Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 5. 1. 2017
Líbí se mi

16 tipů, jak ulevit unaveným očím

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 5. 1. 2017
Líbí se mi
16 tipů, jak ulevit unaveným očím

16 tipů, jak ulevit unaveným očím

Každý den dáme očím pořádně zabrat. Hodiny práce na počítači, sledování televize, dlouhé řízení, prašné nebo zakouřené prostředí. Určitě se shodneme, že jsou pro nás hodně důležité. A když bolí, pálí, mlží se nám vidění, je načase se zastavit a očím ulevit.

Co pomůže:

1. Ukrojte si dva plátky čerstvé okurky, přiložte na 10 minut na zavřené oči a relaxujte. Okurka unavené oči osvěží, stáhne otok a zároveň hydratuje.

2. Blahodárně působí vychlazený odvar z heřmánku. Udělejte silnější čaj, nechte ho pořádně vychladit a pomocí kulatých vatových tampónů si udělejte obklady jako u okurky.

3. Při otoku oči pomůže přiložit na oční víčka studené lžičky. Můžete si je nechat vychladit v lednici. Nechlaďte v mrazáku, to už by bylo pro oči příliš.

4. Pokud jsou vaše oči přetažené, třeba z dlouhé práce na počítači, pomůže jim teplý obklad. Stačí použít vlastní dlaně. Třete ruce chvíli o sebe, tím dlaně zahřejete a pak přiložte na půl minuty na zavřené oči. Opakujte několik minut, očím se krásně uleví a vám také

                              

5. Zkuste pravidelné cvičení. Dívejte se různě do stran, co nejvíce to jde. Pokud to hodně bolí, je to známka ztuhnutých očních svalů a nejvyšší čas je uvolnit. Přidejte kroužení očí do jedné i druhé strany. A stejně procvičte i krk.

6. Dopřejte očím přírodu. Pobyt v přírodě a dlouhé sledování zeleně je pro ně ideální relax, stejně jako pro vás. Pokud nosíte brýle, dopřejte očím taky odpočinek od dioptrií a dívejte se třeba v parku pravidelně na stromy bez brýlí. Hlavně, když máte pocit, že potřebujete opět silnější dioptrie, může to být jenom známka únavy očí. Zkuste nejdříve relaxaci, cvičení a úlevu pro oči. Je možné, že se váš zrak opět ustálí.

7. I oči můžou trpět dehydratací proto je důležitý pitný režim, tak se pořádně napijte čisté vody. Pro rychlou úlevu mějte po ruce i „umělé slzy“ nebo jiné vhodné kapky do očí. Tady se raději poraďte, co je právě pro vás z komerčních pomůcek nejvhodnější.

 

Jako u všeho je důležitá prevence:  

1. Světlo mějte za sebou. Pokud píšete, světlo mějte tak, aby jste si nestínila.

2. Pijte vodu pravidelně. Při dehydrataci jako první trpí kůže, vlasy, nehty a samozřejmě oči.

3. Pravidelně oči odličujte a používejte šetrný make-up i kosmetiku.

4. Maximálně se vyhýbejte zakouřenému a prašnému prostředí.

5. Pokud nosíte kontaktní čočky, střídejte je s brýlemi. Při podráždění očí, noste jenom brýle.

 

 

Pravidla pro práci na počítač

1. Pravidelně zvedněte oči od monitoru a zadívejte se na jiné místo nebo  do  dálky, očím tak ulevíte.

2. Dodržujte správnou vzdálenost, to je na délku vaší paže. Monitor si umístěte před sebe.

3. Investujte do kvalitního monitoru s filtrem snižujícím odlesky a odrazy.

4. Při dlouhé práci na počítači používejte v místnosti zvlhčovač vzduchu.

 

 

 

 Přeji dobré vidění a spokojené oči

 

 Silva

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 16. 3. 2017

snažím se všechny body splňovat

Odpovědět
matejm
matejm 14. 1. 2017

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 13. 1. 2017

díky za tipy

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 13. 1. 2017

uzitečné

Odpovědět
Amanda
Amanda 13. 1. 2017

Jojo

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 954
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.