Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Kátfa
Kátfa
Vloženo 16. 4. 2017
Líbí se mi

Nesnídáte? Snídejte! Tři tipy na snídaně, které po ránu ušetří čas

Kátfa
Kátfa
Vloženo 16. 4. 2017
Líbí se mi
Nesnídáte? Snídejte! Tři tipy na snídaně, které po ránu ušetří čas

Nesnídáte? Snídejte! Tři tipy na snídaně, které po ránu ušetří čas

Snídáte? Někdo občas, někdo ve spěchu a někdo vůbec... Málo kdo má čas se nasnídat v klidu a ještě si pochutnat. Většinou si namažeme rohlík s "něčím" a nebo cestou do práce zhltneme koblihu. Zkusme si udělat na první jídlo dne trochu čas a po ránu dát tělu to, co ho skutečně nastartuje. Pšenice nás akorát nafoukne a zatíží trávení, a cukr díky vysokému glykemickému indexu brzo klesne a následuje útlum.

Ne každý má ráno chuť nebo možnost si přivstat, aby bylo na snídani více času, proto je dobré si vše připravit už večer. Tady jsou moje tři recepty, které si můžete předpřipravit večer a ráno jen doladit.

1. Hrachová pomazánka

Určitě jste už někdy ochutnali kupované luštěninové pomazánky a jistě vám neušlo, že je to "málo srandy za hodně peněz". A přitom je to tak snadné:

  • cibule
  • olej
  • půlený hrách (žlutý nebo zelený)
  • dochucovadla - sůl, koření, bylinky, česnek,..

Ráno si namočte půlený hrách a večer sceďte (nemusí se namáčet, ale pak déle trvá vaření). Na troše olivového oleje osmažte cibulku a jakmile zezlátne, posolte jí a vsypte odkapaný hrách. Zalijte ho vodou tak, aby byl celý ponořený, a vařte pod pokličkou asi hodinu, dokud hrách nezměkne. Můžete rozmixovat tyčovým mixérem a nebo nechat s kousky. Dochutit můžete různě - kombinací majoránky, česneku, oregána, divokého česneku, pažitky, osmažené cibulky,.. je to jen na vás. Vychladlé dáte do ledničky a ráno jako když najdete můžete mazat na kváskový chleba, ale třeba i na bezlepkové alternativy. A pořizovací cena?...

2. Smoothie s divokými bylinkami

Smoothie je ideální na teplá jarní a nebo lépe letní rána, tělo dostane hodně vitamínů a nezatíží ho jako pšenice (jen pozor, pro někoho může být kyselost ovoce po ránu nepříjemná). Vždy je nutné ho pít nalačno a další jídlo jíst až nejdříve za půl hodiny.

  • ovoce (jablka, hrušky, jahody, borůvky, pomeranč,...)
  • semínka
  • divoké bylinky (kopřiva, jitrocel, řebříček, pampeliška,..)

Není nic jednoduššího, než si vzít pár kousků ovoce, které si připravíme už večer a hrstičku divokých bylin, dát do mixéru a rozmixovat. Jakmile budete mít kašičku, je možné naředit vodou a vypít buď doma a nebo dát do láhve a vzít s sebou. Ideální je přidat i nějaké semínko, super je chia!

3. Kaše do skleničky

Hodí se jak ráno na snídani, tak když si jí dáte do uzavíratelné skleničky, můžete si jí vzít do práce, nebo přichystat dětem do školy na svačinku.

  • vločky (ovesné, žitné, špaldové, pohankové,...)
  • semínka (chia, lněné, slunečnicové, dýňové,...)
  • mléko (kravské, kozí, rostlinné - mandlové, makové, konopné,...)
  • sladidlo (med, javorový sirup, agáve, datlový sirup,...)
  • cokoli na dochucení a ozdobení - čerstvé i sušené ovoce, kokos, skořice, strouhaná mrkev, čokoláda, kakaové boby, oříšky!,...

Asi do 3/4 skleničky nasypeme vločky, přidáme semínka, kdo chce tak sladidlo a zalijeme mlékem. Je potřeba myslet na to, že vločky a semínka nabotnají a nasáknou mléko, tak aby ho bylo trochu více. Dáme do lednice a ráno dozdobíme tím, co máme rádi. Já použila višně a čokoládu s kokosem, ale chutná je i kombinace jablko se skořicí, mrkev a perníkové koření, kokos a kakaové hoblinky, hruška a sušené švestky, jahody a lžička jogurtu,... vždy je dobré přidat oříšky, jako zdroj kvalitních tuků, které zároveň i zasytí.

 

A co snídáte vy? Podělte se o své zkušenosti a zajímavé recepty.

PS: Vše bylo dnes ráno testováno na dětecha žádné z nich nebylo zraněno ani neuhynulo

 

http://katfa-katfouci.blogspot.cz/

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Glady
Glady 28. 7. 2017

tak hrách na snídani bych si určitě nedala

Odpovědět
Kátfa
Kátfa 28. 7. 2017

Proč ne?

lemur
lemur 26. 7. 2017

Zajímavé a dobré tipy.

Odpovědět
Gabill
Gabill 23. 4. 2017

bez ranajok z domu neodchadzam

Odpovědět
Kátfa
Kátfa 23. 4. 2017

matejm
matejm 22. 4. 2017

Vyzkouším

Odpovědět
konatovka
konatovka 20. 4. 2017

Tak jsem si podle receptíku udělala Kaši do skleničky a je to fantastická mňamka. Moc děkuji za výborný recept, který se mi velice hodí i na cesty.

Odpovědět
Kátfa
Kátfa 20. 4. 2017

Tak to mě moc těší

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
85 203
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.