Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

KamilaK
KamilaK
Vloženo 5. 11. 2019
Líbí se mi

Jak připravujete vaši oblíbenou ovesnou kaši?

KamilaK
KamilaK
Vloženo 5. 11. 2019
Líbí se mi
Jak připravujete vaši oblíbenou ovesnou kaši?

Jak připravujete vaši oblíbenou ovesnou kaši?

Proč zařadit vločky více do jídelníčku?

Náš oves bychom mohli označit za krále mezi obilninami, co se zdravého stravování týká. Základním zpracováním této obiloviny jsou pak právě ovesné vločky, které jsou oblíbené nejen mezi zdravě žijícími a s váhou bojujícími lidmi, ale také například mezi sportovci. Jaké mají výhody?

  • Významný zdroj energie
  • Vhodná součást jídelníčku jak při hubnutí, tak při nabírání svalové hmoty
  • Vysoký obsah vitamínů a minerálů
  • Nízký obsah kalorií
  • Jsou snadno stravitelné, příznivě působí na trávicí soustavu, při potížích se střevy, žaludkem apod.
  • Snižují cholesterol
  • Pomáhají při hyperfunkci štítné žlázy
  • Neobsahují lepek
  • Údajně mohou stimulovat zvýšení hladiny testosteronu, napomáhat nárůstu svalové hmoty a odbourávání tuků
  • Obsahují dostatek kvalitních proteinů
  • Regulují hladinu glukózy
  • Zmírňují vysoký tlak
  • Působí pozitivně na nervovou soustavu

Ovesné vločky se v průměru ze 60 – 70 % skládají z polysacharidů, mají 15 – 20 % bílkovin a až 15 % vlákniny. Tuky tvoří pouze 7 % a jedná se o kvalitní tuky, které obsahují i určitý menší podíl vzácných, ale zásadních omega-3 nenasycených mastných kyselin (jejich denní potřebu však rozhodně ovesné vločky nepokryjí). Dále ve vločkách najdete vitamíny B6, B1, E, minerální látky jako vápník a železo či fosfor a lecitin.

Zde je recept na ovesnou kaši

Mléko trochu osolíme a zahříváme na plotně. Začne-li vřít, přidáme do něj ovesné vločky, snížíme teplotu a za stálého míchání kaši vaříme asi 4 minuty.

Do téměř hotové kaše přimícháme med. Na talíři kaši posypeme nasekanými oříšky.

  

Protože ovesné vločky absorbují tekutiny jen zvolna, mohou se připravit na snídani už večer předtím. Vločky, se zalijí večer vodou nebo mlékem. 

Krásně změknou, absorbují všechnu tekutinu a ráno si je přidáním mléka zředím na vhodnou hustotu. Ještě se mohou povařit. A teplá snídaně je hotová.

Zdroj fotografií: bing.com

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jasper
Jasper 11. 11. 2019

Do ovesné kaše si přidávám ještě Chia semínka

Odpovědět
lenin
lenin 6. 11. 2019

Zrovna teď by mi to bodlo.

Odpovědět
KamilaK
KamilaK 6. 11. 2019

lemur
lemur 6. 11. 2019

Zdravá snídaně.

Odpovědět
KamilaK
KamilaK 5. 11. 2019

Musíme se v té zimě něčím zahřát!

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 012
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení
a

Chci odebírat novinky na svůj email.