Protože tento i minulý rok byly plné nejrůznějších omezení, odborníci předpovídají, že v roce 2022 se naše chování úplně promění. Jiný bude náš každodenní život, ale velké změny čekají i celou společnost.

Chceme vařit i tančit
Po skončení období smyslové deprivace, která v minulých dvou letech postihla všechny bez rozdílu, toužíme po intenzivnějším prožívání každého okamžiku. Začíná to snahou dopřát své rodině to nejlepší, trávit více času s přáteli a sdílet se svými blízkými i tak obyčejné věci, jako je například příprava domácí kuchyně anebo třeba obyčejný tanec. Odborníci však tuto potřebu pozorují i ve vědě, která pracuje na vývoji tzv. rozšířené (augmentované) biologie a Internetu 3.0. 

Vyplývá to ze studie The Art of Feeling More (Umění intenzivnějšího prožitku), kterou představila japonská automobilka Lexus ve spolupráci s WGSN, předním specialistou na předpovídání světových trendů. Studie ukazuje na význam, který spotřebitelé přikládají osobním zkušenostem a zážitkům, a zároveň nabízí komplexní pohled na svět otevírající se po pandemii a představuje trendy a nové způsoby chování, jimž jsme se v posledních 18 měsících byli nuceni podřídit, včetně vnímaného posunu priorit napříč generacemi.

Začnou se města vylidňovat?
Studie například předpovídá, že kvůli životnímu prostředí nebo z ekonomických důvodů odhadem 10 procent evropských měst v příštích 30 letech ztratí přibližně čtvrtinu současných obyvatel. Studie však také připomíná, že se přední urbanisté snaží zlepšovat podmínky v příslušných lokalitách, aby odlivu obyvatel zamezili. 

Dále se očekávají zcela zásadní změny ve způsobu trávení dovolené, kdy bezmála 60 procent respondentů plánuje při dalších cestách omezit návštěvy míst plných lidí. Specialisté z WGSN, kteří předpovídají trendy pro nejúspěšnější značky z celého světa už více než 20 let, se domnívají, že ožije odvětví vesmírné turistiky a do roku 2030 naroste odhadem na 2,5 miliard eur.

Studie The Art of Feeling More, která vznikla na oslavu uvedení nového modelu Lexus NX, ukazuje, že to, co skutečně žádáme od života, ale i od produktů, které nakupujeme, je pocit propojení: a toho NX dosahuje cestou nejmodernějšího intuitivního systému ovládání, ergonomického interiéru a snaha o udržitelné, kultivované a mimořádné jízdní schopnosti.

V rámci studie Lexus oslovil čtyři ‚tvůrce trendů‘, které požádal o jejich reakce na zjištěné skutečnosti; mimořádně zajímavé poznatky o tom, jak by budoucnost v jejich oborech mohla vypadat, přinesl nadějný hvězdný módní návrhář Daniel W. Fletcher z Velké Británie, pařížská fotografka Floriane de Lassée, ukrajinský baletní mistr Oleg Ivenko a italská novinářka a současně kuchařská superstar Benedetta Parodi.

Zážitek musí být smysluplný
Se zohledněním zasvěcených předpovědí tvůrců trendů, výzkumu přírodovědců a sociologů, jakožto i uceleného přehledu o tom, co si kupujeme a máme rádi, shrnuje uvedená studie věci, které nás skutečně oslovují, a pomáhá tak značce Lexus nabídnout smysluplné zážitky všem, kdo usednou za volant NX. Intenzivnější prožitek je skutečně jistou formou umění.

Agentura WGSN, která je autorem studie, zahrnuje širokou síť odborníků z různých odvětví, působících v 15 regionálních zastoupeních, poskytuje věrohodná data a inspiraci komunitě čítající přes 43 000 produktových návrhářů a ideových leaderů na 32 globálních trzích. WGSN je tak pro Lexus dokonalým partnerem, napomáhajícím značce porozumět měnící se společnosti a odhalit to, na čem v aktuálním světě skutečně záleží.
 

 

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account