Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Vyznáte se ve značení kosmetiky?

Paja.Kopuleta
Paja.Kopuleta
Vloženo 6. 9. 2016
Líbí se mi
Vyznáte se ve značení kosmetiky?

Vyznáte se ve značení kosmetiky?

Každý z nás se určitě setkal s tím, že držel v ruce nějaký kosmetický produkt a nevěděl, co na něm znamenají všechny ty značky. Pojďme se tedy spolu podívat na ty nejpoužívanější.
 
 
Na všech obalech se objevuje tato ikona, která se týká spotřeby. Konkrétně tato značka uvádí, že by se produkt měl spotřebovat do 6 měsíců od jeho otevření. A to i v případě, pokud otevřete například krém, jednou ho použijete a pak tři roky nepoužíváte. 

 

A jak je to s trvanlivostí konkrétních kosmetických produktů:

  • řasenka: do 6 měsíců, pokud nezaschne dříve, doporučuje se měnit každý měsíc, nejrychleji se na ní šíří nebezpečné bakterie a proto by se neměla nikdy a nikomu půjčovat !!!
  • make-up: na vodní bázi až 1 rok, na olejové bázi až 18 měsíců
  • oční stíny: až 2 roky
  • tvářenka: pudrová 1 rok, krémová 18 měsíců
  • korektor: 1 rok
  • pudr: v zalisované podobě 18 měsíců, sypký až 1 rok
  • rtěnka a lesk na rty: až 2 roky
  • lak na nehty: až 2 roky, pokud nezaschne dříve
  • tužka na oči: až 3 roky
  • pleťový krém: okolo 1 roku
  • odličovací přípravky: až 2 roky, záleží na alkoholu, který je ve výrobku obsažen
 
Co dělat aby kosmetika vydržela co nejdéle?
  • s kosmetikou zacházejte jako se zubním kartáčkem, nikomu ji nepůjčujte, rychle se šíří nebezpečné bakterie a infekce
  • štětce a houbičky a aplikátory pravidelně perte
  • kosmetiku neskladujte na přímém slunci, ale v temnu, suchu a chladu, ideálně mezi 15-20°C
  • vždy používejte s čistýma rukama
  • jednou za čas udělejte ve své sbírce čistku, projděte si spotřeby a pokud vám něco leží v šuplíku více než 4 roky, rovnou to vyhoďte, s největší pravděpodobností to bude prošlé a pokud vám to nechybělo doteď, nebude tomu jinak
 
V další části tohoto článku jsou zmíněny ikony, na které můžete nejčastěji na většině kosmetických přípravků narazit.
 
 
Ikonku otevřené knížky můžete najít především na menších produktech, kam se nevejdou všechny povinné informace o daném produktu. Tuto značka nám říká, že pokud se chcete dozvědět více informací o produktu, musíte sáhnout na přiložený letáček uvnitř balení.
 
Značka Zelený bod je ochranná známka, která říká, že za obal na produktu byl uhrazen finanční příspěvek organizaci zajišťující zpětný odběr a využití obalu.



Panáček odhazující obal do koše napovídá, kam patří prázdný obal. Do koše a nikam jinam. Také nepřímo naznačuje, že obal nelze žádným způsobem recyklovat nebo znovu využít a skončí tak na skládce.

Tyto šipky ve tvaru trojúhelníku jsou recyklačními symboly a označují, z jakého materiálu jsou dané produkty vyrobeny. Šipky jsou většinou ve středu doplněny číslem nebo písmenem, označujícím druh obalového materiálu.

U většiny produktů můžete vidět toto označení, které označuje splnění bezpečnostních a zdravotních požadavků a požadavků na ochranu životního prostředku v rámci legislativy a směrnic EU. Dokládá, že byl výrobek před uvedením na trh posouzen a schválen a výrobce jej nechal ověřit, zda všechny výše uvedené požadavky splňuje.
 


Značka králíčka může mít u různých typů produktů a značek více podob, ale znamená jediné - kosmetika nebyla testována na zvířatech.

 
Dalšími symboly, se kterými se můžete setkat, jsou tyto certifikáty přírodní kosmetiky. U první značky byste měli mít jistotu, že kupujete ekologicky šetrný přípravek a druhý zaručuje obsah výrobku pocházející z ekologického zemědělství.

Snad vám tento článek pomohl se trochu zorientovat v někdy složitých a nesrozumitelných symbolem na obalech kosmetiky.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 22. 6. 2020

Odpovědět
Duch
Duch 22. 5. 2020

super

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 2. 4. 2020

moc ne

Odpovědět
Clairest
Clairest 15. 1. 2018

O tom jsem nikdy neslyšela, to se hodí

Odpovědět
gustawka
gustawka 28. 11. 2016

Moc ne

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
93 730
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.