Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Vef
Vef
Vloženo 6. 4. 2020
Líbí se mi

Světový den zdraví je tady! Víte, jak podpořit své zdraví?

Vef
Vef
Vloženo 6. 4. 2020
Líbí se mi
Světový den zdraví je tady! Víte, jak podpořit své zdraví?

Světový den zdraví je tady! Víte, jak podpořit své zdraví?

Letošní rok připadá Světový den zdraví na 7.4. Přinášíme tipy, jak drobnými změnami můžete své zdraví utužit. Říká se, že zdraví je zrcadlovým odrazem vašeho jídelníčku. Čtěte a inspirujte se.

1) Vsaďte na bio

K čemu je bio dobré? „Výběrem potravin můžeme ovlivnit, kolik chemie do sebe dostaneme. Je to jedna z mála oblastí, kde toho lze dosáhnout. Proto bychom se měli zajímat o původ surovin, složení výrobku a pečlivě volit, co budeme jíst. U nás v Biopekárně Zemanka dbáme, aby receptury vedly k chuťově lahodnému a zároveň nutričně zajímavému produktu, tedy konkrétně sušenkám a krekrům. Proto nejen pečeme ze surovin pocházejících z ekologického zemědělství, ale striktně se i vyhýbáme používání umělých barviv, bílého rafinovaného cukru, palmového tuku a naopak hledáme zdravé alternativy. Bio sušenky pro děti vyrábíme pouze se špaldové mouky a doslazujeme jen přírodními sladidly. Nejčastěji používáme rýžový bio sirup, agáve sirup, med či mleté bio ovoce,“ říká Jan Zeman z Biopekárny Zemanka.

2) Dodejte jídelníčku pestrost

Jíst chleba a pečivo pouze z pšeničné mouky by byla věčná škoda. Sáhněte po zajímavějších moukách a připravte si doma pečivo, které dodá vašemu organismu mnoho živin. Rozhlédnout se samozřejmě můžete i v regálech zdravé výživy. „Zařazením produktů z nutričně zajímavějších mouk objevíme nejen nové chutě, ale dodáme organismu vlákninu, minerální látky a vitamíny. Zkuste třeba mouky a výrobky z luštěnin jako hrách, cizrna, čočka či fazole, nebo plodin jako pohanka, amarant, quinoa. Takový pohankový chléb bude mít díky pohance vysoký obsah rutinu, který posílí vaše cévy. Fazolová mouka a výrobky z ní budou cenným zdrojem kyseliny listové, železa, vlákniny a dodají organismu rostlinné bílkoviny,“ dává tip Martin Fuchs z Extrudo Bečice. 

3) Nezapomeňte na české superpotraviny

Pro imunitu z řady vitamínů je nejdůležitější vitamín C. Tělo napadené infekcí spotřebuje až desetinásobek doporučené denní dávky vitamínu C.  Najdete ho v šípkách, černém rybízu, jahodách, paprikách, nati petržele, ale i jablkách. Vitamín C se velmi snadno ničí tepelnou úpravou, proto je nejlepší konzumovat ovoce a zeleninu v čerstvé podobě. „Jablka můžete sníst i s jadérky, která obsahují amygdalin, jemuž se přisuzují protirakovinné účinky. Zkuste jablka jako základ každého freshe a smoothie a nenajdete lepšího parťáka do kuchyně. Zároveň chci upozornit na opomíjené kysané zelí. Mléčným kvašením se mnohanásobně zvyšuje obsah vitamínů C, K a B. Jeho konzumací se nadopujete prospěšnými vitamíny, podpoříte svoji střevní mikroflóru, tím pádem i imunitní systém. Zelím navíc stabilizujete hladinu krevního cukru a zvýšíte libido, což může pozitivně ovlivňovat nejen psychiku, ale i energetický výdej,“ zmiňuje nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování. 

 

Tipy:

Bezlepkové čirokové bio sušenky vločkové s kakaem od Biopekárny Zemanka (100 g) jsou připraveny z bio čirokové a kukuřičné mouky, bezlepkových ovesných vloček a kakaového prášku, který dodává sušenkám nejen vůni, ale i barvu a chuť. Ovesné vločky v sušenkách jsou zdrojem vlákniny a obsažený čirok, disponuje antioxidačními a protizánětlivými účinky. Zakoupíte od 55 Kč www.biopekarnazemanka.cz

Jednodruhová mouka pohanková Extrudo Bečice (400 g) oříškové chuti má vysoký obsah rutinu, který kladně působí na cévy a vrací jim pružnost, tím preventivně zabraňuje tvorbě křečových žil. Přirozeně bezlepková mouka je bohatá i na vitamíny (B, E, C) a minerály (hořčík, měď, vápník, zinek). Zakoupíte od 39,90 Kč na www.extrudoshop.cz, v Globusu, Kauflandu, Albertu a Penny.

S programem Detox Pro od Zdravého stravování provedete jarní očistu kontrolovatelně a dodáte tělu chybějící energii. Imunitu podpoříte díky množství vitamínů, vlákniny a antioxidantů. Maximálně 5denní jídelníček je postaven na ovocných i zeleninových šťávách a smoothies, salátech s ořechy, semínky a luštěninami. www.zdravestravovani.cz

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 19. 5. 2020

Jeej

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 8. 4. 2020

prima

Odpovědět
lemur
lemur 7. 4. 2020

Dobré tipy.

Odpovědět
Vef
Vef 7. 4. 2020

děkuji

benca
benca 6. 4. 2020

treba sa starat o zdavie

Odpovědět
Vef
Vef 7. 4. 2020

Souhlasím

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 214
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.