Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

HaHaHanka
HaHaHanka
Vloženo 24. 5. 2017
Líbí se mi

Proč opravdu přibíráme na hmotnosti? A jak z toho ven?

HaHaHanka
HaHaHanka
Vloženo 24. 5. 2017
Líbí se mi
Proč opravdu přibíráme na hmotnosti? A jak z toho ven?

Proč opravdu přibíráme na hmotnosti? A jak z toho ven?

Odpověď se zdá být velice jednoduchá. Prostě proto, že hodně jíme a málo se pohybujeme. Ono to tak ale úplně jednoduché není. Je pravda, že skutečně sníme více potravy, než je naše potřeba, ale je nutné si uvědomit, že se taktéž výrazně změnil i způsob života.

 

Naše tělo se totiž chová stejně jako na počátku své evoluce. Tehdy se střídalo období sytosti s hladověním. Než si člověk něco ulovil či nasbíral, nachodil spousty kilometrů. Když bylo co jíst, automaticky si tělo ukládalo vše nadbytečné do tukových zásob. Ty potom využíval, když nastaly horší časy. No, uznejte, cesta do ledničky se určitě nedá srovnat s náročností lovu.

 

Takže hodně jídla. A dál? Navíc máme nesprávnou skladbu potravy, jíme v nesprávnou dobu a taky potravu  jíme nesprávným způsobem. Navíc jsme si zvykli nahrazovat jídlem spoustu situací (nudu, stres, frustrace, nepříjemné pocity..). 

Neslyšíme, co nám tělo chce říci. A u některých lidí přímo křičí po změně.

 panic-1393619_1920

JAK Z TOHO VEN?

Nejdříve vás naučím, JAK SPRÁVNĚ ZACHÁZET S POCITEM HLADU.

 

Představte si, že si uvědomíte pocit hladu. Než se rozběhnete do ledničky či spíže, prozkoumejte, zda jde opravdu o hlad. Dejte si ruku na břicho, zavřete oči a vnímejte, zda jde opravdu o hlad.

handprint-1837516_1280

Pokud vám tělo signalizuje, že jde o hlad, tak zjistěte, jakou potravinu by chtělo. Zda syrovou, vařenou, měkkou či tužší. Zda by jídlo mělo být spíše sladší, slanější, teplé či studené. A taky je nutné zjistit, jak velký hlad máte. Prozkoumejte všechno a dejte tělu, co potřebuje.

 

Je nutné upozornit na rozdíl mezi „chutí na něco“ a „potřebou těla“. Pokud máte na něco pouze chuť, nejde o hlad (viz níže).

Tak a teď může nastat druhý případ. Dáte si ruku na břicho, ale zjistíte, že hlad nemáte. Většinou je zde pouze chuť na něco. V těchto případech může chtít vaše tělo nějakou změnu. Například chce pití, odpočinout si, projít se, zacvičit si, promluvit s někým. Pak může nastat ještě další případ. Zvykli jsme si, že když uděláme určitou věc, tak automaticky se spustí další reakce těla. Například může mít někdo naučené, že když je ve stresu, sáhne po jídle. V těchto případech nejezte. Je důležité zjistit, co opravdu vaše tělo chce. V těchto případech je vhodné použít tzv. metodu krokování.  Ta vám pomůže rychleji zjistit, co vaše tělo potřebuje a jaké jsou vaše spouštěče zlozvyků. Tuto metodu zkrázeně popisuji v Průvodci hubnutím nebo si ji plně můžete zažít při osobní konzultaci.

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
sipeji
sipeji 24. 5. 2017

Já třeba naopak při velkém stresu hubnu.

Odpovědět
HaHaHanka
HaHaHanka 24. 5. 2017

tak to máte docela dobré, já když jsem měla před auditem, tak jsem byla schopná nabrat i 5 kg, na druhou stranu, každý to má nějak jinak v hlavě uspořádané, buďte ráda, že při stresu hubnete

megan1
megan1 24. 5. 2017

Není to jen o jídle..když je člověk ve stresu vylučuje stresový hormon kortizol,který vede k tloustnutí..i když člověk nejí více..

Odpovědět
HaHaHanka
HaHaHanka 24. 5. 2017

přesně tak a proto je nejlepší začít myšlením, naučit člověka zvládat stres, či jiné nezvládnuté návyky. K tomu používám právě metody NLP. A musím říci, že je to super. Když vidím, jak lidi odcházejí spokojení, tak je to super pocit.

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
85 554
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.