Líbí se mi

Místo počítání kalorií odhadujte poměr živin

Líbí se mi
Místo počítání kalorií odhadujte poměr živin

Místo počítání kalorií odhadujte poměr živin

Ani v případě, že chcete hubnout, se nemusíte nutně trápit počítáním kalorií. Daleko jednodušší pro vás bude naučit se odhadovat poměr živin v jídle.

Nepočítejte tedy kalorie, ale spíše si vždy uvědomte, zda potravina obsahuje především bílkoviny, tuky, či sacharidy. „Počítání živin je rozhodně nejsnazší a uživatelsky nejpřívětivější varianta, jak mít své jídlo pod kontrolou a neskončit jako šílenec, v horším případě žena s poruchami příjmu potravy, která zarytě sčítá hodnoty v Kcal a KJ,“ říká výživová poradkyně a cvičitelka fitness Jana Krátká, která pro vás připravila čtyřtýdenní hubnoucí program Cesta do plavek, včetně jídelníčkůrecepty, doporučenými tréninky doma, venku i v posilovně a nezapomíná ani na důležité informace, které vám při formování vaší postavy pomohou. Po absolvování této cesty už by pro vás další dodržování vyvážené stravy a odpovídajícího pohybu nemělo být problémem.

„Své nastavené limity makroživin se totiž rychle naučíte odhadovat a dobře pak budete vědět, kdy v něčem ten který den překračujete své plánované hodnoty a kdy vám něco naopak chybí,“ říká Jana Krátká.

Více vitamínů a minerálů, méně prázdných kalorií

Jediné, co by vás ve spojení se slovem kalorie mělo vážně zajímat, je pojem „prázdné kalorie“, z nichž nezískáváte žádné živiny, ale zásobí vás energií, která se uloží do tuku. A jak už víte, se sladkostmi a alkoholem je třeba zacházet opatrně.

Dbát je naopak třeba na dostatečný přísun vitamínů a minerálů, které podpoří vaši imunitu, sílu, odolnost a správné fungování organismu.

Aby je vaše tělo v potravě také náležitě využilo, je třeba si zapamatovat, že vitamíny A, D, E a K jsou rozpustné v tucích. Je tedy dobré myslet na to i ve vašich receptech a do zeleninových salátů přidat například i pár kapek olivového oleje. Při zvýšené konzumaci těchto vitamínů je ale vhodná i jistá opatrnost, protože se jimi můžete předávkovat. 

Vaše tělo naopak bez problémů vyloučí přebytek vitamínů C a skupiny B, které jsou rozpustné ve vodě. Omezovat se v tomto směru tedy strikně nemusíte, a pokud máte obavu, že vaše strava není dostatečně pestrá, můžete je doplnit i v tabletách. Podobně jako základní minerály vápník, hořčík a zinek zakoupíte třeba v rozpustných tabletách ve vodě a můžete je doplňovat i jako samostatný nápoj.

Vždy ale platí, že příroda nabízí ty nejdokonalejší a nejlépe využitelné kombinace. Když máte znalosti, vaše strava může být pestrá a vyvážená. Taková, která podpoří vaši cestu ke zdraví i krásné postavě.

Více o živinách se dozvíte v dalších článcích.

Víte, jaké potraviny obsahují především bílkoviny, tuky, nebo sacharidy?

 

Mnoho užitečných informací na toto téma najdete v knize Agátina cesta k dokonalé postavě.

Zapojit se můžete také do akce Cesta do plavek. Najdete ji i na facebooku.

 

Zajímáte se zdravý životní styl? Další články najdete ZDE.

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
hudlenka 25. 7. 2016

snažím se jíst zdravě

odpovědět
avatar
gustawka 8. 6. 2016

Naprosto souhlasim

odpovědět
avatar
gattino13 8. 6. 2016

odpovědět
avatar
konatovka 8. 6. 2016

Alkohol ani sladkosti mám již řadu let naprosto vyloučenou z jídelníčku a na kalorie také "nejedu", to by bylo dost složité pro mě, ale za to si hlídám, aby strava obsahovala bílkoviny, zdravé tuky a vlákninu.

odpovědět
avatar

Skvělé! Je vidět, že máte dobré odborné vedení. Gratulujeme a těšíme se na další dobré zkušenosti.

avatar
konatovka 9. 6. 2016

Moc díky.

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
9
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
68 432
registrovaných inspirativních žen
2 889
testovaných produktů
108 807
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.