Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Marie V.
Marie V.
Vloženo 29. 9. 2016
Líbí se mi

Jak strava ovlivňuje náš spánek

Marie V.
Marie V.
Vloženo 29. 9. 2016
Líbí se mi
Jak strava ovlivňuje náš spánek

Jak strava ovlivňuje náš spánek

V minulém článku jsme si řekli, jakých chyb se vyvarovat, abychom se dobře vyspali. Dnes se podíváme na stravu. Strava totiž ovlivňuje vše v našem organismu, tedy i spánek. Existují potraviny, po kterých se vám bude lépe spát i usínat a také naopak ty, které tomu brání.

Co jíst a pít pro kvalitní spánek a lepší usínání?

  • Banány uvolňují přirozené chemikálie na uvolnění těla a pomáhají usnout. Dopřávejte si je tedy zejména před spaním.
  • Para a vlašské ořechy, kapusta, špenát, cizrna také pomáhají lépe usnout.
  • Mandle – pro kvalitní spánek je nezbytný hořčík a mandle jsou jeho bohatým zdrojem. Jestli máte nízkou hladinu hořčíku, uvažujte o koupi kvalitního hořčíkového doplňku stravy.
  • Hlávkový salát – sedativní účinky, uvolňuje mozek (látka lactucarium)
  • Pistáciové oříšky, syrový česnek, ryby (tuňák, platýs, losos) obsahují Vitamin B6 – důležitý pro vytváření melatoninu a serotoninu (hormonů spánku)
  • Uhlohydráty – rýže, sladké brambory, celozrnné těstoviny podpoří spánek, sníte-li je před spaním
  • Čaj z mučenky, meduňky – uklidňuje, pomáhá usnout, pomáhá při přerušovaném spánku, můžete oba kombinovat
  • Heřmánkový čaj – uvolňuje nervy a svaly, účinkuje jako mírné sedativum, zmírňuje úzkost. Ideální s medem, který zvedne inzulín a tryptofan
  • Levandulový olej – můžete kápnout pár kapek na polštář, nebo si zapálit vonnou svíčku v ložnici. Ale pozor – opravdu jen pár kapek, při větším množství naopak působí jako stimulant.

Máte-li problémy s usínáním, nebo nočním buzením, snažte se před spaním vyhnout těmto nápojům a potravinám:

Co nejíst a nepít před spaním?

  • Kofein, cukr – navozují neklidný spánek, neužívejte je tedy po druhé hodině odpolední
  • Alkohol – můžete po jeho užití sice usnout rychleji, ale budete spát nekvalitním spánkem, při kterém si neodpočinete a druhý den budete unaveni. Určitě to znáte.
  • Těžká jídla, složitá na trávení. Jsou to všechna tučná, nezdravá jídla. Pizza, hamburgery, omáčky ajiné.
  • Zelenina s vysokým obsahem vlákniny, například květák a brokolice.
  • Celer, meloun – močopudné účinky, hrozí noční buzení
  • Pikantní jídlo, kari. Kari způsobuje pálení žáhy a plynatost, pikantní jídlo je náročné na trávení.
  • Fazole – plynatost a těžké trávení
  • Hovězí a vepřové maso – opět těžké a dlouhé trávení, navíc hrozí křeče

Meditace před spaním

Pro příjemné a rychlé usínání si dopřejte čas jen pro sebe před spaním na zklidnění. Neřešte žádné problémy, dopřejte si chvilku jen sami pro sebe. Myslete na něco hezkého nebo si poslechněte meditaci.

Pokud jste se drželi výše uvedených rad a přesto jste po ránu nevyspalí, je možné, že máte jiný problém, než málo spánku. Příčin únavy je totiž mnohem víc. Je tedy zapotřebí především odhalit příčinu a tu odstranit. Jednoduché testy na odhalení příčin únavy získáte zde.

A jestliže jste prostě jen vyjimečně špatně spali, vyzkoušejte některý z 13 tipů, jak se rychle a zdravě po ránu nastartovat a urdžet si vyšší hladinu energie.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 21. 6. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 2. 4. 2020

super

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 1. 10. 2016

má na to velký vliv

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 1. 10. 2016

děkuji z další informace , které se vždy hodí

Odpovědět
Marie V.
Marie V. 2. 10. 2016

Glady
Glady 1. 10. 2016

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
91 498
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.