Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Vloženo 27. 10. 2015
Líbí se mi

Pár kilo navíc? Trochu přibrat na podzim a zimu nevadí, hlídejte si ale míru

Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Vloženo 27. 10. 2015
Líbí se mi
Pár kilo navíc? Trochu přibrat na podzim a zimu nevadí, hlídejte si ale míru

Pár kilo navíc? Trochu přibrat na podzim a zimu nevadí, hlídejte si ale míru

V chladných dnech si podvědomě vybíráme těžší stravu, protože se tělo potřebuje zahřát, a tak kilo dvě navíc je v pořádku. Alespoň část by však měly tvořit svaly, nezapomínejte tedy i na pohyb a vybírejte vhodné jídlo.

 

Důležité je se nestresovat. Netrapte se, pokud vám vaše váha v tomto chladném období mírně stoupne. Trochu tuku navíc vás zahřeje a ochrání, přirozený pohyb pak pomůže udržet tělo v rovnováze a nabrat tak můžete i svaly.

Je samozřejmě také důležité, jaká je vaše výchozí váha. Pokud už máte tukovou ochranu dostatečnou, není potřeba ji zvyšovat. Pokud si váhu hlídáte a jste celoročně spíše štíhlá, je tradiční střídavé přibírání a úbytek na váze v souvislosti s ročním obdobím přirozené.

 

Hlavně stále nesedět a dobře se obléknout

Neusněte však na vavřínech a vždy myslete i na protáhnutí těla a posilování svalové hmoty. Není hned nutné chodit pravidelně do posilovny a mučit tělo, nebojte, mnohdy stačí jen nesedět stále na kancelářské židli a občas se protáhnout, projít, místo použití výtahu jít po schodech, místo městské dopravy se alespoň jednu stanici projít. Domácí práce, péče o zahrádku a její zazimování vám poskytne také dobrý způsob spalování.

Vydejte se na procházky do přírody, vyjeďte si ještě na kole, ale nezapomeňte se kvalitně a dostatečně obléknout. Myslete i na svou imunitu. Ať už se zapotíte při okopávání záhonků nebo při stoupání do kopce na kole, nepodceňujte chladný vzduch a nesundávejte hned bundu, která vás chrání před větrem. Vyberte si raději oblečení, které vlhkost odvádí, při zahřání sundejte spíše nějakou vnitřní vrstvu oděvu.

 

Množství a výběr jídla přizpůsobte své fyzické aktivitě

Do jídelníčku přidejte více výstavbových potravin bohatých na proteiny, zařazujte dostatek luštěnin, doplňte i ovoce a zeleninu, které pročistí, přidejte semínka a ořechy. Naopak omezte tradiční sladké koláče a zákusky, sušenky, pečivo a těstoviny, které tělo spíše ucpávají. Zácpa, nachlazení a plicní potíže signalizují, že vaše složení stravy není asi nejvhodnější pro zdravé fungování organizmu.

Máte-li chuť na sladké, dejte přednost teplým obilným kaším s blanšírovaným ovocem, zdravým dezertům, jako je jahelník, pohankový nákyp a podobně. V zimě budete mít přirozeně chuť na teplé nápoje a jídla. Vařené a hustější pokrmy vám dodají více potřebné energie na zahřátí těla. Jejich ideální množství je ale vždy závislé na vaší fyzické aktivitě. Pokud je vaše práce fyzicky náročná nebo pravidelně cvičíte a sportujete, můžete si dopřát více jídla. Pokud ale sedíte celý den v kanceláři a chutná vám, zbytečně moc jídla nestihnete spálit a kila samozřejmě porostou. Nezapomeňte tedy, že přiměřený a pravidelný pohyb je žádoucí nejen pro dobré zažívání, vstřebávání živin, ale i pro váš krevní oběh a v neposlední řadě také pro kvalitní a klidný spánek, který ničím nenahradíte.

 

Meditace, relaxace a čerstvý vzduch je balzám

Uvolnění a odpočinek jsou zvlášť v tomto období také podstatné. Meditujte, relaxujte, protahujte se. Pomůže i střečink, lehký běh a turistické výpravy do podzimní barevné přírody, kde se zhluboka nadýcháte čerstvého vzduchu. I nenáročné cvičení s činkami a doplňování vhodných bílkovin ve stravě prospěje při posilování svalů. Udržíte tak tělo v rovnováze a nebudete se muset bát nekontrolovatelného přibírání na váze.

Sestavte si tedy nový pohybový plán pro včasné nahromadění síly a energie před nadcházející zimou a udržujte své tělo v harmonii. Čím lépe se nyní připravíte, tím více si pak můžete ve zdraví užívat zimních radovánek na čerstvém sněhu.

 

A jakým fyzickým aktivitám v tomto období dáváte přednost vy? Co se vám nejlépe osvědčilo?

 

Zajímáte se o jídlo, tradice a zdravý životní styl? Inspiraci najdete i zde:

Polévka vás postaví na nohy a pomůže i při hubnutí

Zelený drink vám dodá energii

Potřebujete očistit tělo a posílit imunitu? Zelené potraviny podpoří i vaši léčbu a regeneraci

Babí léto - doba zrání, sklizně a nových výzev. Vychutnejte si dary přírody!

Pár kilo navíc? Trochu přibrat na podzim a zimu nevadí, hlídejte si ale míru

Jak zůstat fit i v sychravém počasí?

Cítíte zimu a chlad? Syrové ovoce a zeleninu na podzim vyměňte za tepelně zpracované 

Na podzim očistěte tělo, mysl a vykliďte skříně

Nezapomeňte si domů přinést barborku. Na Vánoce vás potěší bohatstvím květů

Tipy na dárky, které nebudou ležet ve skříni bez užitku. Darujte zdraví a zážitky

Užijte si adventní Krakov plný dobrého jídla a tradic. Město králů na řece Visle vás uchvátí

10 důvodů, proč mít doma kokosový olej. Pečuje o vaše zdraví i krásu

Spirulina vás posílí, podpoří trávení a pomůže i při hubnutí

Zimní jídelníček by měl zahřát. Užijte si kaše, polévky, luštěniny, ryby i kvašenou zeleninu 

Cítíte po zimě únavu a přepadají vás deprese? Zatočte se stresem!

Jak zdokonalit zážitky z velikonočního stolování? K jídlu zvolte i lahodné víno

Dopřejte si jarní očistnou kúru. Čerstvé ovocné a zeleninové šťávy vám dodají energii

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
lemur
lemur 25. 11. 2016

Máme také rádi přírodu.

Odpovědět
sipeji
sipeji 25. 11. 2016

já paradoxně vždy vážím více v létě než v zimě, protože jsem ve větší pohodě

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 24. 11. 2016

To mě nedělá problém, přibrat pár kilo. Klidně i na jaře...v létě...na podzim

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 24. 11. 2016

kilo dvě - sem tam, to se mi běžně stává...

Odpovědět
Ovace
Ovace 24. 11. 2016

Váhu neresim

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
85 196
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.