Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Vloženo 12. 1. 2017
Líbí se mi

Jak se chránit před mrazem a prochladnutím? Co vám pomůže udržet teplo

Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Ifča Edith | ŽENA s.r.o.
Vloženo 12. 1. 2017
Líbí se mi
Jak se chránit před mrazem a prochladnutím? Co vám pomůže udržet teplo

Jak se chránit před mrazem a prochladnutím? Co vám pomůže udržet teplo

Mráz dokáže vykouzlit pohádku na zemi, je však třeba se před prochladnutím chránit. Jak udržet své tělo v teple a vyhnout se nachlazení?

Zima přináší mnoho radovánek v kouzelné přírodě, nese s sebou ale i riziko nachlazení a nemocí. Riziko můžeme snížit, pokud své tělo udržíme v teple a posílíme svou imunitu. Vhodným oblečením, zahřívacím jídlem a pohybem.

Chraňte ledviny a močový měchýř. Nezapomeňte na termoprádlo a pokrývku hlavy 

Prochladnout a nastydnout je velmi snadné a rychlé. Nepodceňujte tedy teplé oblečení, nezapomínejte na čepici, rukavice a šálu. Nejvíce tepla z těla odchází hlavou, nehleďte tedy na svůj účes a raději si pořiďte čupr čepici, které vás také dostatečně ozdobí. A vaše teplo nevyletí komínem.

Volte vícevrstevné oblečení. Důležitá je nejen volba kabátu či bundy (chránící před větrem a vlhkem, nejlépe i s kapucí do největšího nečasu), ale podstatné k udržení tepla je i to, co máte přímo na těle.

Ideální je termoprádlo, které odvádí vlhkost a udržuje vaši tělesnou teplotu. Dnes už je v nabídce nejen klasické sportovní, ale pořídíte i vkusná trička v nejrůznějších barvách, která vás dostatečně zahřejí. Jistě máte i svou zkušenost s tím, jak některé materiály chladí a nezahřejí, jiné naopak teplo udrží. Při výběru šatníku myslete i na tuto přednost. Chraňte své ledviny a močový měchýř před prochlazením.

Také nohy je třeba udržet v teple, jsou jako kořeny stromů, které nesmí zmrznout. Dokud máte studené nohy, tělo se dostatečně nezahřeje. Noste teplé ponožky a boty, doma pak nohám dopřejte teplou lázeň s mořskou solí a neběhejte ani zbytečně bosí. Nenechte své "kořeny" promrznout.

Studené jídlo a nápoje vás o enegii připraví. Vařené pokrmy a zahřívací koření dodají sílu

Zahřát tělo je třeba i zevnitř teplou a zahřívací stravou. Doplníte tak energii a posílíte svou imunitu. Chladnými potravinami tělo naopak zatížíte, musí totiž spotřebovávat energii na zahřátí studeného jídla a vy tak sílu spíše ztratíte, než získáte.

Volte tedy jídla déle vařená (vhodné jsou polévky a vývary z kostí), jídla pečená a smažená, užívejte si nákypy a kompoty se zahřívacím kořením. Zařazujte více bílkovin, tedy maso, ryby, vejce, luštěniny… Teplé jídlo si můžete dopřát až třikrát denně, posílí vaši imunitu a schopnost odolat mrazu. I snídaně může být teplá v podobě obilných kaší či nákypů na slano i na sladko. A se zahřátým žaludkem se vám bude do mrazu i lépe vyrážet.

Vzhledem ke snížené fyzické aktivitě v zimě je dobré rozproudit svou energii teplými nápoji a čaji se zahřívacím kořením, zázvorovým čajem, naši předci se ohřívali i teplou medovinou. S alkoholem ale opatrně. Svařené víno v první chvíli zahřeje, větší konzumace ve venkovním prostředí by vás ale o energii spíše připravila. Takže ano, jako první pomoc při příchodu ze zimy, ale s rozumem.

Vyhněte se chlazeným nápojům a jídlu z ledničky. V chladných dnech zapomeňte na studené saláty, zmrzliny, tropické ovoce (raději zvolte jablka, hrušky, švestky, sušené ovoce) a omezte cukr. Nezatěžujte zbytečně ledviny, pokud je v zimě oslabíte, na jaře pak můžete trpět bolestmi hlavy a velkou únavou.

Pohyb zahřeje. Nesporujte na doraz, vhodné jsou protahovací cviky

Také pohyb pomůže rozproudit naši energii a zahřát tělo. Při čekání na zastávce je tedy lepší si podupávat a poskakovat, než odevzdaně stát. Při chůzi si můžete popoběhnout, pokud je vaše obuv dostatečně protiskluzová. Opatrně našlapujte na povrchy, kde hrozí uklouznutí. Nejprve vyzkoušet, pak teprve běhat, předejdete tak úrazu.

Dobře a teple se oblečte, najezte a vydejte se na procházku do přírody i do města, kochejte se kouzelnými zákoutími. Pro větší zapojení svalů použijte hole nordic walking. Věnujte se zimním sportům, vyrazte na hory a čerpejte energii přírody.

Pravidelný pohyb a cvičení pomůže udržet tělo v kondici a tepelné pohodě, není však vhodné tělo v zimě příliš vyčerpávat. Nedávejte mu tedy zabrat v posilovně, neběhejte a nesportujte až na doraz. Síly je třeba šetřit. Vhodnější jsou šetrné protahovací cviky, jóga, taiči, či kung. Uvolníte tak své tělo i mysl a nepřipravíte se o energii, kterou musíme v zimním období šetřit, aby nás pak na jaře nepřepadla hluboká únava.

Meditujte, relaxujte a déle spěte

V zimě je důležitá relaxace, meditace a dostatek spánku. Je lepší chodit dříve spát a déle vstávat, jako to dělali i naši předci. Řídili se tmou a přírodou. Pohyb je třeba střídat s adekvátním odpočinkem.

Dopřejte si masáže, saunu, wellness a spa, naložte se do horké vany a zapalte pár svíček. Na chvíli se zastavte a odpočívejte. Vše v teple a pohodě. Vařte si lahodné zahřívací bylinkové čaje a vychutnávejte klid a zimní pohodu. I v zimě můžete zůstat zdraví a plní sil, pokud víte, jak se o teplo nepřipravit, ale účinně ho udržet.

 

Jak udržujete své tělo v teple vy?

 

Mohlo by vás také zajímat:

Zimní jídelníček by měl zahřát...

Polévka vás postaví na nohy a pomůže i při hubnutí

Cítíte zimu a chlad? Syrové ovoce a zeleninu vyměňte na podzim za tepelně zpracované

Cítíte se večer vyčerpaná? Rozložte si správně energii. Nezapomeňte snídat a svačit

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
evionka
evionka 22. 1. 2017

Odpovědět
Glady
Glady 17. 1. 2017

Odpovědět
sipeji
sipeji 17. 1. 2017

velmi užitečné

Odpovědět
moravačka aja
moravačka aja 17. 1. 2017

Šála,rukavice,čepice jo,spodní kočilka ne.

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 16. 1. 2017

Jojo..

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 505
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.