Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

CB
CB
Vloženo 28. 2. 2019
Líbí se mi

Střecha - základ jógy

CB
CB
Vloženo 28. 2. 2019
Líbí se mi
Střecha - základ jógy

Střecha - základ jógy

Jógová pozice Adho Mukha Svanasana se v češtině nazývá dolů hledící pes, ale častější a hlavně kratší je název střecha

V pozici protahujeme celou přední část těla a posilujeme zadní stranu těla a paže, aktivujeme trávení a vylučování, harmonizujeme činnost jater, ledvin a nadledvinek, rozvíjíme hrudní dech, zvyšujeme kapacitu plic, posilujeme sebevědomí a zmírňujeme depresi. 

A právě se střechou se setkáte na všech hodinách jógy a to dost často.  Při  první střeše si většinou si uvědomíte, že nejste tak ohební, jak jste si mysleli. Napíšu Vám desatero zákonitostí, abyste jí brzy přišli na kloub a střecha se tak pro vás stane dokonce odpočinkovou pozicí....

1. Ruce jsou od sebe na vzdálenost ramen a prsty rozprostřené do široka

- váhu těla přenášíme na celou dlaň až do konečků prstů

2. Chodila jsou na šířku pánve

- to jsou už od začátku hodiny, takže na to myslíme neustále

3. Lokty se dívají na sebe

a zároveň

4. Nadloktí rotujte ven

- ano, vím, je to poněkud schizofrenní, ale je to tak, stačí si to jen uvědomit a tělo to udělá samo

5. Krk je v prodloužení páteře

-a to i přesto, že v hodinách říkám, že ho máte hlavu nechat viset. Jde o to, že máte tendenci se dívat na lektora, aby vám neunikla další pozice, takže když řeknu "hlavu nechat volně viset", tak zasunete hlavu do správné polohy.

6. Stáhněte lopatky dolů

- a tlačíme ramena od uší, to říkám furt a furt a furt....

7. Přitáhněte pupík k páteři

- o tom podrobněji v příštím článku...

8. Vnitřní stehenní svaly rotují dovnitř

-tím se automaticky

9. Sedací kosti nasměřují nahoru

- pokud máte zkrácené zadní strany stehen je mnohem lepší dělat tuto ásanu s pokrčenýma nohama

10. Zatlačíme paty do podložky

-to uděláme až úplně nakonec

 

V pozici zůstáváme na alespoň tři nádechy....

Tak s chutí do toho!!!

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Anna Csanádiová 13. 3. 2019

Na začátku cvičení jsem tuhle pozici neměla ráda, teď si ji užívám.

Odpovědět
CB
CB 13. 3. 2019

Presne tak,ja ji taky ze zacatku proklinala

avatar
Mirka Vaľová 1. 3. 2019

cvičím podľa CD jogu podľa Tiny Turner... pozícia pes je tam tiež....je to super...

Odpovědět
CB
CB 1. 3. 2019

Mate muj obdiv,ze se odhodlate cvicit sama doma

lemur
lemur 1. 3. 2019

Zajímavé.

Odpovědět
KamilaK
KamilaK 28. 2. 2019

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 092
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.