Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Vloženo 12. 1. 2017
Líbí se mi

Jak se chránit před mrazem a prochladnutím? Co vám pomůže udržet teplo

Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Vloženo 12. 1. 2017
Líbí se mi
Jak se chránit před mrazem a prochladnutím? Co vám pomůže udržet teplo

Jak se chránit před mrazem a prochladnutím? Co vám pomůže udržet teplo

Mráz dokáže vykouzlit pohádku na zemi, je však třeba se před prochladnutím chránit. Jak udržet své tělo v teple a vyhnout se nachlazení?

Zima přináší mnoho radovánek v kouzelné přírodě, nese s sebou ale i riziko nachlazení a nemocí. Riziko můžeme snížit, pokud své tělo udržíme v teple a posílíme svou imunitu. Vhodným oblečením, zahřívacím jídlem a pohybem.

Chraňte ledviny a močový měchýř. Nezapomeňte na termoprádlo a pokrývku hlavy 

Prochladnout a nastydnout je velmi snadné a rychlé. Nepodceňujte tedy teplé oblečení, nezapomínejte na čepici, rukavice a šálu. Nejvíce tepla z těla odchází hlavou, nehleďte tedy na svůj účes a raději si pořiďte čupr čepici, které vás také dostatečně ozdobí. A vaše teplo nevyletí komínem.

Volte vícevrstevné oblečení. Důležitá je nejen volba kabátu či bundy (chránící před větrem a vlhkem, nejlépe i s kapucí do největšího nečasu), ale podstatné k udržení tepla je i to, co máte přímo na těle.

Ideální je termoprádlo, které odvádí vlhkost a udržuje vaši tělesnou teplotu. Dnes už je v nabídce nejen klasické sportovní, ale pořídíte i vkusná trička v nejrůznějších barvách, která vás dostatečně zahřejí. Jistě máte i svou zkušenost s tím, jak některé materiály chladí a nezahřejí, jiné naopak teplo udrží. Při výběru šatníku myslete i na tuto přednost. Chraňte své ledviny a močový měchýř před prochlazením.

Také nohy je třeba udržet v teple, jsou jako kořeny stromů, které nesmí zmrznout. Dokud máte studené nohy, tělo se dostatečně nezahřeje. Noste teplé ponožky a boty, doma pak nohám dopřejte teplou lázeň s mořskou solí a neběhejte ani zbytečně bosí. Nenechte své "kořeny" promrznout.

Studené jídlo a nápoje vás o enegii připraví. Vařené pokrmy a zahřívací koření dodají sílu

Zahřát tělo je třeba i zevnitř teplou a zahřívací stravou. Doplníte tak energii a posílíte svou imunitu. Chladnými potravinami tělo naopak zatížíte, musí totiž spotřebovávat energii na zahřátí studeného jídla a vy tak sílu spíše ztratíte, než získáte.

Volte tedy jídla déle vařená (vhodné jsou polévky a vývary z kostí), jídla pečená a smažená, užívejte si nákypy a kompoty se zahřívacím kořením. Zařazujte více bílkovin, tedy maso, ryby, vejce, luštěniny… Teplé jídlo si můžete dopřát až třikrát denně, posílí vaši imunitu a schopnost odolat mrazu. I snídaně může být teplá v podobě obilných kaší či nákypů na slano i na sladko. A se zahřátým žaludkem se vám bude do mrazu i lépe vyrážet.

Vzhledem ke snížené fyzické aktivitě v zimě je dobré rozproudit svou energii teplými nápoji a čaji se zahřívacím kořením, zázvorovým čajem, naši předci se ohřívali i teplou medovinou. S alkoholem ale opatrně. Svařené víno v první chvíli zahřeje, větší konzumace ve venkovním prostředí by vás ale o energii spíše připravila. Takže ano, jako první pomoc při příchodu ze zimy, ale s rozumem.

