Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Vloženo 27. 10. 2015
Líbí se mi

Pár kilo navíc? Trochu přibrat na podzim a zimu nevadí, hlídejte si ale míru

Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Vloženo 27. 10. 2015
Líbí se mi
Pár kilo navíc? Trochu přibrat na podzim a zimu nevadí, hlídejte si ale míru

Pár kilo navíc? Trochu přibrat na podzim a zimu nevadí, hlídejte si ale míru

V chladných dnech si podvědomě vybíráme těžší stravu, protože se tělo potřebuje zahřát, a tak kilo dvě navíc je v pořádku. Alespoň část by však měly tvořit svaly, nezapomínejte tedy i na pohyb a vybírejte vhodné jídlo.

 

Důležité je se nestresovat. Netrapte se, pokud vám vaše váha v tomto chladném období mírně stoupne. Trochu tuku navíc vás zahřeje a ochrání, přirozený pohyb pak pomůže udržet tělo v rovnováze a nabrat tak můžete i svaly.

Je samozřejmě také důležité, jaká je vaše výchozí váha. Pokud už máte tukovou ochranu dostatečnou, není potřeba ji zvyšovat. Pokud si váhu hlídáte a jste celoročně spíše štíhlá, je tradiční střídavé přibírání a úbytek na váze v souvislosti s ročním obdobím přirozené.

 

Hlavně stále nesedět a dobře se obléknout

Neusněte však na vavřínech a vždy myslete i na protáhnutí těla a posilování svalové hmoty. Není hned nutné chodit pravidelně do posilovny a mučit tělo, nebojte, mnohdy stačí jen nesedět stále na kancelářské židli a občas se protáhnout, projít, místo použití výtahu jít po schodech, místo městské dopravy se alespoň jednu stanici projít. Domácí práce, péče o zahrádku a její zazimování vám poskytne také dobrý způsob spalování.

Vydejte se na procházky do přírody, vyjeďte si ještě na kole, ale nezapomeňte se kvalitně a dostatečně obléknout. Myslete i na svou imunitu. Ať už se zapotíte při okopávání záhonků nebo při stoupání do kopce na kole, nepodceňujte chladný vzduch a nesundávejte hned bundu, která vás chrání před větrem. Vyberte si raději oblečení, které vlhkost odvádí, při zahřání sundejte spíše nějakou vnitřní vrstvu oděvu.

 

Množství a výběr jídla přizpůsobte své fyzické aktivitě

Do jídelníčku přidejte více výstavbových potravin bohatých na proteiny, zařazujte dostatek luštěnin, doplňte i ovoce a zeleninu, které pročistí, přidejte semínka a ořechy. Naopak omezte tradiční sladké koláče a zákusky, sušenky, pečivo a těstoviny, které tělo spíše ucpávají. Zácpa, nachlazení a plicní potíže signalizují, že vaše složení stravy není asi nejvhodnější pro zdravé fungování organizmu.

Máte-li chuť na sladké, dejte přednost teplým obilným kaším s blanšírovaným ovocem, zdravým dezertům, jako je jahelník, pohankový nákyp a podobně. V zimě budete mít přirozeně chuť na teplé nápoje a jídla. Vařené a hustější pokrmy vám dodají více potřebné energie na zahřátí těla. Jejich ideální množství je ale vždy závislé na vaší fyzické aktivitě. Pokud je vaše práce fyzicky náročná nebo pravidelně cvičíte a sportujete, můžete si dopřát více jídla. Pokud ale sedíte celý den v kanceláři a chutná vám, zbytečně moc jídla nestihnete spálit a kila samozřejmě porostou. Nezapomeňte tedy, že přiměřený a pravidelný pohyb je žádoucí nejen pro dobré zažívání, vstřebávání živin, ale i pro váš krevní oběh a v neposlední řadě také pro kvalitní a klidný spánek, který ničím nenahradíte.

 

Meditace, relaxace a čerstvý vzduch je balzám

Uvolnění a odpočinek jsou zvlášť v tomto období také podstatné. Meditujte, relaxujte, protahujte se. Pomůže i střečink, lehký běh a turistické výpravy do podzimní barevné přírody, kde se zhluboka nadýcháte čerstvého vzduchu. I nenáročné cvičení s činkami a doplňování vhodných bílkovin ve stravě prospěje při posilování svalů. Udržíte tak tělo v rovnováze a nebudete se muset bát nekontrolovatelného přibírání na váze.

Sestavte si tedy nový pohybový plán pro včasné nahromadění síly a energie před nadcházející zimou a udržujte své tělo v harmonii. Čím lépe se nyní připravíte, tím více si pak můžete ve zdraví užívat zimních radovánek na čerstvém sněhu.

 

A jakým fyzickým aktivitám v tomto období dáváte přednost vy? Co se vám nejlépe osvědčilo?

 

Zajímáte se o jídlo, tradice a zdravý životní styl? Inspiraci najdete i zde:

Polévka vás postaví na nohy a pomůže i při hubnutí

Zelený drink vám dodá energii

Potřebujete očistit tělo a posílit imunitu? Zelené potraviny podpoří i vaši léčbu a regeneraci

Babí léto - doba zrání, sklizně a nových výzev. Vychutnejte si dary přírody!

Pár kilo navíc? Trochu přibrat na podzim a zimu nevadí, hlídejte si ale míru

Jak zůstat fit i v sychravém počasí?

Cítíte zimu a chlad? Syrové ovoce a zeleninu na podzim vyměňte za tepelně zpracované 

Na podzim očistěte tělo, mysl a vykliďte skříně

Nezapomeňte si domů přinést barborku. Na Vánoce vás potěší bohatstvím květů

Tipy na dárky, které nebudou ležet ve skříni bez užitku. Darujte zdraví a zážitky

Užijte si adventní Krakov plný dobrého jídla a tradic. Město králů na řece Visle vás uchvátí

10 důvodů, proč mít doma kokosový olej. Pečuje o vaše zdraví i krásu

Spirulina vás posílí, podpoří trávení a pomůže i při hubnutí

Zimní jídelníček by měl zahřát. Užijte si kaše, polévky, luštěniny, ryby i kvašenou zeleninu 

Cítíte po zimě únavu a přepadají vás deprese? Zatočte se stresem!

Jak zdokonalit zážitky z velikonočního stolování? K jídlu zvolte i lahodné víno

Dopřejte si jarní očistnou kúru. Čerstvé ovocné a zeleninové šťávy vám dodají energii

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Maruš11
Maruš11 5. 4. 2020

váhu moc neřeším

Odpovědět
lemur
lemur 25. 11. 2016

Máme také rádi přírodu.

Odpovědět
sipeji
sipeji 25. 11. 2016

já paradoxně vždy vážím více v létě než v zimě, protože jsem ve větší pohodě

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 24. 11. 2016

To mě nedělá problém, přibrat pár kilo. Klidně i na jaře...v létě...na podzim

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 24. 11. 2016

kilo dvě - sem tam, to se mi běžně stává...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 256
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.