Líbí se mi

Rozhodla jste se více hýbat? Jaký sport vybrat a nenechat se odradit?

Líbí se mi
Rozhodla jste se více hýbat? Jaký sport vybrat a nenechat se odradit?

Rozhodla jste se více hýbat? Jaký sport vybrat a nenechat se odradit?

Jarní měsíce nám dodávají vůli a odhodlání konečně zatočit s nadbytečnými kily, zpevnit postavu i své zdraví. Vystoupit ze stereotypu nebývá snadné. Jak se připravit, pokud mají být změny trvalé, už víte. Nyní přinášíme pár tipů, jak u svého předsevzetí vydržet.

 

1. Sport vás musí bavit

Vyberte si sport, který vám bude nejlépe vyhovovat a uspokojí vás. Pokud nemáte čas chodit dvakrát týdně do fitka, můžete cvičit i doma, pár minut se vždy najde. Udělejte z toho rituál, vyčleňte si čas jen pro sebe.

Kdo musí šetřit klouby, může zvolit šetrné protahovací cviky, jógu, při které i relaxujete. Pokud máte radši něco rychlejšího, můžete využít svižnou hudbu a zahřívací cvičení (kardio), při němž se pořádně zapotíte. Vynikající na spalování kalorií je i tanec.

 

2. Využít můžete pomocníky, každý pohyb se počítá

Pomůckou vám mohou být míče, balony, činky, švihadlo, kdo má dostatek prostoru, pořídí si běžící pás, trampolínu, šlapadla, či rotoped... Záleží jen na vás, pro co se rozhodnete.

 

 

V každém případě, cvičit lze i bez pomůcek s minimálními náklady, takže výmluvy tady neplatí. Vydejte se na procházku, proběhněte se, choďte pěšky, po schodech, udělejte pár dřepů v polední přestávce… Využijte jakoukoli chvilku k pohybu, každý se počítá!

 

3. Pěkné oblečení posílí chuť cvičit

Aby vás sportování ještě víc bavilo, dopřejte si i hezké sportovní oblečení a obuv, ve kterém se budete dobře cítit. Hned bude vaše chuť cvičit daleko větší.

 

4. Co nezvládnete teď, dokážete příště

Nenechte se odradit, pokud nějaký cvik hned nezvládáte. Proto přece cvičíte, každým dalším dnem budete zvládat cvik lépe a vaše výdrž bude delší a větší. I malý úspěch je motivující.

 

5. Únava je v pořádku, dopřejte si i relax

Pokud vás bude po prvních lekcích cvičení „bolet celý člověk“, jak se říká, a objevíte tak svaly, o kterých jste předtím ani neměla ponětí, je to v pořádku. Dejte si pak teplou lázeň, uvolněte se, dopřejte tělu dostatečný odpočinek, relaxujte. Bez pravidelného střídání tréninku a relaxace se neobejdou ani vrcholoví sportovci.

 

6. Pestrost v jídle i sportu

Střídání aktivit je také prospěšné, tělo si totiž na jednostrannou zátěž brzy zvykne a úbytek váhy se tak může uprostřed cesty zastavit. To vás nesmí odradit, postavu zpevňujete dál. A pokud přidáte i jiný druh cvičení, kdy zatížíte jiné svaly, vaše váha půjde opět dolů.

Jednostranná dlouhodobá zátěž není vhodná ani zdravotně, tělo by mělo být zatěžováno rovnoměrně a neméně důležitý je právě i odpovídající odpočinek a relaxace. Proto myslete nejen v jídle, ale i v pohybu na pestrost, pravidelné změny, různorodost a vaše tělo i mysl budou v harmonii.

A nezapomeňte, děláte to pro sebe! Tak pevnou vůli, odhodlání a hodně radosti i z malých krůčků! Jen tak dál! 

 

Také si přejete zpevnit svou postavu? Jaký sport je váš nejoblíbenější?

 

Čtěte také:

Chcete změnit jídelníček a nedaří se? 10 tipů, jak na to

Jak zlepšit své zdraví a postavu trvale? Sport doplňte vhodnou stravou 

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
konatovka 21. 6. 2017

Mým nejoblíbenějším sportem je nordic walking, mám už svůj ustálený výkon a to je 8 km za hodinu a k tomu samozřejmě zdravý jídelníček, hlavně bez cukru a tuků.

odpovědět
avatar
vendilka3 21. 6. 2017

chtěla bych zkusit lezeckou stěnu .. snad se dokopu

odpovědět
avatar
matejm 21. 6. 2017

Od podzimu je to opět Expreska a chci začít s jogou

odpovědět
avatar
Mkrelo 7. 5. 2017

Porad se k běhání nemuzu dokopat. .ale běham aspondělí okolo synka

odpovědět
avatar
kamila76 6. 5. 2017

odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
9
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
68 333
registrovaných inspirativních žen
2 889
testovaných produktů
108 807
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.