Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Líbí se mi

Proč jsou bílkoviny při hubnutí a posilování těla důležité?

Líbí se mi
Proč jsou bílkoviny při hubnutí a posilování těla důležité?

Proč jsou bílkoviny při hubnutí a posilování těla důležité?

„Bílkovina neboli protein v naší stravě představuje něco jako stavební kámen pro regeneraci tkání, tedy nejen svalů, ale i vlasů, nehtů, pokožky, kostí i vnitřních orgánů,“ vysvětluje výživová poradkyně a cvičitelka fitness Jana Krátká.  Důležité jsou i pro tvorbu krve a hormonů, které ovlivňují fungování našeho těla.

Pokud v dietě omezíte příjem sacharidů a tuků, je pak třeba navýšit množství bílkovin, aby tělo mělo dostatek energie pro stavbu tkání, tedy i svalů, na kterých chcete zapracovat. „Při bližším pohledu na jídelníčky, zejména žen, zjistíme, že dlouhodobě žijí s obrovským nedostatkem bílkovin. A když pak přidají pořádný trénink a stravu nezlepší, je celá snaha tak trochu kontraproduktivní... ,“ objasňuje důležitost bílkovin ve stravě Jana Krátká.

Při výběru bílkovin se zajímejte i o podíl sacharidů a tuků

Při zařazování potravin do jídelníčku je důležité si uvědomit, nejen které potraviny bílkoviny obsahují, ale také, zda nemají zároveň i velký podíl cukrů, či tuků. Ty totiž naopak potřebujete omezit.

Bílkoviny rostlinného původu jsem především v obilovinách a luštěninách, obsahují ale zároveň i hodně sacharidů, není tedy vhodné se například přejídat čočkou. Živočišné bílkoviny obsahují například vaječné bílky a veškeré druhy masa. Při výběru masitých pokrmů je ale zase dobré dbát i na podíl tuků.

Krůtí, kuřecí a rybí bude v tomto směru dobrou volbou. Z hovězího, které je dobře vstřebatelným zdrojem bílkovin, stačí pak nadbytečný tuk vykrájet.

Kombinujte více zdrojů, zachovávejte pestrost

Ideální je vždy kombinovat bílkoviny z více zdrojů. Jana Krátká doporučuje například vaječné bílky k snídani, kuřecí k obědu, rybu k večeři a tvaroh k případné pozdní večeři. Inspirativní recepty najdete právě v jídelníčcích, které pro akci Cestu do plavek připravila.

Variantou, jak obohatit svou stravu o potřebné bílkoviny jsou i proteinové prášky, které v receptech Jany mají také své místo. Setkat jste se s nimi mohly napříkad u báječných cuketových cupcakes. Jak prášky využívat a jaké vybírat, se dozvíte ZDE.

Jsou bílkoviny dostatečně zastoupené i ve vašem jídelníčku?

 

Mnoho dalších informací o živinách a jejich významu nejen při hubnutí, stejně jako různorodé inspirativní recepty najdete i v knize Agátina cesta k dokonalé ostavě.

 

Sledujte Cestu do plavek, najdete ji také na facebooku.

 

Zajímáte se zdravý životní styl? Další články najdete ZDE.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Veronika HTML 21. 2. 2019

Děkuji za pěkný článek ) Tak se tedy můžou hodit tyto přípravky ne: https://www.bodyflexnutrition.cz/proteiny" target="_blank">https://www.bodyflexnutrition.cz/proteiny/">https://www.bodyflexnutrition.cz/proteiny ??

Odpovědět
Clairest
Clairest 26. 2. 2017

Jelikož jsem vegetarián, tak musím bílkoviny doplňovat jiným způsobem a myslím si, že se mi to celkem daří.

Odpovědět
evionka
evionka 17. 6. 2016

Odpovědět
Moni82
Moni82 16. 6. 2016

Když nevím co k snídani, tak si dám 2 vejce natvrdo a nemám celé dopoledne hlad. Bílkoviny jsou fajn

Odpovědět
markysek82
markysek82 15. 6. 2016

ach ty bílkoviny

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 573
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.