Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

PavlaJ.
PavlaJ.
Vloženo 5. 11. 2019
Líbí se mi

Lepší spánek, co mi pomohlo?

PavlaJ.
PavlaJ.
Vloženo 5. 11. 2019
Líbí se mi
Lepší spánek, co mi pomohlo?

Lepší spánek, co mi pomohlo?

Když mi bylo patnáct, tak jsem byla schopná spát třeba až do oběda. Když mi bylo pětadvacet, tak třeba už jenom do devíti a jak se blíží ta čtyřicítka, tak je to se spánkem bohužel čím dál horší. Večer jsem nemohla usnout, když jsem se v noci vzbudila, tak jsem třeba hodinu nemohla zabrat a ráno jsem se už v 6 sama budila, ale nevyspaná.

Zkusila jsem pár změn a ťukám, ale asi to funguje, aspoň teda u mě

Co jsem změnila?

  • Hlídám si, v kolik si dávám poslední kávu a čaj s teinem (když chodím spát ve 22 hod. poslední kávu/čaj si můžu dát v 15 hodin, později už fakt ne).
  • Snažím se po večerech nekoukat do mobilu a PC (ne vždy se mi to podaří, občas je potřeba něco dodělat do práce).
  • Začala jsem pravidelně chodit na procházky, aspoň 40 minut denně, nebo místo procházky zařadit nějaký sport.
  • Po 15 letech jsem si koupila novou matraci, mojí staré matraci nic nebylo, ale už se mi zdála docela měkká. Základem byly pro mě články Jak vybrat matraci a Jakou tuhost matrace, abych nekoupila zajíce v pytli a po dalších probdělých nocích nelitovala. Nakonec jsem vybrala středně tuhou matraci vhodnou pro alergiky. Dcera je alergik a často se stává, že v noci přijde spát ke mně do postele. Určitě to znáte u svých dětí taky.
  • Na mobilu jsem si nastavila na večer tzv. červené světlo (více info o červeném světle) a přečetla hodně článků o vlivu mobilu na spaní. Někteří doporučují mobil nebrat vůbec do ložnice, ale to jsem nezkoušela. Každý večer zapnu na mobilu funkci letadlo a červené světlo.
  • Co mi k lepšímu spánku ještě myslím určitě pomohlo je to že poslední jídlo jím opravdu min. 2-3 hodiny před spaním. Vím, že jsou to staré známé věci, ale když jsem si sáhla do svědomí, tak jsme zjistila, že taky někdy neodolám tyčinkám a brambůrkám na stole. Dnes už je na stůl raději nedávám .
  • Chodit spát okolo 22 hod, abych měla aspoň 8 hodin spánku denně (přiznávám nedaří se to úplně každý den).
  • 1x až 2x za týden si dávám půldenní nebo celodenní půst na pročištění organismu. Více o půstu v článku Půst a jeho vliv na zdraví.

Je už to zhruba 3 měsíce co jsem tyto změny postupně zařadila (ne vše bylo pro mě úplně jednoduché, zvláště káva - ráda jsem si dala kávu ještě okolo 17 hod.) a musím říct, že usínám relativně rychle a ráno se nebudím tak rozlámaná. Dříve jsem měla problémy i s nočním pocením, ale i tento problém už postupně odeznívá. Tak něco na tom asi bude. 

Jak jste na tom se spánkem vy, pociťujete věkem také nějaké zhoršení?

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 29. 5. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 26. 3. 2020

spánek je hodně důležitý

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 977
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.