Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

WV - E. V. Č. A ....
WV - E. V. Č. A ....
Vloženo 15. 10. 2019
Líbí se mi

Wanda Vorlová a její sedmina aneb tři témata k 15. dni v měsíci vhodná pro ženy i muže

WV - E. V. Č. A ....
WV - E. V. Č. A ....
Vloženo 15. 10. 2019
Líbí se mi
Wanda Vorlová a její sedmina aneb tři témata k 15. dni v měsíci vhodná pro ženy i muže

Wanda Vorlová a její sedmina aneb tři témata k 15. dni v měsíci vhodná pro ženy i muže

Příjemný úterní večer Vám všem, kteří s chutí čtete.

Je tu říjen a já přicházím s (Podn/nám)ěty.

 

Hezky se uvelebte, hoďte si nožky ideálně do vyšší pozici než je Vaše sedací ústrojí,

ať si po náročném dni odpočinou.

Tipy do různých odvětví pro kohokoli. Od  finančníků, developerů, architektů, přes stavitele, podnikatele, zahrádkáře, až po rodiče v domácnostech a koumavé kutily.

 

A/ Náměty/podněty k lepšímu žití:

 

1/ Z kuchyňké linky vést trubku na bio odpad, která povede rovnou do kompostu.

2/ Z chodeb domů, vedle bytů vést otvory na dělený odpad, které povedou rovnou do kontejnerů pro danou tříděnou sekci.

3/ Vodu, kterou spotřebováváme na mytí rukou, čištění zubů, koupání, mytí nádobí a praní prádla, nechť odtéká do hromadné nádrže na splachování toalet.

4/ Každý čtvrtý člověk má domácího zvířecího miláčka, se kterým potřebuje (někdy  velmi rychle a blízko) vyběhnout ven a poskytnout mu potřebné, tedy:

výběhy pro psy, ideálně s psí fontánkou, koupalištěm, brouzdalištěm, sprchou pro osvěžení v horkém dni.

5/ Adekvátní prostory pro parkování, kde půjdou otevřít dveře tak, aby zaparkovaný automobil vedle nebyl nutně odřen kolem dveří a šlo pohodlně vystoupit i osobě seniorského věku, která je sice již skromnější, ale na vystupování z vozu potřebuje více prostoru.

6/ Hleďme i na vozíky invalidní a hlavně kočárky, pro které je bez-bariérový přístup k nezaplacení.

7/ O potřebě zeleně, není třeba toliko hovořit, víme o tom všichni.

Bez kyslíku z rostlin a dřevin se žít nedá. A na tramvajových či autobusových, často i vlakových zastávkách, je v létě k zalknutí.  

Následně tam jezdí sanitky než ony pravidelné linky.

Představme si, že místo střech skleněných či čistě betonových, kam peče slunce, máme střechy pokryté zelení a je nám tam příjemně.

Nebo tam jsou všude kolem velké květináče s rostlinami, kdy čekání na spoj již není peklo, v žádném slova smyslu

Na mnohých - méně frekventovaných - místech může být zeleň, která nejen oko potěší,  ale bude lahodit chuťovým pohárkům a našim žaludkům.

Kam budete moci, s klidem v srdci vypustit dětí na zábavné stravování aneb ulov si něco zdravého k snědku sám, než třeba něco dodělám

Uvidíte, jak bude mít děti ovoce a zeleninu mnohem raději než doma na talíří a bez zážitků, bez lovu, bez námahy - hlavně vše hravou formou.

(Vzpomeňme si na vesnicích, v zahrádkářských koloniích či ovocných školkách, jak se děti vypustili se slovy: Až budeš najeden a vydováděnej, tak se vrať )

8/ Máte  - funkční ozdoby - např. krásné vázy, hluboké mísy, hrce, kýble, všelijaké nádoby, které (za/u)drží vodu?

Poté si jimi zkrášlete své zahrady, přříjezdové cesty, zastávky, nekryté balkóny. Použijte je ke sběru tzv. stále více chybějící dešťové vody. Jestli ji budete následně používat pro osobní potřeby nebo k pití pro zvířátka - nejen vlastní, k zalévání půdy, která má něco plodit nebo k obyčejnému (u)mytí rukou i pro náhodné kolemjdoucí, to už je zcela na Vás.

 

B/ Náměty/podněty k šetření času při přípavě jídel:

 

Chcete aby vaše děti jedly domácí jídlo, ale nemáte čas, natož chuť a ani nápady denně vařit? Inspirujte se u prarodičů a starších ročníků.

Výhodu, kterou máte navíc je, že již žijete v dostatku.

