Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Petra Schäferová
Vloženo 1. 3. 2017
Líbí se mi

Proč bychom měli jíst vajíčka pravidelně? Mají mnoho pozitivních účinků na naše zdraví

avatar
Petra Schäferová
Vloženo 1. 3. 2017
Líbí se mi
Proč bychom měli jíst vajíčka pravidelně? Mají mnoho pozitivních účinků na naše zdraví

Proč bychom měli jíst vajíčka pravidelně? Mají mnoho pozitivních účinků na naše zdraví

Dnes o vejcích. Slepičí vejce jsou známá snad každému z nás. Každý je někdy s větší či menší oblibou konzumuje, či konzumoval. Vejce jsou jednou z potravin, na jejichž konzumaci se ptáme našich klientů….jíte / nejíte…kolik, jak často, jaké úpravy, proč….. Ptáme se na ně proto, že by podle našeho názoru ve zdravém jídelníčku chybět neměla.

Vejce jsou potravinou svým složením velmi hodnotnou, jsou nejlepším zdrojem bílkovin se zastoupením všech aminokyselin. Bílkoviny nalezneme ve vejcích převážně ve vaječném bílku,  v menším množství se vyskytují i ve žloutku. Zatímco tuk najdeme pouze ve žloutku. Toto je hlavním důvodem, proč sportovci s vyšší potřebou bílkovin konzumují samotné vaječné bílky. Obsah sacharidů je ve vejcích minimální.

Průměrné vejce obsahuje 78 kcal / 6 g bílkovin / 3 g tuku

Kromě již zmíněných makro živin, jsou ve vejcích snad všechny vitamíny (kromě vitamínu C). Obsahují vitamín A, který je mimo jiné důležitý pro posílení imunitního systému. Vitamín D, který ve spojení s kalciem zajišťuje pevné kosti a je tak prevencí osteoporózy. Vit B12, B6, B2 dále pak selen, fosfor, zinek. Žloutek obsahuje, pro náš organismus nezbytný lutein a cholin. Cholin brání srdečním chorobám, je pomocníkem v prevenci rakoviny prsu a prospívá fungování mozku.

Další neopomenutelnou látkou, kterou obsahují vejce ve žloutcích, je cholesterol. Pravda o vejcích a cholesterolu je taková, že ač ho obsahují poměrně hodně (425mg/100g vejce) jejich konzumace nevede ke zvyšování cholesterolu krevního. Nutno podotknout, že i zde záleží na okolnostech a dalších souvislostech.

Zařaďme jej do našeho jídelníčku

Možností úpravy vajec je nepřeberné množství. Konzumovat se dají naměkko, natvrdo, míchaná nebo třeba ve firmě placky jako amoleta. Další možností je využít vajec na zapékání se zeleninou, s brambory nebo těstovinou nebo jako součást různých pokrmů. Pokud se obáváte zmíněného vysokého obsahu cholesterolu, máte možnost konzumovat pouze vaječný bílek.

Za zmínku zcela jistě stojí produkt vyrobený z vaječných bílků, který již prodává většina obchodních řetězců –  Šmakoun. Ten je k dostání v několika sladkých i slaných příchutích, dá se konzumovat přímo nebo jako součást pokrmů.

 

Přečtěte si také 10 věcí, které jste o vajíčkách určitě nevěděly ZDE

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Ovace
Ovace 14. 4. 2017

Nemusím

Odpovědět
Gabill
Gabill 12. 4. 2017

Vajicka mam rada na vsetky sposoby. Zo strachu zo salmonely uprednostnujem tie, co presli dlhsou tepelnou upravou.

Odpovědět
sipeji
sipeji 2. 3. 2017

vejce jí ve velkém můj manžel

Odpovědět
matejm
matejm 1. 3. 2017

Máme je rádi a konzumujeme často v různých úpravách

Odpovědět
Clairest
Clairest 1. 3. 2017

Vajíčka jím možná až moc, ale prostě je miluju !

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
85 204
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.