Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

evabel
evabel
Vloženo 11. 11. 2019
Líbí se mi

Plavání je pohyb pro zdraví, dobrou kondici i relaxaci

evabel
evabel
Vloženo 11. 11. 2019
Líbí se mi
Plavání je pohyb pro zdraví, dobrou kondici i relaxaci

Plavání je pohyb pro zdraví, dobrou kondici i relaxaci

Čas na nějakou tu hodinku v bazénu by si ve svém týdenním rozvrhu volného času měl najít každý, kdo to s pohybem myslí vážně a chce udělat něco pro své zdraví. Plavání má totiž jednoznačný přínos pro naši kondici.

Účinky plavání na naše tělo

Pohyb ve vodě (kromě plavání to platí i pro aquaerobik a aquajogging) je ideální na hubnutí. Energetický výdej je při něm velmi vysoký, protože se kalorie, kromě práce svalů, spotřebovávají i na termoregulaci a přitom se tepová frekvence udržuje na hodnotách ideálních pro spalování cukrů a tuků. Voda totiž působí na povrch těla mnohem vyšším tlakem než vzduch, a proto usnadňuje návrat krve ze žil. Srdce se tedy tolik nenadře a může bít pomaleji. Tento fyzikální jev navíc podporuje odvod metabolických zplodin ze svalů, takže zvládnete mnohem vyšší intenzitu pohybu, aniž by vás druhý den bolelo celé tělo. A zmínit je třeba i uvolňující účinek vodního prostředí, díky němuž je plavání skvělá prevence bolestí zad a kloubů. Také pro osoby s dechovými potížemi je skvělé plavání, neboť 10 cm nad vodou neexistuje prach. Jestliže jste zatoužili po pevných svalech a vzpřímené postavě, pak se doporučuje jako ideální strávit ve vodě 2 –3 hodiny týdně. Záleží jen na vás kolik „bazénů“ stihnete za tuto dobu uplavat. Důležité je se pohybovat a ne se ztrhat.

Plavecké styly

Prsa je styl nejčastější při rekreačním plavání. Střídají se zde mohutné záběry paží a nohou. Pracují naráz a souměrně. Zatěžujete hodní polovinu těla, svaly zádové, krční, vzpřimovače trupu a dále svaly stehenní, hýžďový a lýtkový. Tento styl je považován za nejsilovější způsob, který tudíž není vhodný pro osoby, které sedí celý den u počítače nebo nosí těžké tašky přes rameno. Ještě více budete krční svaly již tak zatížené namáhat. Lépe je plavat kraul nebo znak.

Kraul je styl, díky kterému namáháte především svaly prsní. Zatížení zad není tak velké jako u stylu prsa. Při kraulu pracují paže ve třech fázích: záběr, přenesení paže nad vodou a znovu ponoření do vody. Je náročnější na dýchání, neboť ústa jsou nad vodou jen v určité fázi pohybu.

Znak. Jedná se vlastně o kraul na zádech. Zapojují se také břišní svaly. Je to pohyb jednoduchý s obličejem neustále nad vodou.

Co musíte mít s sebou

Samozřejmostí jsou plavky, pokud si chcete chránit oči, tak i dobře padnoucí plavecké brýle a případně i koupací čepice. Nezapomeňte si s sebou vzít také ručník a pro vaši pokožku vhodné mýdlo, abyste se mohli po plavání osprchovat a osušit.

Teď už je to jen na vás

Jestli jste se pro plavání právě teď rozhodli, neotálejte a začněte třeba už hned zítra, rozhodně nebudete litovat. Uděláte něco prospěšného nejen pro své zdraví a dobrou kondici ale i pro relaxaci. Uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Michaela Křížová 24. 11. 2019

Odpovědět
Tamara
Tamara 18. 11. 2019

Jsem ve znamení ryb a vodu miluji. Hlavně v létě ve volné přírodě si plavání užiji do syta. nedaleko nás je štěrkovna s nádherně čistou vodou. Přes zimu je to horší, bazén ve městě je permanentně přecpaný a plavat se tam moc nedá.

Odpovědět
konatovka
konatovka 18. 11. 2019

Plavání je skvělá věc pro zdraví a dobře se při něm hubne. Jednou jsem se vrátila z lázní, díky častému plavání v bazénu o několik kil lehčí. Je to už dávno, teď mám jiný sport.

Odpovědět
avatar
Anna Csanádiová 18. 11. 2019

Také cvičím ve vodě , je to super.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 12. 11. 2019

když jsem bydlela ještě ve velkém městě, chodila jsem hodně plavat. Měla jsem i permici do bazíénu, ale zde nemám možnost

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 537
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.