Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

evabel
evabel
Vloženo 24. 1. 2020
Líbí se mi

Pomeranče, oranžové citrusy plné nejen vitamínu C. Proč je jíst každý den?

evabel
evabel
Vloženo 24. 1. 2020
Líbí se mi
Pomeranče, oranžové citrusy plné nejen vitamínu C. Proč je jíst každý den?

Pomeranče, oranžové citrusy plné nejen vitamínu C. Proč je jíst každý den?

Pomeranč je plodem pomerančovníku pravého. Pochází pravděpodobně ze subtropických oblastí Číny a Vietnamu. V 15. století byl do Evropy dovezen portugalskými obchodníky a záhy po objevení Ameriky i tam. Nyní je rozšířen do všech subtropických oblastí, v tropech se mu pro přílišnou vlhkost nedaří. Jde o nejvíce pěstované citrusové ovoce a největším producentem pomerančů na světě je Brazílie. Pomeranče jsou po banánech a jablkách třetím nejoblíbenějším ovocem na světě.

 

Léčivé vlastnosti

Pomeranče jsou velice důležitým zdrojem vitaminu C, zvláště pak v zimním období a také po něm. Obsahují přibližně 60 mg tohoto vitamínu na 100 g pomeranče. Vitamín C pomáhá tělu bránit se proti bakteriálním infekcím ale také vytvářet kolagen, který tvoří základ zdravé pokožky. Je nezbytný pro hojení ran a zdravý imunitní systém. Dalšími důležitými vitamíny, které v pomerančích najdeme, jsou vitamíny skupiny B, a to B1 a B2. Jsou však také zdrojem vápníku, hořčíku, draslíku, železa, kyseliny listové a pektinu. 

Pomeranče snižují krevní tlak a hladinu cholesterolu v krvi, starají se o krvetvorbu, pomáhají při dietách a podporují správné zažívání. Výživnou hodnotu mají také membrány oddělující jednotlivé dílky, proto je dobré jíst celé ovoce. Pomeranče navíc obsahují i velmi málo kalorií, přibližně 200 kJ na 100 gramů pomeranče a přiměřené množství cukrů, které tělo lehce vstřebává a jejichž omezené množství dobře snášejí i diabetici. Díky svému výjimečnému složení pomeranče zvyšují odolnost vůči chorobám, chrání cévy a mají protialergické a protirakovinné účinky.

Kdy se pomeranče nedoporučují

Pomeranče nejsou vhodné pro děti a dospělé se sklonem k alergiím. Brzy po jejich požití se u nich může objevit vyrážka. Ani v těhotenství není nadměrná konzumace pomerančů dobrá. Zatímco v normálních případech se přebytek vitamínu C z těla vyloučí, u těhotné ženy probíhá vylučování přes placentu do krve plodu. Organismus miminka pak požaduje udržení této dávky i po narození a u dítěte se mohou projevit známky nedostatku vitamínu C.

Tip pro vaše zdraví

Čerstvý džus vyrobený z pomerančů a třeba ještě z mrkve je nejen zdravý ale i báječně chutná. V zimních měsících ale i v létě je určitě lepší a zdravější alternativou než vitamínové pilulky. Nebojte se experimentovat a k základu pomeranče zkuste přidat jakékoliv ovoce. Čerstvé šťávy a koktejly vynikají nejen svou lahodnou chutí, ale především vysokým obsahem vitamínů, minerálů, živých enzymů a dalších biologicky významných látek. Pití čerstvě vylisovaných ovocných šťáv čistí a detoxikuje organismus, podporuje trávení, snižuje nadváhu, odstraňuje únavu, dodává tělu energii a vitalitu. Konzumací čerstvých šťáv a koktejlů snadno doplníte svou denní dávku zdraví a navíc mají výbornou chuť. Nejlepší je vypít šťávu hned po přípravě, protože působení světla účinek vitamínu C snižuje. Takže žádné skladování, a to ani v lednici, prostě vylisovat a ihned vypít. A jedna rada na konec. Nejúčinnější je příjem šťáv ráno po probuzení a na lačno.

Výsledek obrázku pro pomeranče

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
sasidlo
sasidlo 27. 1. 2020

Odpovědět
avatar
Michaela Křížová 27. 1. 2020

Odpovědět
KamilaK
KamilaK 26. 1. 2020

Odpovědět
Jasper
Jasper 26. 1. 2020

Odpovědět
Petra - Energy places
Petra - Energy places 26. 1. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
87 800
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.