Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Marie V.
Marie V.
Vloženo 29. 9. 2016
Líbí se mi

Proč jsme ráno nevyspalí a unavení?

Marie V.
Marie V.
Vloženo 29. 9. 2016
Líbí se mi
Proč jsme ráno nevyspalí a unavení?

Proč jsme ráno nevyspalí a unavení?

Nemůžete večer usnout? Budíte se často v noci? Nebo se probudíte brzy ráno a už nemůžete usnout, přestože jste ospalí? Ráno jste unavení i když jste spali devět hodin?

Jestliže máte problémy se spánkem, pak se asi nedivíte tomu, proč jste přes den stále unaveni. Zdravý spánek je bezesporu jeden z nejdůležitějších faktorů k tomu, abyste se cítili odpočatí a plní energie.

Proč je tak důležitý kvalitní spánek?

Během spánku se náš organismus zotavuje a regeneruje se. Pokud špatně spíme, nejen, že jsme unavení, ale také můžeme mít spoustu dalších problém. Špatný spánek způsobuje také:

  • výpadky paměti,
  • vysoký krevní tlak,
  • častější pocit hladu a tím pádem obezitu,
  • srdeční nemoci,
  • deprese,
  • sníženou pracovní výkonnost,
  • špatnou náladu,
  • otupělost,
  • zhoršení zdravotních problémů.

Pro zdravý spánek je důležité spát pravidelně ve stejnou dobu

Střídání spánku a bdění řídí náš přirozený biologický rytmus. Pokud je tento biologický rytmus narušen, můžeme mít problémy s usínáním. Spánek navíc není tak kvalitní, jako když spíme pravidelně ve stejnou dobu. Organismus totiž nestihne přepnout do režimu regenerace. Následkem toho jsme pak ráno unavení, i když jsme spali dostatečně dlouho.

Co vše může narušit kvalitní spánek?

  • užívání některých léků
  • konzumace alkoholu (přestože se vám po něm možná dobře usíná, nebudete spát kvalitním, posilujícím spánkem)
  • nápoje obsahující kofein (káva, zelený a černý čaj, kolové nápoje)
  • čokoláda přes spaním
  • tučné, slané či sladké nápoje před spaním
  • sledování televize, práce na počítači a jiných elektronických přístrojích
  • proleželé matrace
  • vydýchaný vzduch v ložnici
  • elektrotechnika v ložnici
  • intenzivní cvičení před spaním
  • stres před spaním

Tak co, našli jste se? Děláte některou z chyb, která vám brání rychle usnout a hladce se vyspat?

O tom, jak strava ovlivňuje kvalitu spánku si můžete přečíst v dalším článku.

Líbí se vám články? Nenechte si ujít další článek přihlašte se k odběru článků zde.

Pomohl vám článek? Napište mi o tom do komentáře, nebo dejte like.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Siraellen
Siraellen 29. 9. 2016

je to tak,s tím souhlasím

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 29. 9. 2016

nekvalitní spánek mám, co si pamatuji...už ve školce jsem musela na polední klid chodit s paní /teda se soudružkou) ředitelkou do kanceláře, abych nerušila děti od spánku...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 975
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.