Vyhněte se chlazeným nápojům a jídlu z ledničky. V chladných dnech zapomeňte na studené saláty, zmrzliny, tropické ovoce (raději zvolte jablka, hrušky, švestky, sušené ovoce) a omezte cukr. Nezatěžujte zbytečně ledviny, pokud je v zimě oslabíte, na jaře pak můžete trpět bolestmi hlavy a velkou únavou.

Pohyb zahřeje. Nesporujte na doraz, vhodné jsou protahovací cviky

Také pohyb pomůže rozproudit naši energii a zahřát tělo. Při čekání na zastávce je tedy lepší si podupávat a poskakovat, než odevzdaně stát. Při chůzi si můžete popoběhnout, pokud je vaše obuv dostatečně protiskluzová. Opatrně našlapujte na povrchy, kde hrozí uklouznutí. Nejprve vyzkoušet, pak teprve běhat, předejdete tak úrazu.

Dobře a teple se oblečte, najezte a vydejte se na procházku do přírody i do města, kochejte se kouzelnými zákoutími. Pro větší zapojení svalů použijte hole nordic walking. Věnujte se zimním sportům, vyrazte na hory a čerpejte energii přírody.

Pravidelný pohyb a cvičení pomůže udržet tělo v kondici a tepelné pohodě, není však vhodné tělo v zimě příliš vyčerpávat. Nedávejte mu tedy zabrat v posilovně, neběhejte a nesportujte až na doraz. Síly je třeba šetřit. Vhodnější jsou šetrné protahovací cviky, jóga, taiči, či kung. Uvolníte tak své tělo i mysl a nepřipravíte se o energii, kterou musíme v zimním období šetřit, aby nás pak na jaře nepřepadla hluboká únava.

Meditujte, relaxujte a déle spěte

V zimě je důležitá relaxace, meditace a dostatek spánku. Je lepší chodit dříve spát a déle vstávat, jako to dělali i naši předci. Řídili se tmou a přírodou. Pohyb je třeba střídat s adekvátním odpočinkem.

Dopřejte si masáže, saunu, wellness a spa, naložte se do horké vany a zapalte pár svíček. Na chvíli se zastavte a odpočívejte. Vše v teple a pohodě. Vařte si lahodné zahřívací bylinkové čaje a vychutnávejte klid a zimní pohodu. I v zimě můžete zůstat zdraví a plní sil, pokud víte, jak se o teplo nepřipravit, ale účinně ho udržet.

 

Jak udržujete své tělo v teple vy?

 

Mohlo by vás také zajímat:

Zimní jídelníček by měl zahřát...

Polévka vás postaví na nohy a pomůže i při hubnutí

Cítíte zimu a chlad? Syrové ovoce a zeleninu vyměňte na podzim za tepelně zpracované

Cítíte se večer vyčerpaná? Rozložte si správně energii. Nezapomeňte snídat a svačit

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Alena Otilová 14. 2. 2020

Já si wellness dopřeju už tento víkend. Hned zítra ráno vyrážíme s přítelem do hotelu v Mariánských Lázních, kde si užijeme skvělý wellness program. Na hotel jsem narazila na této stránce https://zena-in.cz/clanek/hledate-unikatni-darek-k-vanocum-pobyty-v-laznich-ensana-jsou-presne-to-prave , když jsem vybírala vánoční dárek pro manžela.

Odpovědět
avatar
Daniela Labužíková 16. 11. 2019

Já jsem byla v zimě věčně nachlazená, stačilo když jsem jen malinko prochladla, a tak jsem se letos pojistila a přes https://www.vlnenezbozi.cz/ jsem objednala vlněný svetr, který by mě měl pořádně zahřát. Kamarádka jeden takový má a nemůže si jej vynachválit, tak uvidíme.

Odpovědět
evionka
evionka 22. 1. 2017

Odpovědět
Glady
Glady 17. 1. 2017

Odpovědět
sipeji
sipeji 17. 1. 2017

velmi užitečné

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
87 845
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.