Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

WV - E. V. Č. A ....
WV - E. V. Č. A ....
Vloženo 15. 7. 2019
Líbí se mi

Wanda Vorlová a její čtvrtina aneb tři témata k 15. dni v měsíci vhodná pro ženy i muže

WV - E. V. Č. A ....
WV - E. V. Č. A ....
Vloženo 15. 7. 2019
Líbí se mi
Wanda Vorlová a její čtvrtina aneb tři témata k 15. dni v měsíci vhodná pro ženy i muže

Wanda Vorlová a její čtvrtina aneb tři témata k 15. dni v měsíci vhodná pro ženy i muže

Wanda Vorlová a její čtvrtina aneb tři témata k 15. dni v měsíci vhodná pro ženy i muže

 

Zdravím všechny ženy a muže, 18. 3. se mnou vyšel článek, 15. 4. jsem uveřejnila prvotinu, 15. 5. druhotinu, 15. 6. třetinu a dnes je tu čtvrtina mého blogu aneb slibované pravidelné pokračování

I. ÚVOD – PŘIJÍMAČE a VYDAVAČE

Co je názvem myšleno: ruce, nohy a hlava. To jsou totiž naše nejvytíženější „komponenty“ těla. A teď je tu otázka? Jak se o ně staráte? Očišťujete si nohy a ruce stejně často? Ne, a proč? Protože na rukou nenosíte rukavice, ale na nohou máte obuv? Ale jen protože máte „obal“, tak to přece ještě neznamená, že je nebudete omývat po těžké námaze či stresem náročné práci, škole. Víte, jak si ulevíte? Co vše tím pro své celistvé zdraví uděláte: Navíc se budete cítit svěže, čerstvěji, odpočatěji a při pravidelném praktikovaní začnete i působit mladistvěji. Nevěříte? Já osobně jsem toho důkazem Je pravda, že jsem precizní a o ruce i chodidla se starám se stejným zapálením. Plosky chodidel umývám 2x, někdy i 3x denně a nechávám je odpočinout ve vyšší pozici než máme sedací ústrojí. Dále je protahuji a prodýchávám v každé pozici 6x. K tomu je 3x týdne určitě masíruji nebo alespoň mažu krémy dle potřebarnikou – po námaze, vazelínou – když chodím na boso, proti přesušení a otlačeninám, gely s bylinkami – proti nadměrnému pocení a ve velkém horku, prohřívací mastí – v zimě či před sportem v chladném počasí, ať se netřesu kosou, jako drahý pes ). Díky tomu jsem neustále v kontaktu se všemi reflexními body, které mají zakončení právě na rukou a nohou. A co hlava? Nejde o čištění či mytí hlavy zvenčí, ale o pravidelný úklid zevnitř. Je to jako s odpadkovým košem, když je plný, vyneseme jej do smetí a hlavně třídíme, ať šetříme planet. Proto je nezbytné filtrovat informace a „deletovat“ nepotřebné, nefunkční. Umíte to stejné udělat si e svou hlavou a zastaralými myšlenkovými pochody či negacemi? Ne? Tak se objednejte na výuku čistících programů, který jsou v nabídce, můžete objednávat i přímo u mě, pomocí sms, kde uvedete oč přesně máte zájem. Kontakt na mě naleznete na mém webu wandavorlova.cz. Vzpomeňte si, že i počítačům dopřáváte luxus v podobě ?updatování“, stahování antivirových programů, které čistí hardware a software. Ale co ty, které nosíte uvnitř hlavy, staráte se o ně se stejnou péčí? Dopřejte si více = zasloužíte si to!

 

II. STAŤ – DETAILNÍ PÉČE vs. VĚKOVÉ KATEGORIE

Pokud jste děti předškolního věku, stračí vám smích a proběhnout vodou. Vaše regenerační schopnost ještě není zatížená systémem, takže to jde snadno a rychle.

Děti základní školou povinné již mají po delší době než je 6 hodin určitě opláchnout chodidla v tekoucí vodě. (Děti, co se mnou jezdí již 14. let na tábory o tom ví své, jak to je prospěšné a ulevuje/zrelaxuje).

Středoškoláci a vysokoškoláci již potřebuji umět pracovat s meditacemi a nohy si dávat do vyšší pozice než je jejich sedací ústrojí nebo je minimálně podložit polštářem či dekou v kolenou.

Dospělácí až do 50 ti let potřebují nohy promazat mastným krémem, nasadit bavlněné ponožky a dát si alespoň 15, ideálně 20 minut pohodu/odpočinek bez rušivých efektů. Hlavně pravidelně. Nebudete tolik ve stresu, což vaše okolí velmi ocení.

V druhé polovině života, 50 + je třeba již poslouchat vnitřní hlas, intuici a tou se řídit. (jak ji poznáte? Že když se podle ní (za)řídíte, nikdy zpětně nelitujete)! Ideálně si zavřít oči, lehnout si, vypnout si telefon, udělat si pohodu častěji – dle onoho POCITU.

V seniorském věku - každý to má jinak - ale odhadem 70 + (kdy rozhodně neprohloupíte, když s tím začnete již ve 40. letech) si ob den promazávejte lokty, je tam velmi jemná kůže, která to ocení, ale též tam jsou centra „dobré nálady“ a té není nikdy dosti Zabráníte tím trudomyslnosti, předejdete depresím a zajistíte si lepší náladu. Na přivábení energie doporučuji využít z prstové jógy, tzv. Mlýnek prsty (všechny , bez palců, propletete a palcema kroužíte/děláte mlýnek = JEN POZOR, nikdy ne směrem od sebe (to si energii berete), ale vždy k sobě (ať si ji dodáváte).

