Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Pája / LoveLifeFood
vloženo 23. 11. 2015
Líbí se mi

Kdy je správný čas na kávu? Ráno rozhodně ne!

avatar
Pája / LoveLifeFood
vloženo 23. 11. 2015
Líbí se mi
Kdy je správný čas na kávu? Ráno rozhodně ne!

Kdy je správný čas na kávu? Ráno rozhodně ne!

Probudíte se a hned se ženete ke kávovaru, abyste se nakoply voňavou a silnou kávou? Vězte, že to není pro vaše tělo zrovna nejvhodnější. Dokonce se jedná o krok zcela zbytečný. Proč? A kdy je tedy vhodné si kávu dopřát?

Milovníky kávy můžeme snadno rozdělit do dvou skupin – na ty, kteří kávu zbožňují díky její chuti, a na ty, kteří potřebují během dne „nakopnout“. Pokud se řadíte mezi druhou skupinu, která se kávou dobíjí třeba během hektického pracovního dne, možná by vás mohlo zajímat, kdy je energii nejlepší dodávat. Divily byste se, ale i dobře míněný šálek vám může být k ničemu, když si ho dáte ve špatnou denní dobu.

„Je obecně známé, že kofein pomáhá udržet naši pozornost. Častokrát po kávě sáhneme právě tehdy, když se cítíme unavení a potřebujeme probudit. Háček je v tom, že lidské tělo produkuje látku velmi podobných účinků – kortizol. Tělo zpracovává tento hormon přednostně před kofeinem, a proto pokud je v těle hladina kortizolu na maximu, kofein tělem pouze projde bez jakýchkoli účinků,“ vysvětluje ředitel společnosti CrossCafe original Luboš Martínek.

Kolik šálků denně je v pořádku?

Nejvyšší hladina hormonu kortizol je hned po probuzení a nejméně ho naopak máme večer před spaním. Výrazný úbytek kortizolu pociťujeme pak zejména kolem 9. až 10. hodiny ráno a pak odpoledne půl druhou a pátou hodinou.

Kávu bychom si tedy neměly dávat hned po probuzení, ale například k pozdější snídani, na cestě do práce, či po obědě a po cestě z práce, aby nám dodala pocit zvýšené energie.  Podle Evropského úřadu pro bezpečnost potravin (EFSA) jsou tři až čtyři šálky kávy denně pro zdravého dospělého člověka naprosto v pořádku.

Pozor také na pití ve večerních hodinách, kdy u citlivých jedinců může negativně ovlivnit kvalitu spánku. "Citliví lidé na konzumaci kávy by se měli jejímu pití vyvarovat zejména v intervalu kratším šest až osm hodin před spaním," upozorňuje praktický lékař Michal Lazák.

Pijete rády kávu? Přečtěte si i další zajímavosti v našem labužnickém článku. A také si kávu sladíte? Můžete si přečíst, jak je to s cukrem a přírodními sladidly. A spostu dalších zajímavostí najdete v naší Labužnici.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Clairest 5. 1. 2018

Kávu nepiju vůbec, raději kvalitní zelený čaj a guaranu

odpovědět
avatar
Barbora3 7. 3. 2016

Když jsem jo přetažená a nemůžu usnout, tak si dám kafe a po chvilce jsem v limbu... Ale při normální únavě bych pak strašila do rána...

odpovědět
avatar
gustawka 31. 1. 2016

Obcas si kavu dam

odpovědět
avatar
Pavlinenenka 11. 12. 2015

ráno je mi z kavy spatne

odpovědět
avatar
gustawka 2. 12. 2015

mám ráda kávu

odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
81 535
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.