca 20 kcal. Obsahují zejména vitaminy C a B, kyselinu listovou, vápník a vlákninu. Dále železo, fosfor a draslík. Příznivě ovlivňují zažívání, imunitu a upravují cholesterol.

Cukety

Také cukety patří k zelenině s velmi nízkou energetickou hodnotou. Ve 100 gramech se ukrývá asi 20 kcal. Cuketa obsahuje asi 90 % vody a je bohatá na vlákninu, vápník, hořčík a karoten. Zejména ve slupce pak najdete vitaminy A, E a B. Tato zelenina výborně detoxikuje organismus a podporuje činnost ledvin a střev. Pomáhá také proti stresu, zvyšuje imunitu a má antibakteriální účinky.

Čínské zelí

Výčet nízkoenergetických druhů zeleniny uzavírá čínské zelí. Má jen asi 15 kcal ve 100 g a jeho ohromnou předností je schopnost uchovat vitaminy v průběhu celé zimy. Obsahuje zejména vitamin C, je také dobrým zdrojem vitaminů skupiny B. Z minerálů je významný draslík, hořčík, vápník, železo a menší množství sodíku. Příznivě ovlivňuje zažívání, dobré je pro oči, zuby a kosti. 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
lemur 17. 5. 2019

Nejvíce mám ráda rajčata.

Odpovědět
avatar
gustawka 15. 5. 2019

Bez svačiny se neobejdu

Odpovědět
avatar
Siraellen 15. 5. 2019

Rajčata miluji

Odpovědět
avatar
Anna Csanádiová 15. 5. 2019

To všechno mám ráda.

Odpovědět
avatar
Tamara 15. 5. 2019

Vše, co zde uvedeno miluji - naše jahody, naše maliny, grepy bohužel nevypěstuji, na angreštu si zakládá manžel, ředkvičky jsou sousedovic pýcha. No a čínské zelí - celoroční specialita. Ale taky si pěstuji řeřichu, zelenou cibulku, porek, medvědí česnek. Prostě zdraví za pár korun.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
83 797
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.