Vymyslete si recepty, sepiště si potřebné potraviny, zajistěte jejich nákup a dejte si jeden den, kdy navaříte základy, které k přípravě pro každý den potřebujete:

 

např. kvalitní vývar  ve velkém (dáte do pytlíku, mističek, skleniček a  šup s tím do lednic a mrazáků), ráno než půjdete do práce z mrazáku vyndáte a odpoledne již necháte na fantasii každého člena rodiny, jak si základ (d/o)chutí a dopřipraví sám. (Stačí si do vývaru  přidat: nalámané špagety, ala moderní verzi nudlí, samotné nudle, kapání (mouka s vajíčkem), knedlíčky, rýži, vejce, různé druhy zeleniny... Každý den máte jinou polévku, ale přitom základ stejný a kvalitní. A jednou týdně vařit ve větším rozhodně šetří čas a nervy

Jak řikaly naše babičky: "Polévka je grund, to ostatní je špunt".

 

Tímto stylem se dá postarat o vše. I o obědy, kdy se fantazii meze nekladou.

 

Co se snídaní týká, tak ani o tuto inspiraci Vás neošidím.

Základ je stejný, navaříte do mrazáku či lednice, jen s tím rozdílem, že to nevyndaváte  až ráno, ale ještě večer před spaním.

A teď co vše lze:

Chcete do dětí dostat vlákninu a ovoce? Ale v podobě, v které to snědí? Poté navařte jáhly, špaldu, rýži, humus, černou čočku, těstoviny, oves.

 

Já to dělám tak, že vezmu celý sáček výše popsaného produktu, dva kastroly, rozdělím na půl, do jednoho dám trochu soli či koření a do druhého sladidlo dle mé chuti od medu, sirupu, marmeláry, džemu až po třeba po cukr - dle chuti a možností. Zaliji převařenou vodou, zakryji  pokličkou, nechám vařit.

Poté rozdělím základ do skleniček/mističek s uzávěrem, kde vrstvým vždy střídavě daný základ a prokládám vybranou surovinou dokud nenaplním danou nádobku. Suroviny, opět dle chuti: piškoty, sunárky, čokoládu, lanýže, želé, ovoce, bylinky, zeleninu, pesto, různé omáčky, lečo, ragů..  atd.

Poté nechám odležet a dám do lednice na druhý den a do mrazáku na dny další.

Mám domácí snídani na celý týden hotovou.

Ráda si i připravuji ještě pudinky s překvapením nebo si dělám pudikaši, což je pudink s krupicovou či rýžovou kaší uvařeno v mléce, kam přidávám i nějaký ten šnaps a vajíčko. Velká mňamka, vyzkoušejte

 

C/ Náměty/ podměnty k odívání se přes týden:

Každý to známe, ráno je každá minuta delší než odpoledne či večer, že? 

Jak by mohla, ale nějak to tak většinou cítíme.

Tedy, čím precizněji si něco předpřipravíme a vyčleníme si na to den, přesný čas, tím lépe se nám přes pracovní týden bude fungovat bez stresu, tedy bez zabijáka všeho, co nás baví.

Představte si, že si jeden den v týdnu připravíte 6 ramínek popřípadě hromádek, kdy si na každý den vytvoříte outfit, kde můžete volit a kombinovat i dle změn počasí.

A ještě si to u sestavování zkoušíte, tedy cvičíte a tím pádem děláte i něco pro své zdraví. Vždy bonus navíc. Prevence není nikdy dost.

Víte kolik minut si celý týden ráno ušetříme na cokoli podstatnějšího, než se stresovat, co si teď mám vzít na sebe, abych vypadal(a) co nej, i když teď bych nejraději šel/šla v pytli, neboť zrovna nemám náladu na hezký outfit?

Jenže již odpoledne si vyčítáte, proč vypadáte, jak vypadáte a proč jste si nevzali zrovna to či ono? Najednou Vás to napadá, máte inspiraci. Tak šup domů a vše nachystat na další dny Tímto způsobem tomu předejdete.

 

Všem, kteří dnes slaví narozeniny či jmeniny přeji příjemný večer. Na další počtení si počkáte do 15. 11. 2019. Do té doby se loučím a přeji jen to nej, každému z Vás.

Vaše WV/Wanda Vorlová
 
PS: Víte, že se mnou vyšel v březnu článek? A víte, že pro Vás píši dva druhy blogu?

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
WV - E. V. Č. A ....
WV - E. V. Č. A .... 16. 10. 2019

To jsem ráda, kéž se stane i skutečností

Odpovědět
lemur
lemur 16. 10. 2019

Hezké čtení.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 16. 10. 2019

pěkně sepsané, děkujeme .-)

Odpovědět
WV - E. V. Č. A ....
WV - E. V. Č. A .... 16. 10. 2019

Je mi potěšením.

hudlenka
hudlenka 16. 10. 2019

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 035
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení
a

Chci odebírat novinky na svůj email.