Váš celkový zdravotní stav lze snadno poznat. Dle postoje, chůze, držení těla, rukou, chodidel a hlavně očí.

Chcete li se cítit dobře po těle i na duši, doporučuji pohybové aktivity, návod dle knihy Nastartuj ducha i tělo (autor: Wanda Vorlová), min. 1y týdně (ideálně častěji, já ji dělám denně = vyplňuji tím zbytečné prostoje při každodenních situacích), tím svému tělu dodáte dostatek pružnosti a pokud přidáte i promazání těla krémy, mléky či oleji, budete působit mladistvěji a budete mít příjemnou hebkou vaší pleti/kůži na dotek. Já si dopřávám po koupeli či sprše 1x týdně na mokré tělo olejový nános nebo promažu celé tělo krémem či tělovým mlékem. Je to velice podobné, jako se staršími botami či vozem. Když je nablýskáte, naleštíte – vypadají opět jako nové, jsou vzhledově o dotykově přitažlivější. Vyzkoušejte, sami pocítíte ten rozdíl

 

III. ZÁVĚR - RECEPT(Y) s POHYBEM

O prázdninách bývá výhodou, že nemusíte tolik a tak často vařit. Proto přidávám jen pár rychlo-receptů na celý den, které jsou rychlé a mě osobně chutnají, jdeme na ně, vualá =

Snídaně: Tři vejce do skla s parmazánem nebo sardelovou pastou. Do hrnce dáme potřebný počet vajec, která si vyndáme z chladu min. hodinu před jejich zpracováním, ve varné konvici si uvaříme vodu a tou zalijeme vejce, napočítáme do 180 nebo si předem nastavíme budík na 3 minuty přesně. Tím, že použijete horkou vodu, tak obejdete detailní sledování přesného bodu varu a následného odpočítávání. Vejce vyjmete z hrnce a dáte do ledové vody či vody s kousky ledu. Čím rychleji se zprudka zchladí, tím lepšího tekutějšího žloutku docílíte. Zchladlá vejce oloupu, dám do šampusové skleničky zvaná miska, zasypu parmazánem nebo na ně vymačkám trochu sardeloví pasty a podávám, konzumuji, mňam. (Skořápky naložím do studené vody, ve které se vejce chladila a po 5 dnech používám na zalévání květin, coby přírodní hnojivo). (Do horké vody nasypu trochu soli a naliji ocet a použiji na zalití toalety, šetřím tak vodu a ještě „postaru“ dělám antibakteriální očistu wc., jak mě učila babička.)

Dopolední přesnídávka: Měkký tvaroh, syrový žloutek a cukr – vše smícháme a v hezké mističce podáváme. To mi dělávala druhá babička, údajně abych přibrala :). Nepodařilo se, ale moc mi to chutnalo. Je to vzpomínka na dětství. Zjednodušeně se dá říci, že to byl takový domácí pacholík. V dnešní době asi vyměníte tučný tvaroh za light, bílý cukr za hnědý či stévii, kupovaná vejde za domácí od chovatelů z vesnic, ale věřím, že pokud to připravíte s láskou a dobrou náladou – určitě to bude vašim strávníkům chutnat. Odstraníte li nebo zmírníte li strach z nadváhy, tak ani nepřiberete a příprava je ultra snadná a svižná. Halt je to jen v hlavě (přibírání, váhu atd.jsem již detailně rozebírala v DRUHOTINĚ)

Oběd: salát Pro milovnice salátů doporučuji jakoukoli směs a k tomu přidejte kuličky nepravého kaviáru (s vajíčkem uvařeným na tvrdo) nebo (s kousky melounu). Pokud je to pro někoho málo kořeněné, dodejte bylinky dle chuti

Odpolední svačinka: Rohlík s hořčicí a slaninou – použít samo sebou můžete jakékoli pečivo, připravíte si dvě půlky a každou namažete jinou hořčicí, ať se mísí chutě, poté pokladete anglickou slaninou na jemné plátky nakrájenou, spojíte dvě poloviny rohlíku k sobě a necháte odležet. Úplně se mi sbíhají sliny, když o tom píši. Já vím, není to pro vegany ani vegetariány, ale věřte, že to je lahůdka.

Večeře: polévka co dům dal. Inspirací je mnoho kolem nás. Např. Medvědí česnek a ředkvičky, pokud máte rádi pálivější. Květáková s kedlubnou, zda li dáváte přednost jemnosti. Z pečených rajčátek a jablíček, pokud holdujete sladším. A zbývá jen kyselá a hořká, ať máme všechny chutě, které tělo potřebuje.

U přípravy těchto pokrmů můžete stát na špičkách a zkoušet si, jakou máte rovnováhu. Učit se balancovat, stejně jako to umíte v životě Díky tomu budete mít větší pocit stability a pevnější pozadí. Což se vždy hodí, není liž pravda?

Všem, co dnes slaví (narozeniny i jmeniny), přeji jen to nejlepší.

Těším se opět přesně za měsíc, tj. 15. 8.. Zatím nashle, Wanda Vorlová/WV

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
lemur
lemur 18. 7. 2019

Super.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 17. 7. 2019

zajímavé recepty, ale prosím o větší písmo...je to skoro nečitelné

Odpovědět
gustawka
gustawka 16. 7. 2019

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
85 010
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.