Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

HaHaHanka
HaHaHanka
Vloženo 13. 10. 2017
Líbí se mi

Jak na nachlazení? Jedna z důležitých prevencí je, jak jinak, než jídelníček

HaHaHanka
HaHaHanka
Vloženo 13. 10. 2017
Líbí se mi
Jak na nachlazení? Jedna z důležitých prevencí je, jak jinak, než jídelníček

Jak na nachlazení? Jedna z důležitých prevencí je, jak jinak, než jídelníček

 

Podzim je zde, a s ním i rýma a kašel. Jak si můžeme pomoci, abychom byli i v tuto dobu fit?

Nejdříve vám napíši něco o prevenci (1. díl), a pak vám doporučím vyzkoušené pomocníky, pro snazší zvládnutí nachlazení (2. díl).

Jedna z důležitých prevencí je, jak jinak než jídelníček.

V tuto dobu již není vhodné jíst syrovou zeleninu, jako rajčata a okurky. Ani dovážené ovoce-citrusy. Dále je vhodnější zavést více obilovin.

A co tedy jíst?

 

Co se týká zeleniny, tak je vhodné jíst spíše blanžírovanou zeleninu. Konkrétně je vhodná cuketa, květák, brokolice, cibule, česnek, kořenová zelenina, červená řepa, špenát, houby, dýně Hokkaido, lilek, zelí, řapíkatý celer, hlíva ústřičná, kukuřice cukrová, kapusta, červené zelí, čekanka, kapusta růžičková, patison, tuřín. V říjnu ještě i paprika.

Jak vidíte, výběr zeleniny je opravdu pestrý.

Pokud byste chtěli jíst nevařenou zeleninu, tak jsou vhodné zelené saláty, polníček, čínské zelí a taky bylinky. A těch je opravdu velké množství. Ideální je, abyste je měli doma v květináči. Taková pažitka, kerblík, či řeřicha je úplně super. Navíc je můžete vyset právě teď. Tedy v říjnu. Pokud je nemáte, tak jsou určitě super i sušené bylinky.

Pokud jsme ještě u zeleniny, tak doporučuji začít jíst kysané zelí. To je úplně super. Pomáhá zdraví i hubnutí. Takové dva v jednom.

Proti nachlazení je výborný zázvorový čaj a nastrouhaným jablíčkem nebo hruškou a oslazený medem. Ještě přidávám citron. To je úžasná kombinace.

A teď ovoce.

Vhodné jsou jablka, hrušky, do listopadu ještě švestky, hrozny.

Cizokrajné ovoce moc nepoužívám, ale i zde si můžete vybrat z kaki, či žlutého melounu.

V zimě doporučuji spíše sušené ovoce (zde si dávejte velký pozor na SO2 a před použitím každý kousek důkladně propláchněte teplejší vodou). Nebo použijte nesířené ovoce. Je sice o něco tmavší (i dražší), ale vaše zdraví je přednější.

A začíná taky sezóna ořechů.

 

 

I ty jsou velice vhodné. Jen dávejte pozor na to, aby nebyli žluklé, či plesnivé. To zjistíte jednak vzhledové, ale také žvýkáním. Asi 1 minutu oříšek žvýkejte. Můžete cítit různé pachutě a velice často i pálení na patře. Pokud něco takového ucítíte, tak to určitě nejezte.

A dále máme obiloviny. Teď je čas právě na ně. Pomáhají nám „zateplit“ tělo. Doporučuji vařené celé obiloviny nebo vločky. Zase, existuje jich nepřeberné množství: od pšenice a žita, až po amarant, jáhly, oves, quinou, rýži, špaldu, kukuřici, ječmen, pohanku až kamut. Vše můžete vařit jako celá zrna, nebo udělat kaši, čí v podobě vloček.

Tak, to je k prvnímu dílu ohledně prevence nachlazení vše. V dalším díle vám povím o jednoduchých pomocnících při nachlazení.

 

 

Další články můžete najít na www.zazracnehubnuti.eu/blog

Těší se na vás Hanka Havlátová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 10. 6. 2020

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 15. 4. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 30. 3. 2020

Odpovědět
avatar
Alena Otilová 24. 9. 2019

Mě hodně překvapilo, že jsem byla nachlazená v létě. Pak jsem zjistila, že je to tím, že máme doma mobilní klimatizaci https://www.vzdusin.cz/mobilni-klimatizace/Mobilni-klimatizace-Olimpia-Splendid-Dolceclima-Nano , kterou jsme měli zapnutou na hodně. Když jsem vyšla ven a pak zase domů, tak to byl velký teplotní šok, se kterým se mé tělo nedokázalo vypořádat. Příští léto budeme muset klimatizaci lépe nastavit.

Odpovědět
konatovka
konatovka 15. 10. 2017

Díky za skvělý článek, ve kterém jsem dozvěděla ještě nějaké přesné údaje, protože se zdravě stravuji již spoustu let a v mých 66 letech se cítím v dobré zdravotní kondici a kdy jsem měla naposledy kašel nebo rýmu, to už si opravdu nepamatuji. Díky silné imunitě se tělo ubrání. Také netrpím na chřipky, tu jsem měla naposledy před 4-5 lety, ale u lékaře jsem nebyla, zvládla jsem to sama.

Odpovědět
HaHaHanka
HaHaHanka 15. 10. 2017

jsem ráda, že jste našla nějaké nové informace

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
102 612
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.